  • 1. Data: 2014-11-24 15:22:31
    Temat: [OT] Dobra książka o kryptografii
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jest taka bardzo droga książka "Kryptografia stosowana" Menezesa i in.
    ale kosztuje z 200 zł i więcej, nigdzie nie ma choćby fragmentu pdf czy
    spisu treści, więc się kupuje w ciemno.
    Natomiast ja kupiłem ostatnio "Kryptografia i bezpieczeństwo sieci
    komputerowych" Williama Stallingsa, pierwszy tom: "Matematyka szyfrów i
    techniki kryptologii", ten ze śladem dłoni, bo jest jeszcze drugi
    bardziej o internecie, ale nie wiem czy będzie podobnie ciekawy. Bo w
    pierwszym jest i o DES, naprawdę dobrze wytłumaczony AES, szyfry
    symetryczne i nawet trochę o generatorach pseudolosowych. Również o
    jednokierunkowych funkcjach skrótu.
    Na razie pobieżnie przejrzałem.

  • 2. Data: 2014-11-24 15:29:31
    Temat: Re: [OT] Dobra książka o kryptografii
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2014-11-24, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Jest taka bardzo droga książka "Kryptografia stosowana" Menezesa i in.
    > ale kosztuje z 200 zł i więcej, nigdzie nie ma choćby fragmentu pdf czy
    > spisu treści, więc się kupuje w ciemno.

    To chyba nie umiesz szukać. HAC jest dostępny za darmo na stronie
    Uniwersytetu Waterloo. Cały. Licencja pozwala nawet drukować duże
    fragmenty, jeśli dobrze pamiętam.

> [...]
    > pierwszym jest i o DES, naprawdę dobrze wytłumaczony AES, szyfry
    > symetryczne i nawet trochę o generatorach pseudolosowych. Również o

    No i? Wszyscy uczący się kryptografii w usystematyzowany sposób wiedzą
    i o HAC, i o Stallingsie, i o paru innych autorach (m.in. Koblitz).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2014-11-24 15:34:03
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    http://cacr.uwaterloo.ca/hac/index.html
    ?

  • 4. Data: 2014-11-24 15:46:23
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-24 o 15:29, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    > No i? Wszyscy uczący się kryptografii w usystematyzowany sposób wiedzą
    > i o HAC, i o Stallingsie, i o paru innych autorach (m.in. Koblitz).

    A są jakieś książki skupione tylko na generatorach liczb pseudolosowych?
    Znalazłem
    "Komputerowe generatory liczb losowych" Wieczorkowski,Zieliński, 134
    stron, GENERATORY LICZB LOSOWYCH" książeczka Zielińskiego.
    A jakieś inne?

  • 5. Data: 2014-11-24 16:11:52
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, November 24, 2014 3:46:41 PM UTC+1, Borneq wrote:

> [...]
    > "Komputerowe generatory liczb losowych" Wieczorkowski,Zieliński, 134
    > stron, GENERATORY LICZB LOSOWYCH" książeczka Zielińskiego.
    Książka Wieczorkowskiego jest ogólnie o generatorach liczb losowych,
    nie pamiętam już czy zawiera coś w kontekście kryptografii.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-11-24 16:14:14
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-11-24 o 16:11, M.M. pisze:
    > Książka Wieczorkowskiego jest ogólnie o generatorach liczb losowych,
    > nie pamiętam już czy zawiera coś w kontekście kryptografii.

    To też interesujące, choć 134 stron to mało to i tak więcej niż jeden
    30-stronicowy rozdział.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-11-24 17:27:17
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, November 24, 2014 4:14:32 PM UTC+1, Borneq wrote:

    > To też interesujące, choć 134 stron to mało to i tak więcej niż jeden
    > 30-stronicowy rozdział.

    Na 35tej stronie jest wzmianka o kryptografii i są odnośniki do
    literatury.