  • 1. Data: 2024-02-12 00:11:50
    Temat: O niszowym MVNO ,,Izzi" słów kilka
    Od: Grzexs <g...@p...fm>

    Przeniosłem do nich jeden z numerów, bo mają pakiet najbardziej zbliżony
    do moich potrzeb, i - zaiste - to jeden z najdziwaczniejszych procesów
    przenoszenia numeru.

    Najpierw trzeba wypełnić wniosek ma ich stronie internetowej. Potem
    kilka dni nic się nie dzieje i w końcu nadchodzi listem poleconym pocztą
    z trąbką karta SIM i kilka formularzy. Papiery trzeba podpisać i odesłać
    im. Kiedy numer zostanie przeniesiony? Dokładnie nie wiadomo, można
    zaznaczyć ilość dni od dnia dotarcia do nich podpisanych dokumentów. Nie
    trzeba odsyłać od razu, można poczekać na dogodny moment, ja odesłałem
    po dwóch tygodniach, ale i tak datę przeniesienia można ustalić tylko w
    przybliżeniu.

    Po kilku dniach przyszedł SMS od macierzystej sieci, że numer będzie
    przeniesiony i jeśli nie przenosisz, to możesz proces zastopować.

    I teraz zaczyna się najdziwniejsze. O północy stary numer przestał
    działać, a nowy nie zaczął. A żeby zaczął, to należy się udać osobiście
    do salonu Playa (bo to MVNO na P4) i ,,potwierdzić tożsamość".

    A w salonie Playa wielkie zdziwienie, tym większe, że stary numer był z
    Playa. Upierali się, że jak to, przecież to niemożliwe, żeby takie cuda
    robić z numerami odchodzącymi. Dzięki mojemu uporowi i pojawieniu się
    jakiegoś bardziej doświadczonego pracownika, który przypomniał sobie, że
    ,,jakieś dwa lata temu to robiłem" i po dłuższym grzebaniu w opcjach
    ichniego salonowego programu (udało mi się usłyszeć, że było w niezwykle
    rzadko używanej opcji ,,zaawansowane") cała procedura ruszyła. Dowód
    obejrzeli i chcą PUK. No ale karta siedzi w telefonie obrana z plastiku
    i PUKu nie mam. A przynajmniej nie mam przy sobie. Na szczęście jakoś
    udało się z gościem załatwić, że zadzwonię do nich (oczywiście z innej
    karty) i podam PUK przez telefon. On zastrzegł, że jeśli trzeba będzie
    coś podpisać, to taki numer nie przejdzie i będę musiał przyjść jeszcze
    raz. No ale przeszedł. Dosłownie parę sekund po podaniu tego PUKu numer
    ożył.

    A dalej też ciekawie.

    Numeru nie da się podpiąć pod Play24 (FaktMobile i stary RedBullMobile
    się dawało), choć numer jest widziany jako ,,playowy" i rozliczany jako
    połączenie wewnątrz sieci. Pewne informacje (stan konta i stan pakietu
    danych) daje się uzyskać przez USSD, ale na przykład terminy ważności
    pakietów podawane są źle (być może przez rok przestępny). A na przykład
    stan pakietu minut można uzyskać tylko pod ich numerem infolinii, która
    w dodatku jest obsługiwana przez siłę żywą i nie działa całą dobę, ale
    za to jest bezpłatna.

    Można ich jednak pochwalić, że na pytania (skierowane za pomocą
    formularza) dotyczące tych niejasności w terminach i pozyskiwaniu danych
    odpowiedzieli obszernie i bez owijania w bawełnę, że ,,u mnie działa". Do
    tej ich infolinii też stosunkowo łatwo się dodzwonić.

    Howgh!

    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2024-02-12 15:31:25
    Temat: Re: O niszowym MVNO ,,Izzi" słów kilka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 00:11:50 +0100, Grzexs wrote:
> [...]
    > im. Kiedy numer zostanie przeniesiony? Dokładnie nie wiadomo, można
    > zaznaczyć ilość dni od dnia dotarcia do nich podpisanych dokumentów. Nie

    Do tej pory IMO w miarę "normalnie".

    > trzeba odsyłać od razu, można poczekać na dogodny moment, ja odesłałem
    > po dwóch tygodniach, ale i tak datę przeniesienia można ustalić tylko w
    > przybliżeniu.

    Czyli dowodu nikt do tej pory nie sprawdzał?

> [...]
    > działać, a nowy nie zaczął. A żeby zaczął, to należy się udać osobiście
    > do salonu Playa (bo to MVNO na P4) i ,,potwierdzić tożsamość".

    A skąd to wiesz?

    > A w salonie Playa wielkie zdziwienie, tym większe, że stary numer był z
    > Playa. Upierali się, że jak to, przecież to niemożliwe, żeby takie cuda
    > robić z numerami odchodzącymi.

    Ale moze to nie odchodzący, tylko przychodzący?

> [...]
    > coś podpisać, to taki numer nie przejdzie i będę musiał przyjść jeszcze
    > raz. No ale przeszedł. Dosłownie parę sekund po podaniu tego PUKu numer

    Ale z opisu, to tak jakby chodziło o nowy numer, nie o stary.
    Stary Play wyłaczył i przestało go interesować :-)

    Skoro nikt wczesniej nie oglądał dowodu, to procedura wydaje się
    uzasadniona/niezbędna.

    MVNO moze miec swoje zasady

    J.

  • 3. Data: 2024-02-14 02:06:01
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Grzexs w news:uqbk7r$15nnc$1@dont-email.me
    > Przeniosłem do nich jeden z numerów, bo mają pakiet najbardziej zbliżony
    > do moich potrzeb, i - zaiste - to jeden z najdziwaczniejszych procesów
    > przenoszenia numeru.
    [............]

    do virgin kiedys przenosilem, skads. Na karte.
    Korespondencja miedzy mna,a virgin - list ode mnie z wola przeniesienia +
    skan dowodu, list od nich z karta sim. Koniec. Pare dni.
    Mozna rzec: Virgin samo sobie przenioslo.

  • 4. Data: 2024-02-14 17:06:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Feb 2024 02:06:01 +0100, 1634Racine wrote:
> [...]
    > skan dowodu, list od nich z karta sim. Koniec. Pare dni.
    > Mozna rzec: Virgin samo sobie przenioslo.

    Bo tak ten proces wygląda, według przepisów.

    Nowy operator załatwia papiery, wysyła żądanie elektronicze do starego
    operatora i są 24h na "uwolnienie numeru".

    Tym niemniej ktos powinien tożsamość potwierdzić, i nie wiem czy skan
    dowodu jest tu wystarczający ...

    J.

  • 5. Data: 2024-02-15 05:01:12
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F w news:1jt7uhjcyjfg6$.183hra56eheo8.dlg@40tude.net
    > Tym niemniej ktos powinien tożsamość potwierdzić, i nie wiem czy skan
    > dowodu jest tu wystarczający ...

    oczywiscie, ze nie jest.
    ale jednoczesnie nigdy nie bylem w pkcie/salonie/etc. virgin.
    tak bardzo chcieli przejac/miec nowego jelenia :)