    From: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Obecne karty audio 6-kanalowe - sposoby konfiguracji
    Date: Wed, 24 Jun 2009 14:48:59 +0200

    Witam,

    Dzisiejsze zintegrowane karty pozwalaja na w miare swobodne podlaczanie
    glosnikow/mikrofonu do wybranych gniazdek w takim sensie że ustawienie co
    gdzie zostalo podlaczone mozna skonfigurowac programowo przez sterowniki.

    Wszystko fajnie, ale czy podlaczajac jednocześnie glosniki glowne do jednego
    gniazdka i sluchawki do
    drugiego gniazdka istnieje jakis magiczny sposob konfiguracji aby dany
    program korzystal z wyjscia na wybrane przeze mnie wyjscie np. sluchawki?.
    Zazwyczaj w programach do VOIP mozna konfigurowac z ktorego urzadzenia (jako
    calosci) program ma korzystac. Ale ja używam wciąż jednej i tej samej karty
    jako urządzenia i chcialbym jednak skorzystać z tych 6 czy 8-iu
    kanałów jakie obecnie są w standardzie wyposażenia i wybrać, że głośniki do
    systemu jako domyślne, ale np. Skype żeby używał słuchawek podłączonych do
    innego gniazdka.

    Czy mimo tych 8 kanałów (i zdawałoby się dużych możliwościach konfiguracji i
    podłączeń) nadal jestem zmuszony do kupowania kolejnej karty dźwiękowej
    tylko po to by podłączyć słuchawki i nakazać danemu programowi korzystanie z
    innej karty?

    Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by
    przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane że
    używa danego wyjścia) ?

    --
    rb