  • 1. Data: 2013-12-09 22:40:30
    Temat: Obiektyw: jaki i dlaczego?
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    Dobry wieczor,

    przegladajac asortyment pewnej hurtowni wielobranzowej zauwazylem aparaty i
    obiektywy. Zaciekawila mnie kwestia tych ostatnich, chodzi o wymienne
    obiektywy do lustrzanek cyfrowych. Znalazlem obiektywy 18-55 mm, ale takze
    18-135 i 18-200 mm.
    Jak rozumiem, chodzi o zmienna ogniskowa. Czy zatem, pomijajac wzgledy takie
    jak wymiary, ciezar i koszt, obiektyw 18-200 mm jest najlepszy z nich
    wszystkich bo zapewnia najwiekszy zakres regulacji?

    Uklony, brum.

  • 2. Data: 2013-12-09 22:58:10
    Temat: Re: Obiektyw: jaki i dlaczego?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "brum" <s...@n...berdyczow> wrote:

    [...]
> [...]
    > takie jak wymiary, ciezar i koszt, obiektyw 18-200 mm jest najlepszy z
    > nich wszystkich bo zapewnia najwiekszy zakres regulacji?

    Pomijając względy takie jak:
    - wymiary;
    - ciężar;
    - koszt;
    - maksymalny otwór przysłony;
    oraz:
    - jakość obrazu;

    ... to tak - można tak powiedzieć: obiektyw 18-200 mm jest najlepszy
    z nich wszystkich. :)

    Czy scyzoryk to najlepszy ze sztućców na świecie, bo jest
    najbardziej uniwersalny? ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-12-10 00:11:34
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-12-09 22:58, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > z nich wszystkich. :)
    >

    > Czy scyzoryk to najlepszy ze sztućców na świecie, bo jest

    Bywały wyjątki. Canonowski kit 18-55 sprzed paru lat dawał obraz
    gorszy od dowolnego 18-200.

  • 4. Data: 2013-12-10 02:24:18
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-10 00:11, trolling tone pisze:

    > Bywały wyjątki. Canonowski kit 18-55 sprzed paru lat dawał obraz
    > gorszy od dowolnego 18-200.

    O "sławetnym" Sony 18-70 nie wspominając. Zresztą i dzisiaj 16/2.8 Sony
    pod bagnet E daje gorszy obraz na f/3.5 niż dowolny "kit" pod APS-C na
    16 mm, a to przecież stałka! ;)

    --
    marcin

  • 5. Data: 2013-12-10 12:13:17
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-12-09 22:40, brum pisze:
> [...]
    > jak wymiary, ciezar i koszt, obiektyw 18-200 mm jest najlepszy z nich
    > wszystkich bo zapewnia najwiekszy zakres regulacji?

    Zależy do czego go chcesz używać. O rozmiarach i wadze już pisano w tym
    wątku. Ja dodam od siebie tylko tyle, że 'scyzoryki' o dużym obiektywie
    są ciemniejsze i "węższe" niż krótkie. (Ale pewnie znajdzie się i
    wyjątki.) Starałbym się wyważyć pomiędzy ogniskową, jasnością i zoomem,
    w zależności od najczęstszych warunków w których aparat jest używany.
    Aha, cena też gra rolę, jak również trwałość (duży łatwiej uszkodzić) itd...
    pwz

  • 6. Data: 2013-12-15 10:44:41
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 10 Dec 2013 00:11:34 +0100, trolling tone wrote:

    > Bywały wyjątki. Canonowski kit 18-55 sprzed paru lat dawał obraz
    > gorszy od dowolnego 18-200.

    Nie widzailes najwyrazniej pierwszej Sigmy 18-200.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 7. Data: 2013-12-15 13:03:05
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ...bzdura, kwestia egzemplarza, miałem kilka 18-55 (jeden sobie zostawiłem -
    mówię o IS) konkretnie IS-II, mowa tu jest o obiektywach sprzed kilku lat a
    nie kilkunastu. Ostry na całej ogniskowej. Wstyd się przyznać - ostrzejszy
    od 17-50 Tamrona ze stabilizacją - kilkukrotnie droższego, chyba optycznie
    lepszy - w domu oczywiście się nie przyznałem do tego. Tamron ostrzy w
    punkt - nie ma problemu z focusem.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-12-15 18:07:35
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-12-15 13:03, kikuko pisze:

> [...]
    > droższego, chyba optycznie lepszy - w domu oczywiście się nie przyznałem
    > do tego. Tamron ostrzy w punkt - nie ma problemu z focusem.

    IS to inna bajka, pisałem o tych bez IS. I nie kilkanaście a 5 lat
    temu były jeszcze powszechnie oferowane w zestawach.

  • 9. Data: 2013-12-15 18:14:52
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    5 i 1/2 lat temu kupiłem 450D z 15-55 IS, pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-12-15 20:21:29
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-12-15 18:14, kikuko pisze:
    > 5 i 1/2 lat temu kupiłem 450D z 15-55 IS, pozdrawiam

    Wszystko się zgadza, mniej więcej w takim czasie kupowałem 1000D,
    na zestaw z kitem IS trzeba było trochę polować, bo wciskali do
    niego starsze wersje. BTW, lekko wtopiłeś z tym 450D, troszkę
    więcej pikseli za cenę ściętej dynamiki.