  • 1. Data: 2010-11-05 21:17:01
    Temat: Pytanie o sens stosowania SSD
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Po pewnym czasie wracam z tym samym pytaniem... czy obecnie zmieniło się
    coś w technologii SSD, co pozwoliłoby uznać te dyski godne zastosowania
    w swoim PCcie?

    Biorę pod uwagę następujące kryteria:

    1. Cena - tu bezkonkurencyjne są HDD więc SSD nie zyskają na tym żadnych
    punktów.

    2. Prędkość I/O. Złożenie dwóch HDD w RAID 0 również przewyższa SSD w
    każdym względzie: jest nadal tańsze, znacznie pojemniejsze a transfery
    rzędu 240/260M dorównują SSD. Więc chyba i tu SSD blado wypadają?

    3. HDD nie spowalnia po pewnym czasie jak SSD robi/robił gdy proces
    zapisu "przewinął się" przez cały dysk i wrócił do jego początku.

    Czy która z powyższych tez jest nieprawdziwa? Czy SSD mają jakąś
    pominiętą tu cechę, która może być atutem na tyle silnym aby odłączyć
    poczciwego HDD?

  • 2. Data: 2010-11-05 21:46:28
    Temat: Re: Pytanie o sens stosowania SSD
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    SSD debilu to macierz kilkunastu pamieci DLASH sciagnij noitke
    technicznha i przeczytaj ze zrozumieniem.

  • 3. Data: 2010-11-05 21:48:08
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05-11-2010 22:46, konieczko napisał/a:
    > SSD debilu to macierz kilkunastu pamieci DLASH sciagnij noitke
    > technicznha i przeczytaj ze zrozumieniem.

    Debil powiedział co wiedział.

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2010-11-05 21:59:09
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-05 22:48, Czarek pisze:
    > Debil powiedział co wiedział.

    Nie komentuj chamów bo powstanie z tego jedno wielkie trollowisko.
    Zdarza się, że trafiają tu ułomne osoby, które rajcują się
    impertynencją. One też mają, jak widać, dostęp do internetu - takie
    życie. Dopisuj takie do killfile.

    Lepiej skupić się na wątku. Jeśli masz jakieś zdanie na temat tego co
    napisałem, to chętnie wysłucham.

  • 5. Data: 2010-11-05 22:04:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 05.11.2010 22:59, Marek wrote:

> [...]
    > życie. Dopisuj takie do killfile.
    >
    > Lepiej skupić się na wątku. Jeśli masz jakieś zdanie na temat tego co

    Czas dostepu.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2010-11-05 22:35:43
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-05 23:04, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Czas dostepu.

    A tak, tu masz rację. Mam jednak pewną wątpliwość. Czy we współczesnych
    HDD posiadających 32/64M cache i realnym dostępie do danych (rozważmy
    zarówno systemy operacyjne jaki i specyficzne zastosowanie: bazy danych)
    dłuższy czas dostępu nie jest niwelowany? Czy spowolnienie transferu SSD
    po pewnym czasie używania (o ile nadal jest ich cechą) nie obniża
    znaczenia parametru czasu dostępu?

  • 7. Data: 2010-11-05 23:37:51
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > 2. Prędkość I/O. Złożenie dwóch HDD w RAID 0 również przewyższa SSD w
    > każdym względzie: jest nadal tańsze, znacznie pojemniejsze a transfery
    > rzędu 240/260M dorównują SSD. Więc chyba i tu SSD blado wypadają?

    Dwa dyski w RAID to dwa razy większa szansa na awarię i to może być dużo
    gorzej niż w przypadku jednego dysku.
    Żeby było szybko i rozsądnie, musiałyby być 4 dyski.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 8. Data: 2010-11-06 06:27:56
    Od: jesień <j...@w...pl>

> [...]
    > dłuższy czas dostępu nie jest niwelowany? Czy spowolnienie transferu SSD
    > po pewnym czasie używania (o ile nadal jest ich cechą) nie obniża

    o jakim czasie myślisz? za 2 lata taki ocz vertex 2 60GB który dzisiaj
    kosztuje 460zł będzie wart 1/4 z tego i kupisz nówkę za 200zł, piszesz
    jakbys planował używać ten dysk przez 10lat

  • 9. Data: 2010-11-06 08:28:26
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    #2 i #3

    > pominiętą tu cechę, która może być atutem na tyle silnym aby odłączyć
    > poczciwego HDD?

    - czas dostępu
    - ilość operacji na sekundę
    - prędkość tworzenia i odczytu małych kawałków (4KB i mniej)
    - komfort użytkowania (przesiadkę ze słabszego CPU na szybszy można odczuć
    lub nie, przesiadkę z HDD na SSD odczuwa się natychmiast)

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______

  • 10. Data: 2010-11-06 08:50:01
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 05 Nov 2010 22:17:01 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

    Napiszę tak - jak myślisz o dysku jako pewnego rodzaju szybkim
    buforze, to SDD są OK, równie dobrym rozwiązaniem może być RAM dysk.
    Jeżeli traktujesz go jako miejsce składowania dużej ilości dość często
    używanych danych to dyski magnetyczne są niezastąpione.
    --
    Grzegorz Krukowski