  • 21. Data: 2010-03-07 22:51:32
    Temat: Re: OT: numery komorkowe z zerem na poczatku
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Możliwości nie przerasta, ale możlwiości to nie wszystko. Trzeba
    > ustalić, jak długa przerwa oznacza, że wybieranie numeru zostało
    > zakończone i można przystąpić do zestawienia połączenia.
    > I teraz mamy kilka przypadków. Np. dla czasu 3 sekundy od ostatniej
    > cyfry okaże sę,że 90 % ludzi zrobiło przerwę dłuższą, numer jest
    > niepełny i mamy pusty przebieg.

    Myslalem, ze tu mowilismy o wybieraniu takich numerow z komorki...

    MJ

  • 22. Data: 2010-03-07 23:04:35
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik MarekM napisał:

    > To ja się podepnę. Nie wiem, czy wszyscy o tym wiedzą, a to taka
    > numeracyjna ciekawostka. W Centertelu specjalne zastosowanie ma
    > numeracja 88 (po trzycyfrowym "prefiksie"). Łącząc się z numerem
    > 50188123456 dodzwaniamy się bezpośrednio do poczty głosowej numeru
    > 501123456. Numeracja taka nie jest więc przydzielana klientom.
    >
    > Co ciekawe, do niedawna można było dodzwonić się na taki numer z
    > "zewnątrz", ale dziś sprawdziłem Era->Poczta Orange i nie zadziałało.

    Z Ery i Plusa można było, ale z Playa nie (przynajmniej mi się nie udało.)

    Przemek

  • 23. Data: 2010-03-07 23:12:45
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Tak, ale po analizie 3 pierwszych cyfr wiadomo, ile cyfr w sumie nalezy
    > oczekiwać.

    A co u Wuja Sama (i chyba w całym NANPie też) oznaczają 0 i 00? Bo 011
    to AFAIK "wyjście" międzynarodowe (poza NANP).

    Przemek

  • 24. Data: 2010-03-07 23:55:48
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-08 00:12, Przemysław Kowalik wrote:

    > A co u Wuja Sama (i chyba w całym NANPie też) oznaczają 0 i 00? Bo 011
    > to AFAIK "wyjście" międzynarodowe (poza NANP).

    0 + numer krajowy i 00 + numer międzynardowy to assisted call (przez
    telefonistkę)

  • 25. Data: 2010-03-08 08:06:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > A co u Wuja Sama (i chyba w całym NANPie też) oznaczają 0 i 00? Bo 011
    > to AFAIK "wyjście" międzynarodowe (poza NANP).

    Połączenie z telefonistką - odpowiednio lokalną i miedzymiastową.

    MJ

  • 26. Data: 2010-03-08 13:05:17
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > 0 + numer krajowy i 00 + numer międzynardowy to assisted call (przez
    > telefonistkę)

    Zero + krajowy to np.

    http://www.allgreatquotes.com/funny_quotes259.shtml

    Operator, give me the number for 911!
    Homer Simpson

    :-)?

    No i jak jest rozróżniane ze stacjonarnych 0 od 00/011? Jakiś timeout na
    wprowadzanie drugiego 0 lub 1?

    Przemek

  • 27. Data: 2010-03-09 22:46:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Mar 2010 22:03:50 +0100, MarekM wrote:

    >Zapytam przekornie: to po co w takim razie PNK?

    Ale powyzsze z PNK w zasadzie nie koliduje.

    >Po co UKE wzięło się za
    >porządkowanie np. 19xxx i publikuje spis numerów skróconych
    >przydzielonych nie tylko w TP, ale i u innych operatorów?

    Ale to z zalozenia numery ogolnodostepne.
    Czy sie slusznie wzielo za zmienianie to ja nie wiem,
    ale jesli dzieki uporzadkowaniu moge sie dodzwonic z komorki na
    taksowke to jestem zadowolony.

    >W końcu - nie
    >spotkałem się z czterocyfrowymi numerami 7xxx, 8xxx na które można
    >dzwonić (bo SMSy wysyłać można).

    Ale zobacz jak sie sprawnie dogadali i ten sam numer we wszystkich
    sieciach jest dostepny. I to bez zadnego UKE :-)

    >Chodzi mi o aspekt techniczny. Wiadomo, że w komórce - by zadzwonić -
    >trzeba wybrać numer i wcisnąć "zieloną słuchawkę", więc operator zna
    >pełny numer. Dalej jest dla mnie nieco czarna (no, może szara) magia, na
    >końcu której są centrale, które "analizują" w jakiś sposób numer. Tak
    >jak w sieci stacjonarnej centrala już po kilku pierwszych cyfrach "zna
    >routing", tak tutaj musi skądś wiedzieć, czy po 9-tej cyfrze nastąpią
    >jeszcze dwie inne (i chodzi tutaj o pocztę we własnej sieci), czy to już
    >koniec numeru.

    W komorce zaden problem, bo jest "zielona sluchawka".

    W stacjonarnej telefonii trzeba wykryc odpowiednio dluga przerwe.

    J.

  • 28. Data: 2010-03-09 23:07:35
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > W komorce zaden problem, bo jest "zielona sluchawka".
    >
    > W stacjonarnej telefonii trzeba wykryc odpowiednio dluga przerwe.

    Niewielki problem IMHO. Hint: działanie terminala Sferii...
    (nie testowałem z plusianymi/ideowymi pocztami głosowymi)

    --
    Zanim napiszesz posta w Usenecie: http://rtfm.killfile.pl
    (Wszelka korespondencja masowa, przesłana na mój adres mailowy,

  • 29. Data: 2010-03-10 11:39:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Natomiast dlaczego to działa w sieciach komórkowych? Proste -
    > call setup działa po wprowadzeniu pełnego, w tym przypadku 9+2
    > cyfrowego numeru. W analogu call setup wystąpi już po wybraniu
    > dziewiątej cyfry. Przypuszczam, że zadziała również przy
    > połączeniu z terminala ISDN.

    Z terminala to nie wiem, ale z telefonu analogowego przez centralke
    ISDN i linie ISDN TP nie dziala - po 9 cyfrze brak numeru.

    Z Plusa mozna zadzwonic, z Ery nr nieprawidlowy ...

    J.

  • 30. Data: 2010-03-10 17:47:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-10 12:39, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Z terminala to nie wiem, ale z telefonu analogowego przez centralke ISDN
    > i linie ISDN TP nie dziala - po 9 cyfrze brak numeru.

    A czym się różni dzwonienie z terminala analogowego z linii ISDN i PSTN?