    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Obliczenie częstotliwości przebiegu w ciasnej pamięci
    Date: Wed, 18 Mar 2009 22:00:13 +0100

    Czesc.

    Jest mikrokontroler. Jest przebieg zsamplowany ze znana prędkością.
    Przebieg jest okresowy, acz jedynie podobny do sinusoidy. Mogę założyc,
    że jest tylko okresowy, co do kształtu trudno zgadywać. Wiem, że
    okresowość miesci się w granicach 140-160Hz. Mam w pamieci około 256-512
    próbek 8 bit mieszczących max. 3 okresy.

    Teraz pytanie: zakładając, ze nie mam więcej ramu a częstotliwość
    orientacyjnie znam, czy może mnie ktoś nakierować gdzie szukać algorytmu
    potrafiacego okreslić czestotliwość przebiegu tym razem precyzyjniej?
    Szukam jakiejś metody _sprytnej_, pozwalającej w miare malym nakładem
    obliczeniowym okreslić ta częstotliwośc, mipsów na zbyciu mam bardzo
    mało. Przypuszczam, że tego typu problemy znalazly juz ładne rozwiązanie
    numeryczne i nie ma sensu wymyślać tego od nowa.