  • 41. Data: 2020-09-25 15:10:14
    Temat: Re: OC
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nieznajomość prawa szkodzi....

    prawda, ale uważałem rekalkulację składki za normalną nowozawartą umowę.
    Cóż, być może przyjdzie mi zapłacić słono jak koledze z wątku.

  • 42. Data: 2020-09-25 21:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Nieznajomość prawa szkodzi....

    To nie jest kwestia nieznajomosci prawa a po prostu głupiego prawa.

    Pociesze troche pytajacego ze nie zawsze przychodzi kara - znam
    conajmniej jeden przypadek sprzed około 3 - 4 lat - przerwa około
    miesiaca i zero konsekwencji. Co prawda maja jeszcze czas... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 43. Data: 2020-09-26 06:45:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-09-2020 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > To nie jest kwestia nieznajomosci prawa a po prostu głupiego prawa.

    Niekoniecznie.
    Chciałbyś być ubezpieczony (i obciążony płaceniem składek) do końca
    życia ubezpieczeniem, o którym nie wiesz?
    Ktoś to wyłączył celowo, więc zanim zaczniesz oceniać, warto się
    zastanowić jakie miał powody.

  • 44. Data: 2020-09-26 15:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > życia ubezpieczeniem, o którym nie wiesz?
    > Ktoś to wyłączył celowo, więc zanim zaczniesz oceniać, warto się

    A dlaczego miałbyś być obciązony? Akurat w tym kontekscie prawo
    poprawiono i masz prawo wymowic kazda umowe oc kiedy chcesz, juz nie ma
    tak ze przegapisz termin i nagle płacisz 3 składki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 45. Data: 2020-09-26 18:52:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > życia ubezpieczeniem, o którym nie wiesz?
    > Ktoś to wyłączył celowo, więc zanim zaczniesz oceniać, warto się

    Nie kwestionuję tego (sensu). U mnie jednak nastąpiła cesja(podawałem
    dane, i afair to było przepisywanie umowy na nowego właściciela) i
    przeliczenie składek.

    Gdyby nie ten fakt, to w ogóle bym nie wkurzał się.

  • 46. Data: 2020-09-27 09:25:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-09-2020 o 15:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A dlaczego miałbyś być obciązony?

    Bo takie byłyby konsekwencje niewypowiedzenia umowy.

    >Akurat w tym kontekscie prawo
    > poprawiono i masz prawo wymowic kazda umowe oc kiedy chcesz,

    Ale wstecz już nie.
    Więc jak się dowiesz po 10 latach (może być z miliona powodów), że
    miałeś płacić, ale nie wiedziałeś, że de facto masz ubezpieczenie, więc
    go nie płaciłeś, tylko płaciłeś wykupione przez siebie, to musiałbyś
    spłacić całość za 10 lat.

    I po to właśnie jest ten zapis, że ubezpieczenie odziedziczone z
    automatu po poprzedniku, się samo nie przedłuża.

  • 47. Data: 2020-09-27 09:27:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-09-2020 o 18:52, sirapacz pisze:

    > Nie kwestionuję tego (sensu). U mnie jednak nastąpiła cesja(podawałem
    > dane, i afair to było przepisywanie umowy na nowego właściciela) i
    > przeliczenie składek.

    Cesja jest z mocy prawa, nie musisz nic nikomu podawać.
    Jeśli OC nie jest na jakiś szczególnie długi czas opłacone przez
    poprzedniego właściciela, to prościej i taniej je wypowiedzieć i kupić nowe.
    Zwłaszcza gdy masz pakiet z AC - jest to po prostu dużo bardziej
    opłacalne i jak widać bezpieczniejsze.

  • 48. Data: 2020-09-27 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Nie kwestionuję tego (sensu). U mnie jednak nastąpiła
    > cesja(podawałem dane, i afair to było przepisywanie umowy na
    > nowego właściciela) i przeliczenie składek.
    >
    > Gdyby nie ten fakt, to w ogóle bym nie wkurzał się.

    Tym bardziej jest to głupio zrobione ze sposób nabycia tej polisy
    decyduje o jej automatycznym przedłuzeniu badz nie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 49. Data: 2020-09-27 12:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Bo takie byłyby konsekwencje niewypowiedzenia umowy.

    No to trzeba zmienic prawo zeby tak nie było.
    Wszystkie dane z OC sa zinformatyzowane - nie ma zadnego problemu z tym
    zeby firmy ubezpieczeniowe wyłapywały podwójne OC.
    Powiem wiecej - przeciez mogłoby być tak ze nowe OC uniewaznia stare -
    obecnie trzeba wysłac wypowiedzenie, dobrze ze od jakiegos czasu zamyka
    sie to w jednym mailu, niemniej tak naprawde jest to niepotrzebne
    komplikowanie sprawy. Kupujesz OC, stare powinno się z automatu
    zamknac.

> [...]
    > miałeś płacić, ale nie wiedziałeś, że de facto masz ubezpieczenie,
    > więc go nie płaciłeś, tylko płaciłeś wykupione przez siebie, to

    Nie widze problemu aby opisać to w prawie w taki sposób zeby:
    - firmy miały obowiazek sprawdzac czy nie naliczaja sobie nienaleznych
    swiadczen
    - uzytkownik nie zył w nieswiadomosci 10 lat.
    To naprawde nie jest zadne ufotechology.

    > I po to właśnie jest ten zapis, że ubezpieczenie odziedziczone z
    > automatu po poprzedniku, się samo nie przedłuża.

    Moim zdaniem ten przepis jest wynikiem tradycyjnego bajzlu w legislacji
    i dodatkowo zastawia pułapke na osobe która kupuje nowy samochód i jest
    być moze odrobine zle zorganizowana i nie dopilnuje sprawy.
    Tak naprawde nikomu to nie pomaga.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 50. Data: 2020-09-27 16:55:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-09-24 o 15:10, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Warto było?

    Wiem, że to pytanie retoryczne. :-)

    Może na początku wątku dobitnie nie napisałem, że to nie o mnie chodzi
    (bo i co to zmieni), ale jeździł bez OC nieświadomy. Jak tłumaczył, gdy
    wcześniej nie zapłacił raty składki to nic się nie stało. A tu kupił
    auto z miesięcznym OC. A jeździł pewnie z pół roku.

    Jeden temat zamknięty, ale nawinął się następny (0,43 %o), tej samej
    osobie. Ale zapytam w osobnym wątku.

    Robert