    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: [OT[ Obudowa NAS z wifi
    Date: Sat, 6 Jan 2024 18:13:27 +0100

    Cześć.
    Potrzebuję zdalny backup. Mam lokalizację, w której moge zostawić małe
    urządzenie i dostęp do wifi.
    Detal "wyjścia na świat", w sensie łączności, to już moje zagadnienie,
    szukam samego hardware.

    1) Kiedyś Tracer produkował obudowy do dysków 3.5, z wifi i ethernet.
    Znikneły z rynku i widze że jeszcze do kupienia na jakiś komisowych
    stronach, ale nie wiem czy to się do czegoś nadaje.

    https://www.tracer.pl/obudowa-hdd-tracer-wi-fi/usb-3
    .0-hdd-2.5%E2%80%9D/3.5%E2%80%9D-sata-741-al

    2) Przynajmniej dwa modele podobne produkują w chinach, koło 200zł z
    transportem. Są też jakieś bardzo drogie już z PL.

    https://pl.aliexpress.com/item/1005003035814999.html

    Podstawowy problem: mało informacji na jakim hardware to pracuje i jakie
    mam możliwości zmiany software. W moim wypadku to raczej linux byłby. A
    więc potrzebowałbym taką "obudowę" z łatwą metodą wymiany softu na linux.

    Wręcz ideałem była by obudowa oparta o R-PI, ale tak od reki, poza
    drukowanymi, nie widzę. Jesli mnie nikt nie zmusi, to nie chcę drukować.

    Ktoś może podrzucić jakiś pomysł na:
    1) obudowę 3.5
    2) małą
    3) może być powolna, to zdalnym backup na łączu które i tak nie jest
    super szybkie
    4) ma konsumować śladowe ilości energii w idle
    5) ma być hackowalna aby dało radę wsadzić tam jakiegoś generycznego Debiana
    6) ma mieć wifi

    Ktoś może coś podpowiedzieć? Poszukiwania ręczne dają, jak wyżej, jakieś
    reultaty, ale absolutnie nie udało mi się dotrzeć do informacji czy mam
    możliwość ingerowania w firmware/software.

    Kombinowanie ręczne może zakończyć się jak kiedyś z BananaPi, które
    uszkadzało zapis na sata :/ Dlatego rozglądam się za gotowcem,
    druciarstwo na Pi ostawiam jak już wyczerpią się opcje.

    Pewnie że nie za miliony. Do ~200zł.

    PS. Dwudyskowe NASy raczej odpadają, przynajmniej te co miałem w rękach
    potrafiły zjadać po 15W w idle. Może ktoś zna jakieś tanie, stare
    modele, w których łatwo wymienić soft i nie zjadają tyle co grzejnik...
    no iagaryt tych nasów też nie jest przyjemny. A ja to na ścianie
    chciałbym powiesić.