  • 1. Data: 2010-09-01 07:52:27
    Temat: Nokia 5230 instalacja map
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Po miesiącu posiadania , wziąłem się za instalację mapy.
    Ze strony Noki zobaczyłem video dotyczące tej "prostej" sprawy
    Ściągnij dla odpowiedniego telefonu na komp odpowiedni plik.
    Wgraj go do telefonu i przy pomocy menadżera pików zainstaluj
    i ciesz się z GPS-u
    http://www.youtube.com/nokiapoland#p/u/2/C9Gv90ztevA
    Facet mówi wyraźnie pobierz plik z rozszerzeniem .sisx
    a ściągam z rozszerzeniem .sis
    kopiuje do telefonu, ale nie mogę znaleźć menadżera plików
    jest menadżer aplikacji, ale on na nic się zda
    Zainstalowałem OVI suite (nb. jakaś katastrofa ściągałem
    i instalowałem pól godziny a na pasku postępu nic się nie dzieje
    więc zakończyłem bo myślałem, że się zawiesił.
    Następny raz zostawiłem i po 45 minutach się jakoś zainstalował)
    Też bezskuteczne instalowane.
    O co, że tak powiem brutalnie, kaman.
    Kto przeprowadzi przez wzburzone może instalacji???

    Artur(m)

  • 2. Data: 2010-09-01 08:21:56
    Temat: Re: Nokia 5230 instalacja map
    Od: ALEX <s...@d...pl>

    W dniu 1-09-10 9:52, Artur(m) pisze:
> [...]
    > Też bezskuteczne instalowane.
    > O co, że tak powiem brutalnie, kaman.
    > Kto przeprowadzi przez wzburzone może instalacji???

    Łączysz fon z kompem i:
    OS -> ikonka: Aktualizacje oprogramowania -> Ovi Maps (+ ewentualnie
    inne uaktualnienia) -> Zainstaluj
    ikonka: Mapy -> wybierasz kontynent i kraj -> Pobierz
    Proste jak Lepper ;->

    --
    ALEX Templar

  • 3. Data: 2010-09-01 12:43:06
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ALEX" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Łączysz fon z kompem i:
    > OS -> ikonka:

    w kompie?

    >Aktualizacje oprogramowania -> Ovi Maps (+ ewentualnie inne
    >uaktualnienia) -> Zainstaluj

    Tak zrobiłem. trwało to ze 45 minut

    > ikonka: Mapy ->

    ...w telefonie?

    >wybierasz kontynent i kraj -> Pobierz

    sorry, jestem chyba niekumaty na maxa
    proszę o więcej szczegółów:(.
    Spróbuje poexperymentować z więdzą którą posiadłem

    Artur(m)

  • 4. Data: 2010-09-01 13:32:41
    Od: daro <d...@o...pl>

    > kopiuje do telefonu, ale nie mogę znaleźć menadżera plików

    I tu poległeś, ale jest w telefonie menedżer plików, poszukaj. I w
    telefonie odpalasz insdalkę ovi maps. A potem dopiero ładujesz mapy do
    telefonu z pc-ta

  • 5. Data: 2010-09-01 13:57:05
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał

> [...]
    > Ściągnij dla odpowiedniego telefonu na komp odpowiedni plik.
    > Wgraj go do telefonu i przy pomocy menadżera pików zainstaluj

    Instalkę Map ściągasz na kompa i instalujesz przy pomocy NOKIA OVI
    zainstalowanegona kompie. Po zainstalowaniu w telefonie odpalasz Mapy (w
    telefonie) celem utworzenia struktury katalogów na karcie pamięci (którą
    oczywiście posiadasz w telefonie). Po odpaleniu zamykasz program Mapy w
    telefonie. Teraz w programie NOKIA OVI na kompie przy podłączonym telefonie i
    wykrytym oczywiście, klikasz 5-tą ikonkę MAPY ( na kompie w programie NOKIA
    OVI), później wybierasz np Europa i państwo, którego mapy chcesz posiadać. Niżej
    masz do wyboru języki wskazówek głosowych. Też wybierasz ten język, który cię
    interesuje.

  • 6. Data: 2010-09-01 14:23:15
    Od: ALEX <s...@d...pl>

    W dniu 1-09-10 15:32, daro pisze:

    > I tu poległeś, ale jest w telefonie menedżer plików, poszukaj. I w
    > telefonie odpalasz insdalkę ovi maps.

    W celu?

    --
    ALEX Templar

  • 7. Data: 2010-09-03 12:19:05
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chcesz posiadać. Niżej masz do wyboru języki wskazówek głosowych. Też
    > wybierasz ten język, który cię interesuje.

    Tak zrobiłem
    Ściągnąłem instalera na dysk. Przekopiowałem na kartę (E:, chyba jako pamięć
    masowa) przyznam
    że nie wiedziałem w jakie miejsce więc w główny. Zainstalowałem Ovi Suite
    ściągnąłem polską mapę (115MB) Nie wiem gdzie się zapisała, myślałem. że
    domyślnie do telefonu
    Nic oprócz paska postępu nie wskazywało na jakieś działanie, i nic na
    miejsce kopiowania. Nie było, że download succesfull
    czy coś podobnego (przestało się kręcić zielone kółeczko).
    Odpaliłem instalera za pomocą menadżera plików (u mnie APLIKACJE -> BIURO
    :-O ->Menadżer plików
    Menadżera w folderze biuro w życiu bym się nie spodziewał, czy u Ciebie też
    tam jest?!
    Zaczął coś robić (pasek postępu), informacja - zainstalowany.
    Uważałem, że koniec, ale mapy nie ma.
    No normalnie mikrohorror!
    W życiu robiłem wiele, najczęściej bez instrukcji:) w różnych dziedzinach,
    więc skąd ten kłopot
    Podejrzewam jeszcze jakieś zmiany w ustawieniach podczas pierwszych "zabaw"
    telefonem
    Spróbuję przywrócić ustawienia fabryczne.

    Nie mogę znaleźć trybu offline, Internetu (nie sieci GSM)
    Czy istnieje możliwość ustalenia innego koloru tła wybierania numerycznego i
    literowego
    niż ten popier****ny bladozielony z bladoniebieskimi cyframi)literami!!!
    Prawie całkowicie niewidocznymi (szczególnie litery bo są mniejsze) toż to
    jakiś kabaret.

    Artur(m)

  • 8. Data: 2010-09-03 15:19:08
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

> [...]

    > :-O ->Menadżer plików
    > Zaczął coś robić (pasek postępu), informacja - zainstalowany.

    Napisałem wyraźnie jak to zrobić. Najpierw się instaluje aplikację w telefonie,
    później ją odpala, zamyka, a dopiero na _końcu_ ściaga mapy.
    Z twojego opisu wynika, że zrobiłeś _dokładnie_ odwrotnie.

    > Menadżera w folderze biuro w życiu bym się nie spodziewał, czy u Ciebie też
    > tam jest?!

    Czy u mnie wiadro ze śmieciami też musi być w tym samym miejscu co u ciebie, czy
    mogę sobie postawić gdzieś indziej?
    Nokie z OS mają to do siebie, że można je dowolnie konfigurować, włącznie z
    umiejscowieniem aplikacji w menu.

  • 9. Data: 2010-09-03 15:48:10
    Od: ALEX <s...@d...pl>

    W dniu 3-09-10 14:19, Artur(m) pisze:

> [...]
    > ściągnąłem polską mapę (115MB) Nie wiem gdzie się zapisała, myślałem. że

    115MB map w 70MB pamięci fonu? Niezły jesteś.

    > Nic oprócz paska postępu nie wskazywało na jakieś działanie, i nic na
    > miejsce kopiowania. Nie było, że download succesfull
    > czy coś podobnego (przestało się kręcić zielone kółeczko).

    Bo nie ma, "urok" Ovi Suite.

> [...]
    > też tam jest?!
    > Zaczął coś robić (pasek postępu), informacja - zainstalowany.

    Znaczy odpalasz Ovi Maps i map nie ma? Czy szukasz w plików map w
    pamięci fonu/karcie pamięci?

> [...]
    > "zabaw" telefonem
    > Spróbuję przywrócić ustawienia fabryczne.
    >

    > Nie mogę znaleźć trybu offline, Internetu (nie sieci GSM)

    OM -> ikonka NA DOLE lewy dolny róg "klucz płaski" -> internet ->
    połączenie -> online vs offline.

    > Czy istnieje możliwość ustalenia innego koloru tła wybierania
    > numerycznego i literowego
    > niż ten popier****ny bladozielony z bladoniebieskimi cyframi)literami!!!

    Menu -> ustawienia -> osobiste ->tematy -> ogólne -> wybierasz inny
    temat pulpitu (o ile masz, jak nie masz -> net w dłoń i do boju)

    > Prawie całkowicie niewidocznymi (szczególnie litery bo są mniejsze) toż
    > to jakiś kabaret.

    Widziałem chujowsze.

    --
    ALEX Templar