  • 1. Data: 2019-04-01 10:47:01
    Temat: [OT] Telewizor CRT 100 Hz a wejscie Scart
    Od: ń <k...@t...sie>

    Może ktoś z Was ma pojęcie, czy telewizory kineskopowe 100 Hz (przykładowo ostatnie
    wówczas modele Sony czy Panasonic dziś już
    paronastoletnie) obrabiają do 100 Hz także sygnał podawany na wejście Scart (RGB - z
    tunera DVB-T/S), czy może ta obróbka z 50 Hz do
    100 Hz dotyczyła jedynie sygnału telewizji analogowej (której już nie ma)?
    A jeśli RGB nie, to może sygnał wejściowy composite (też przez Scart)?

  • 2. Data: 2019-04-01 12:12:11
    Temat: Re: [OT] Telewizor CRT 100 Hz a wejscie Scart
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2019-04-01 o 10:47, ń pisze:
> [...]
    już nie ma)?
    > A jeśli RGB nie, to może sygnał wejściowy composite (też przez Scart)?

    Podwojenie częstotliwości ramki obrazu następuje w torze wideo telewizora niezależnie
    od źródła sygnału (tuner, RGB, CVBS, S-Video).

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 3. Data: 2019-04-01 12:46:19
    Od: ń <k...@t...sie>

    W jaki sposób była konstruowana ta dodatkowa ramka w odbiornikach analogowych?
    Jako interpolacja sąsiednich ramek, czy inaczej (dla obrazu dynamicznego, w
    statycznym było to zwykle proste podwajanie)?
    Sprawę komplikuje jeszcze przeplot (interlace) stosowany w telewizji.

    -----

  • 4. Data: 2019-04-01 15:18:02
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2019-04-01 o 12:46, ń pisze:
> [...]
    statycznym było to zwykle proste podwajanie)?
    > Sprawę komplikuje jeszcze przeplot (interlace) stosowany w telewizji.

    Buforowanie w RAM-ie.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 5. Data: 2019-04-01 19:27:25
    Od: ń <k...@t...sie>

    W analogowych?

    -----

  • 6. Data: 2019-04-01 19:50:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-04-01 10:47, ń wrote:
> [...]
    > dotyczyła jedynie sygnału telewizji analogowej (której już nie ma)?
    > A jeśli RGB nie, to może sygnał wejściowy composite (też przez Scart)?

    ZTCP nie było standardu analogowego 100 Hz, podwojenie częstotliwości
    dotyczyło dowolnego standardowego sygnału analogowego, czy to z głowicy,
    czy z wejść.

  • 7. Data: 2019-04-01 19:53:35
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-04-01 12:46, ń wrote:
> [...]
    > dynamicznego, w statycznym było to zwykle proste podwajanie)?
    > Sprawę komplikuje jeszcze przeplot (interlace) stosowany w telewizji.

    W moim kineskopowym Panasoniku 100 Hz z tych ostatnich na rynku przeplot
    był specjalnie usuwany (można było to wyłączyć i podziwiać grzebienie).
    Czyli jakaś interpolacja jest.

  • 8. Data: 2019-04-01 21:09:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-01 o 19:27, ń pisze:
    > W analogowych?

    Analogowe to tam jest tylko odchylanie wiązki, wzmacniacz audio,
    wzmacniacz końcówek wizji RGB i tor wejściowy głowicy VHF/UHF. Reszta cyfra.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2019-04-01 21:14:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-01 o 19:27, ń pisze:
    > W analogowych?

    o masz na ten przykład:
    https://www.manualslib.com/manual/699886/Panasonic-T
    x-29as10c.html?page=11#manual

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2019-04-02 10:59:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > dotyczyła jedynie sygnału telewizji analogowej (której już nie ma)?
    > A jeśli RGB nie, to może sygnał wejściowy composite (też przez Scart)?

    Miałem taki telewizor Sony i 100 Hz było cały czas, niezależnie od
    źródła - antena, SCART, cinch. Przypuszczam, że telewizor 2 razy
    pokazywał tą samą ramkę. W tym telewizorze nie było żadnego wejścia
    cyfrowego, ale był np. PIP, zamrożenie obrazu, więc musiały w nim być
    też cyfrowe moduły.