  • 1. Data: 2009-06-24 12:48:59
    Temat: Obecne karty audio 6-kanalowe - sposoby konfiguracji
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Witam,

    Dzisiejsze zintegrowane karty pozwalaja na w miare swobodne podlaczanie
    glosnikow/mikrofonu do wybranych gniazdek w takim sensie że ustawienie co
    gdzie zostalo podlaczone mozna skonfigurowac programowo przez sterowniki.

    Wszystko fajnie, ale czy podlaczajac jednocześnie glosniki glowne do jednego
    gniazdka i sluchawki do
    drugiego gniazdka istnieje jakis magiczny sposob konfiguracji aby dany
    program korzystal z wyjscia na wybrane przeze mnie wyjscie np. sluchawki?.
    Zazwyczaj w programach do VOIP mozna konfigurowac z ktorego urzadzenia (jako
    calosci) program ma korzystac. Ale ja używam wciąż jednej i tej samej karty
    jako urządzenia i chcialbym jednak skorzystać z tych 6 czy 8-iu
    kanałów jakie obecnie są w standardzie wyposażenia i wybrać, że głośniki do
    systemu jako domyślne, ale np. Skype żeby używał słuchawek podłączonych do
    innego gniazdka.

    Czy mimo tych 8 kanałów (i zdawałoby się dużych możliwościach konfiguracji i
    podłączeń) nadal jestem zmuszony do kupowania kolejnej karty dźwiękowej
    tylko po to by podłączyć słuchawki i nakazać danemu programowi korzystanie z
    innej karty?

    Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by
    przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane że
    używa danego wyjścia) ?

    --
    rb

  • 2. Data: 2009-06-24 15:36:25
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Robbo" <r...@...luv.spam.com> napisał w wiadomości

    > Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by
    > przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane
    > że używa danego wyjścia) ?

    Zalezy jaki to uklad, ale o ile pamietam to kazdy potrafi niezaleznie puscic
    dwa rozne zrodla sygnaly na wyjscia tyl i przod.

    Przykladowo na Relatek HD Audio w panelu sterowania w mikserze po kliknieciu
    ikony narzedzi, jest opcja "wlacz odtwarzanie wileostrumieniowe", po
    wlaczeniu tego pojawiaja Ci sie nowe urzadzenia miksujace w systemie, ktore
    ustawiasz sobie w takim skype i wtedy sluchawki i mikrofon z przedniego
    wyjscia pc sa do skype a tylnie wyjscia graja sobie muzyke np: z winampa.

    --
    doom3

  • 3. Data: 2009-06-25 06:37:17
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miksujace w systemie, ktore ustawiasz sobie w takim skype i wtedy
    > sluchawki i mikrofon z przedniego wyjscia pc sa do skype a tylnie wyjscia

    Brzmi jak dokladnie opcja ktorej bym potrzebowal. Akurat też mam Realtek HD.
    Rzeczywiscie jest opcja "wlacz odtwarzanie wileostrumieniowe", jednak po jej
    odpaleniu nic nowego w systemie mi sie nie pojawilo. Czy cos dodatkowo
    trzeba odpowiednio ustawic? Np. Tryb 4CH Głośnik? Czy jak?
    Z góry dzięki za porady.

    --
    rb

  • 4. Data: 2009-06-25 07:58:58
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

> [...]
    > po jej odpaleniu nic nowego w systemie mi sie nie pojawilo. Czy cos
    > dodatkowo trzeba odpowiednio ustawic? Np. Tryb 4CH Głośnik? Czy jak?

    OK, zrobilem aktualizacje sterownika realtek HD Audio i teraz wszystko
    działa zgodnie z planem. Dzieki za podpowiedź o wielostrumieniowym
    odtwarzaniu.

    --
    rb

  • 5. Data: 2009-06-26 07:12:51
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

> [...]
    > miksujace w systemie, ktore ustawiasz sobie w takim skype i wtedy
    > sluchawki i mikrofon z przedniego wyjscia pc sa do skype a tylnie wyjscia

    Pozwole sobie jeszcze zapytac bo chyba masz praktyczne doswiadczenie z tym
    "wielostrumieniowym" - mianowicie czy to drugie urzadzenie, ktore sie
    pojawia w systemie zawsze odtwarza dzwiek przez tzw. "front panel audio" (z
    przednich wyjść) czy jest moze jakis sposob na wybranie jednego z wyjsc z
    tylnych jack'ow? Problem w tym że akurat nie mam w obudowie front panel
    audio..

    --
    rb

  • 6. Data: 2009-06-26 09:08:04
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    > gdzie zostalo podlaczone mozna skonfigurowac programowo przez sterowniki.

    Tzw auto-sense. Ale tylko niektóre płyty to mają. W pozostałych jest
    niezmienialny rozkład wejść / wyjść.

> [...]
    >
    > Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by
    > przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane

    Wszystkie 8-kanałowe Realteki HD mają taką funkcję programowego
    "rozdzielenia" na dwie niezalezne karty dźwiękowe (7.1ch + 2ch). A nie
    wykluczam, że niektóre starsze też.
    Czaem trzeba to włączyć w biosie (opcję 'Front Panel" dać w biosie na
    Enabled)

> [...]
    > z tylnych jack'ow? Problem w tym że akurat nie mam w obudowie front panel

    Kup śledzia z jackami do głośników stereo i mikrofonu. To najlepsze wyjście
    jesli nie ma tych I/O w obudowie. Podłączasz w te same piny co byś podłączał
    Front Panel.