  • 1. Data: 2023-06-12 17:17:28
    Temat: wytrzymałość
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://youtu.be/2TPXydPGABo?t=335
    https://youtu.be/2TPXydPGABo?t=554

    Sklejamy metalowy klucz JB Weld.

    Jak widac - sklejanie to głupi pomysł, ale jakie napręznie
    klej naprawde wytrzymał?

    Duzy klucz przeniosł ok 50 ft lbs, rączka ma przekrój ok 1.0x0.34
    cala, i dlugosc 14".
    klej sie chwali wytrzymałością na rozciąganie 5020 psi.

    Obliczenia autora mi sie początkowo bardzo nie podobały, ale po
    przemysleniu ... tylko trochę nie.

    J.

  • 2. Data: 2023-06-12 20:23:31
    Temat: Re: wytrzymałość
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    poniedziałek, 12 czerwca 2023 o 17:17:27 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    > cala, i dlugosc 14".
    > klej sie chwali wytrzymałością na rozciąganie 5020 psi.

    Wytrzymałość na zrywanie nie jest testowana jak na filmie.
    Tak bardziej symetrycznie by się przydało coby siły równo rozłożyć.

    > klej sie chwali wytrzymałością na rozciąganie 5020 psi.

    Znaczy ok. 350 kg/cm2

    Ale na zrywanie. Mocujesz z jednej i ciągniesz z drugiej, a nie że
    z jednej rozrywasz (punktowo), a z drugiej ściskasz.
    Test wg. średniej losowej co się komu we łbie ulęgnie.

    > Obliczenia autora mi sie początkowo bardzo nie podobały

    I co mu wyszło? Ułamek tego co testował producent?
    Jakoś mnie nie dziwi.

  • 3. Data: 2023-06-13 01:04:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > https://youtu.be/2TPXydPGABo?t=335
    > https://youtu.be/2TPXydPGABo?t=554
    >
    > Sklejamy metalowy klucz JB Weld.
    >
    > Jak widac - sklejanie to głupi pomysł, ale jakie napręznie
    > klej naprawde wytrzymał?

    ZCW, sobie pomaczał w kleju, zastygło mu to z kołnierzem, nie oczyszczał
    tego na bokach itp. Dalej nie wiadomo czy powierzchnie były płaskie -
    jakieś mocno mieszane środowiski gdzie cześć działa na rozciąganie część
    na ściskanie. Jedyne co widać, że rozwaliło się kohezyjnie.

    Warunki najbardziej zbliżone do testu DCB (double cantilever beam), ale
    tam się rozciąga z jednej strony bez zgniatania z drugie, a tu mamy
    sztywny klucz, który przenosi naprężenia. Niemniej, wynik może być
    zbliżony, choć nie musi.

    > Duzy klucz przeniosł ok 50 ft lbs, rączka ma przekrój ok 1.0x0.34
    > cala, i dlugosc 14".
    > klej sie chwali wytrzymałością na rozciąganie 5020 psi.

    Czyli ca 35 MPa, tyle ile podobnej klasy materiały, przyjmując, że to
    epoksyd.

    > Obliczenia autora mi sie początkowo bardzo nie podobały, ale po
    > przemysleniu ... tylko trochę nie.

    A co on tam takiego bo prawdę mówiąc nie mam siły analizować?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-06-13 15:05:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jun 2023 23:04:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > epoksyd.

    > A co on tam takiego bo prawdę mówiąc nie mam siły analizować?

    No i mnie sie nie chce analizować, policzmy po prostu jaką
    wytrzymałość musi miec jednolity materiał, aby w tym miejscu
    wytrzymał/pękł przy tych parametrach.

    Niby wytrzymalość na zginanie to szkolny problem, ale tu taki troche
    jakis utrudniony.

    J.

  • 5. Data: 2023-06-13 20:29:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    wtorek, 13 czerwca 2023 o 15:05:04 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > wytrzymał/pękł przy tych parametrach.
    >
    > Niby wytrzymalość na zginanie to szkolny problem, ale tu taki troche

    Podstawowy błąd polega na tym, że gość nie zabezpieczył układu pomiarowego przed
    utratą stateczności.
    Powinien uniemożliwić ruch góra-dół, np. dając ograniczenie między dwoma równoległymi
    płytami.
    Bez tego wiadomo, że zegnie prostopadle do góry.

  • 6. Data: 2023-06-13 22:40:09
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > wytrzymał/pękł przy tych parametrach.
    >
    > Niby wytrzymalość na zginanie to szkolny problem, ale tu taki troche

    Trzeba w obliczeniach uwzględnić wyboczenie gięto-skrętne.
    Naprężenia od tego nie są małe i tu jest wyjaśnienie jak powstają i jak je zwalczać.
    https://youtu.be/XSl7ZntK94E?t=155

  • 7. Data: 2023-06-14 18:11:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jun 2023 13:40:09 -0700 (PDT), WM wrote:

    > Trzeba w obliczeniach uwzględnić wyboczenie gięto-skrętne.
    > Naprężenia od tego nie są małe i tu jest wyjaśnienie jak powstają i jak je
    zwalczać.
    > https://youtu.be/XSl7ZntK94E?t=155

    No, ten mały klucz to mi tak troche wygląda, jakby źle siłę przyłożył,
    i złamał w innej płaszczyznie :-)

    J.

  • 8. Data: 2023-06-15 01:02:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 13 czerwca 2023 o 20:29:19 UTC+2 WM napisał(a):

> [...]
    równoległymi płytami.
    > Bez tego wiadomo, że zegnie prostopadle do góry.
    Podstawowy bład jest taki ze ktoś chce wyciągnąć wnioski z filmu dla idiotów .
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcSbmRFNoF5GxmXsrEC9-D7zmUJc9ffBqmQ4Sg&usqp=CAU
    Link pochodzi z książki Przetworstwo Tworzyw Sztucznych. W opisie do rysunku były
    informacje czy połączenie klejone jest zalecane czy nie zalecane. Akurat połączenie z
    filmu nie nalezy do zalecanych. Gdyby mnie nie było to skąd idioci mieli by to
    wiedzieć?

  • 9. Data: 2023-06-15 16:26:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jun 2023 16:02:30 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    filmu nie nalezy do zalecanych. Gdyby mnie nie było to skąd idioci mieli by to

    Dobrze piszesz, tylko z tego powodu kiedys dla klejów była podawana
    wytrzymałość na scinanie, a JB Weld ma podawaną wytrzymałość na
    rozciąganie.

    J.

  • 10. Data: 2023-06-15 17:32:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 15 czerwca 2023 o 16:26:41 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > Dobrze piszesz, tylko z tego powodu kiedys dla klejów była podawana
    > wytrzymałość na scinanie, a JB Weld ma podawaną wytrzymałość na

    Prosiłem, nie słuchasz kacapska w dupe jebana śmierdzaca onuco. Informuje i
    oswiadczam ze z tego kogoś podpisującego sie jf na innej grupie wyszło całe gowno
    jakie ma w srodku. Opowiedział się za kacapami i ich usprawiedliwiał. Nie życze
    sobie zeby mnie cytował czy mi odpisywał. Nie chce z nim być kojarzony zeby jakis
    idiota nie uznał ze jestem taki sam jak on. Kilka razy grzecznie prosiłem zeby
    zaniechał kontaktować ze mną. Jak nie zrozumiał to zaczepiany będę stosował własciwe
    metody postępowania ze scierwami. Amen