  • 1. Data: 2010-11-05 18:10:38
    Temat: Obroty wentylatora
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Witam

    Nazwa płyty głównej Gigabyte GA-8I848P(-L)

    Zainstalowałe program SpeedFan 4.42 i nie potrafię zmusić go do regulacji
    obrotów coolera na procesorze. Jak to się robi? Obsługuje chipset podanej
    płyty? A może jakiś inny program należy zastosować?

    Remek

  • 2. Data: 2010-11-05 18:41:31
    Temat: Re: Obroty wentylatora
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Remek" napisał

> [...]
    > obrotów coolera na procesorze. Jak to się robi? Obsługuje chipset podanej
    > płyty? A może jakiś inny program należy zastosować?

    Gigabyte ma własny program do monitoringu swoich płyt, nazywa się EasyTune.
    Spróbuj najpierw wersję 5, szóstka ma. jak na mój gust, nieużywalne
    międzymordzie.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-11-05 21:26:13
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Gigabyte ma własny program do monitoringu swoich płyt, nazywa się
    EasyTune.
    > Spróbuj najpierw wersję 5, szóstka ma. jak na mój gust, nieużywalne
    > międzymordzie.

    Wersja 5 też jest nie do przyjęcia. Zastanawiam się co kieruje programistami
    tworzącymi takie interfejsy. Pewnie narkotyki. Poza tym mnie chodzi o
    regulację, a nie monitoring.

    Remek

  • 4. Data: 2010-11-05 23:10:17
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Remek" napisał:
    .

    > Wersja 5 też jest nie do przyjęcia.

    Przepraszam, pisałem z pamięci. To wersja 5 miała ten chory interfejs, w
    wersji 6 się opamiętali.

    > Poza tym mnie chodzi o regulację, a nie monitoring.

    W zakładce Smart można sobie wyregulować obroty wiatraka CPU w zależności od
    jego temperatury. Warunek - w BIOS-ie musi być włączony CPU Smart Control.

    JoteR

  • 5. Data: 2010-11-06 09:00:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    >
    > W zakładce Smart można sobie wyregulować obroty wiatraka CPU w zależności
    > od jego temperatury. Warunek - w BIOS-ie musi być włączony CPU Smart

    Nie wiem czy to dotyczy każdej płyty Gigabyte ale uzywam wersji 5 od kilku
    lat w taki sposób, że startuję program po uruchomieniu komputera i zamykam
    go gdy pojawi się jego ikonka w trayu i usłyszę, że wentylator zwolnił nie
    zwracając uwagi na dziwaczny interface :)
    Oczywiście jednorazowo skonfigurowałem kiedyś zależność obrotów od
    temperatury.

    --
    marfi

  • 6. Data: 2010-11-06 10:18:53
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > W zakładce Smart można sobie wyregulować obroty wiatraka CPU w zależności
    > od jego temperatury. Warunek - w BIOS-ie musi być włączony CPU Smart
    > Control.

    Zakładka Smart jest nieaktywna. W BIOS nie mam takiej pozycji.

    Remek

  • 7. Data: 2010-11-06 10:36:41
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Zakładka Smart jest nieaktywna. W BIOS nie mam takiej pozycji.
    >
    > Remek

    Nie jest to czasem kwietia zwiazana z iloscia pinow we wtyczce wentylatora?

  • 8. Data: 2010-11-06 13:14:38
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

    Użytkownik "Remek"
    > Zainstalowałe program SpeedFan 4.42 i nie potrafię zmusić go do regulacji
    > obrotów coolera na procesorze. Jak to się robi? Obsługuje chipset podanej
    > płyty? A może jakiś inny program należy zastosować?

    Ja mam znacznie starszą płytę i zauwazyłem ze wentylator procesora jest
    sterowany tzn jego predkosc jest dostosowana do temperatury przez
    oprogramowanie w Biosie. A jak się zainstaluje oprogramowanie dołaczone na
    płycie inst. do płyty głownej to mozna obserwować obroty roznych
    wentyaltorów i temperatury oraz ustawic sterowanie predkoscia obrotowa w
    funkcji temperatury.
    Tyle ze o ile z wentylatorem procesora nie ma problemu - daje sie regulowac
    obroty. - to inne wentylatory np. obudowy kiepsko reaguja - predkosc
    obrotowa nie wiele się zmienia w stosunku do nominalnej. Moze trzeba kupowac
    'specjalne' wentylatory przystosowane do płynnej regulacji ich obrotów przez
    zmianę napięcia.

  • 9. Data: 2010-11-06 19:46:43
    Od: vDon <v...@o...eu>

    raviz wrote:

    > Nie jest to czasem kwietia zwiazana z iloscia pinow we wtyczce wentylatora?

    Nie, to zależy od kontrolera na płycie. Jeśli SpeedFan ani nawet soft
    producenta płyty sobie z tym nie poradziły to pewnie nie wspiera on w
    ogóle kontroli obrotów, co najwyżej monitoring.