  • 1. Data: 2020-04-22 12:42:13
    Temat: OT-Dlaczego w Szwecji jest tak dobrze?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Bo się nie leczy powyżej pewnego wieku, dlatego mimo braku ograniczeń
    mają dobre statystyki.
    "https://www.bankier.pl/wiadomosc/Polska-lekar...786
    3709.html .
    "W Szwecji od zawsze obowiązywała zasada, że pewnym chorym odmawia się
    intensywnej terapii, bo nie wykazują nadziei na poprawę. Jeśli pacjent
    nie rokuje powrotu do stanu sprzed choroby i jeśli jakość jego życia nie
    będzie taka sama, jak przed chorobą, to nie jest on kandydatem na
    intensywną terapię.
    Teraz te kryteria są jeszcze bardziej zaostrzone. Na początku wydawało
    się nam, że są nawet zbyt surowe. Klasyfikacja anestezjologiczna podaje,
    że jeśli ktoś jest ma powyżej 75 lat i dwie choroby współistniejące (np.
    nadciśnienie i cukrzyca), nie kwalifikuje się na intensywną terapię,
    gdzie można mu będzie pomóc. Realia są jednak takie, że mamy na oddziale
    pacjentów z dwiema chorobami, ale jeśli popatrzeć na ich daty urodzenia,
    to górną granicą jest 70 lat; nie widziałam osoby starszej."

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2020-04-22 13:03:53
    Temat: Re: OT-Dlaczego w Szwecji jest tak dobrze?
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/04/2020 11:42, Janusz wrote:
    > Bo się nie leczy powyżej pewnego wieku, dlatego mimo braku ograniczeń
    > mają dobre statystyki.

    Bo to sa Janusze medycyny :D

  • 3. Data: 2020-04-22 14:30:03
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,20064106,
    sztokholm-europejska-stolica-samotnych-jak-szwedzi-s
    tali.html

    ponad 50% to gospodarstwa jednoosobowe a siebie samego trudno zarazic :-)

    zaryzykowali i dali rade wiec wypada pogratulowac

    Szwedzkie media alarmują, że koronawirusem może być zakażonych nawet 600 tysięcy
    mieszkańców Sztokholmu. - Większość przechodzi wirusa nawet go nie zauważając -
    powiedział na antenie szwedzkiej telewizji publicznej (SVT)Johan Giesecke, były
    epidemiolog państwowy.

    interesujace bylyby liczby wsrod ludnosci naplywowej czy jest jakas mierzalna roznica

  • 4. Data: 2020-04-22 15:00:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:r7p725$o0m$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

> [...]
    > pacjent nie rokuje powrotu do stanu sprzed choroby i jeśli jakość
    > jego życia nie będzie taka sama, jak przed chorobą, to nie jest on

    Odwieczne prawo dżungli, na kogo wypadnie na tego bęc.
    A gdyby wasza matka zachorowała? Albo rodzice prezydęta?

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 5. Data: 2020-04-22 16:52:51
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/04/2020 13:30, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    epidemiolog państwowy.

    > interesujace bylyby liczby wsrod ludnosci naplywowej czy jest jakas mierzalna

    Podobno wlasnie machoniowi przechodza najgorzej. Jak przeczytalem objawy
    pozytywnie zdiagnozowanego hiszpanskiego lekarza, ktory opisywal kazdy
    dzien na twietterze to obstawiam, ze sam moglem przejsc covid-a pod
    koniec lutego.

  • 6. Data: 2020-04-22 18:12:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-04-2020 o 16:52, K pisze:
    sztokholm-europejska-stolica-samotnych-jak-szwedzi-s
    tali.html

    Czyli generalnie cel jest w dużym stopniu osiągnięty, jak się okazuje
    bez większych problemów z demografią na przyszłość.
    Czyli się dało.

    W kolejnych okresach im będzie spadać, a u innych rosnąć, do tego inni
    już zapłacili i jeszcze duuuuuuużo zapłacą za lockdown.

> [...]
    > pozytywnie zdiagnozowanego hiszpanskiego lekarza, ktory opisywal kazdy
    > dzien na twietterze to obstawiam, ze sam moglem przejsc covid-a pod

    Ja w styczniu raczej.

  • 7. Data: 2020-04-23 09:51:56
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/04/2020 17:12, Cavallino wrote:

    > Ja w styczniu raczej.

    Szkoda, ze nie ma jakiegos publicznie dostepnego badania na antyciala.

  • 8. Data: 2020-04-23 09:55:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 16:52, K pisze:
    > ze sam moglem przejsc covid-a pod koniec lutego.

    Ja też w lutym. Jesteśmy prekursorami pandemii ;-)

  • 9. Data: 2020-04-23 10:12:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-23 o 09:55 +0200, z napisał:

    > Ja też w lutym. Jesteśmy prekursorami pandemii ;-)

    Ja tak samo, druga połowa lutego. Najgorsza grypa mojego życia,
    wysoka gorączka, ostry kaszel, doszło do tego że spałem na siedząco w
    szaliku i czapce. Zabawa trwała dobre 3 tygodnie. Małżonka tak samo,
    zaraz po mnie. Dzieci też miały, ale one praktycznie tego nie
    zauważyły, im przeszło po jednym dniu jak byle przeziębienie.
    Przypadek? Być może. Lekarz rodzinny mnie oczywiście wyśmiał, kiedy o
    to wtedy zapytałem.

    Mateusz

  • 10. Data: 2020-04-23 10:33:12
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Ja też w lutym. Jesteśmy prekursorami pandemii ;-)

    ni hu hu :-) oficjalnie grypa skonczyla sie w polomie marca i od wtedy tez wszystkie
    ofiary ida na konto korony