  • 1. Data: 2013-02-19 14:38:52
    Temat: Obróbka płyt z tworzywa sztucznego
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Z uwagi że obracam się w "metalu" a potrzebuję obrobić płyty z tworzywa
    sztucznego TECAMID 6MO (PA6 + MoS2).
    Dokładnie chodzi o obróbkę powierzchni na grubość 6 mm z dokładnością +0,1
    mm. Może być dokładniejsza :)
    Problem w tym że potrzeba obrabiarkę z jakimś stołem podciśnieniowym bo
    materiał może zostać poderwany przez narzędzie.
    Czy ktoś wie kto może mieć taką maszynę ?
    Materiał wyjściowy płyta o grubości 6mm +0,3 do +0,7 lub 10mm.
    Wymiwr gotowego detalu 405mm x około 250 mm.

    Pozdrawiam Gejzero.

  • 2. Data: 2013-02-19 14:51:11
    Temat: Re: Obróbka płyt z tworzywa sztucznego
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 19 February 2013 13:38:52 UTC, Gejzero SQ3OGX wrote:
    > Czy kto� wie kto mo�e mie� tak� maszyn� ?

    Nie potrzebujesz maszyny tylko stołu próżniowego. Taki stół możesz sobie samemu
    prowizorycznie zmajstrować, metodą McGyvera. Poszukaj na youtubie, jest trochę
    przykładów.
    Konrad
    PS a dla jednostkowej potrzeby to i dwustronna taśma klejąca da radę.

  • 3. Data: 2013-02-19 19:11:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Nie potrzebujesz maszyny tylko stołu próżniowego. Taki stół możesz sobie
    > samemu prowizorycznie zmajstrować, metodą McGyvera. Poszukaj na youtubie,
    > jest trochę przykładów.

    Ale on jest profesjonalistą. Szkoda czasu mu na eksperymentowanie,
    zwłaszcza, gdy chce dokładność 0,1 mm, to żadne taśmy dwustronnie, czy
    rzepy nie zagwarantują tego.

  • 4. Data: 2013-02-19 22:27:23
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    ps.com...

    > Ale on jest profesjonalistą. Szkoda czasu mu na eksperymentowanie,
    Dokładnie eksperymentował nie będę do to nie moja działka.
    Druga sprawa to jest zbyt poważna maszyna żebym eksperymentował. Owszem
    gdyby to było dla mnie to co innego.

    > zwłaszcza, gdy chce dokładność 0,1 mm, to żadne taśmy dwustronnie, czy
    > rzepy nie zagwarantują tego.

    Akurat na codzień zajmuję się dostawą, regeneracją i dorabianiem części
    zamiennych do obrabiarek, z detalami metalowymi nie ma problemu bo rynek
    usług mam obeznany ale do obróbki tworzyw sztucznych i to jeszcze w taki
    specyficzny sposób potrzeba też odpowiedniej maszyny. A niestety nie miałem
    wcześniej potrzeby zajmować się takimi detalami.
    Jak napisałem wyżej szukam kogoś kto ma maszynę "frezarkę" ze stołem
    podciśnieniowym.
    Podobno stolarze używają frezarek ze stołami podciśnieniowymi do obróbki
    frontów meblowych ale nie mam w okolicy takiego "wypasionego" zakładu no i
    druga sprawa jak w nich wygląda dokładność i powtarzalność wymiarów.

    Detale są wykładziną ślizgową w tokarce karuzelowej 1525 między stołem a
    łożem. Troszkę dziwna ta konstrukcja żeby przy takiej dużej maszynie nie dać
    w tym miejscu porządnego łożyska wałeczkowego ? Radziecka myśl techniczna
    była niezbadana ;)

    Pozdrawiam Piotr.

  • 5. Data: 2013-02-20 11:09:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 19 February 2013 21:27:23 UTC, Gejzero SQ3OGX wrote:
    > Dokładnie eksperymentował nie będę do to nie moja działka.
    > Druga sprawa to jest zbyt poważna maszyna żebym eksperymentował. Owszem
    > gdyby to było dla mnie to co innego.

    Każdy robi misia na miarę swoich możliwości :-)

    Konrad

  • 6. Data: 2013-02-20 11:58:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 19 February 2013 18:11:26 UTC, Robert Tomasik wrote:
    > gdy chce dok�adno�� 0,1 mm, to �adne ta�my dwustronnie, czy
    > rzepy nie zagwarantujďż˝ tego.

    Czemu nie zagwarantują?
    1. Taśma ma odchyłkę grubości i w każdym miejscu płyta będzie oddalona od stołu o
    inną wartość.
    2. Taśma jest miękka i materiał podczas obróbki wpadnie w drgania.
    3. Materiał obrobi się dobrze, ale podczas odrywania od stołu taśma będzie trzymać za
    mocno i trzeba będzie użyć siły która zdeformuje obrobiony przedmiot.

    Podałem trzy niedorzeczne powody, proszę o podanie jakiegoś bardziej sensownego, bo
    mi się wyobraźnia kończy.
    Konrad

  • 7. Data: 2013-02-20 12:13:36
    Od: bilasty <b...@N...pl>

    W dniu 2013-02-19 14:38, Gejzero SQ3OGX pisze:
> [...]
    > Materiał wyjściowy płyta o grubości 6mm +0,3 do +0,7 lub 10mm.
    > Wymiwr gotowego detalu 405mm x około 250 mm.

    A nie możesz zamówić większego o ~30 mm materiału i mocować za pomocą "łap"

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-02-20 12:16:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 20 February 2013 11:13:36 UTC, bilasty wrote:

    > A nie możesz zamówić większego o ~30 mm materiału i mocować za pomocą "łap"

    Materiał podczas obróbki będzie drgał jak membrana.
    Konrad

  • 9. Data: 2013-02-20 12:16:13
    Od: bilasty <b...@N...pl>

    W dniu 2013-02-20 12:13, bilasty pisze:

    > A nie możesz zamówić większego o ~30 mm materiału i mocować za pomocą "łap"
    >
    > Pozdrawiam

    Względnie mocować "łapami" na rogach , obrobić środek bez rogów ,
    przełożyć łapy i sfrezować pominięte miejsca

  • 10. Data: 2013-02-20 12:22:46
    Od: bilasty <b...@N...pl>

    W dniu 2013-02-20 12:16, Konrad Anikiel pisze:

    > Materiał podczas obróbki będzie drgał jak membrana.
    > Konrad

    Jest to możliwe - tylko ja robiłem podobne cuda i wszystko w "rękach"
    narzędzia , ja używałem starego "ZSRR" wytaczadła z wystającą dużą
    płytką - powierzchnia ładna i niema zbyt dużych oporów przy obróbce