  • 1. Data: 2009-05-11 20:19:05
    Temat: Odczyt danych z odbiornika ASK 433MHz
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Witam.
    Są jakieś programiki na PC, za pomocą którego mógłbym odczytać dane wysyłane
    takim nadajnikiem?

    Potrzebuje przeanalizować co tam nadajnik nadaje, więc trochę tego trzeba
    zlogować.
    Może coś jest prostego gotowego czytajacego na przykład z portu LPT?

    Kiedys analizowałem sygnał z pilota oscyloskopem cyfrowym, ale tam paczki
    danych były krótsze.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2009-05-11 21:18:36
    Temat: Re: Odczyt danych z odbiornika ASK 433MHz
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    > trzeba zlogować.
    > Może coś jest prostego gotowego czytajacego na przykład z portu LPT?

    A z jaką prędkością (bps) idą te dane ?
    Bo może wystarczy wyjście odbiornika podłączyć do karty dźwiękowej PC-a,
    zrzucić do .wav i oglądać do woli :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2009-05-12 17:45:02
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:gua592$14f$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A z jaką prędkością (bps) idą te dane ?
    > Bo może wystarczy wyjście odbiornika podłączyć do karty dźwiękowej PC-a,
    > zrzucić do .wav i oglądać do woli :-)

    No w sumie to nawet ciekawe ;)

    Nie wiem jak szybko ida, max dla modułu to 5kbps.
    Znalazłem analizator LoganQ, zmienię dysk w laptopie i zainstaluje Win95 to
    sprawdzę jak to działa, bo pod XP nie chce.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-05-12 20:48:11
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Irokez napisał:

    > Nie wiem jak szybko ida, max dla modułu to 5kbps.
    > Znalazłem analizator LoganQ, zmienię dysk w laptopie i zainstaluje Win95
    > to sprawdzę jak to działa, bo pod XP nie chce.

    Zapomniałem zapytać czy ma Kolega odbiornik ? :-)
    Jeśli nie to można zrobić najprymitywniejszego detektorowca na 433MHz.
    ASK to w sumie takie CW :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-05-12 20:58:35
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:gucne7$ep5$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zapomniałem zapytać czy ma Kolega odbiornik ? :-)
    > Jeśli nie to można zrobić najprymitywniejszego detektorowca na 433MHz.
    > ASK to w sumie takie CW :-)

    Odbiornik jedzie... Telecontrolli.

    Windows 98 postawiony i teraz tylko interfejsik i testy programów LoganQ
    oraz Digitrace.
    Strasznie głosne te stare laptopowe HDD 6GB, nie to co nowe 160GB :) Ale jak
    znalazł, dobrze że nie wykosiłem go z szafy.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2009-05-13 11:11:22
    Od: Tom <T...@n...com>

    Irokez wrote:

    > Windows 98 postawiony i teraz tylko interfejsik i testy programów LoganQ
    > oraz Digitrace.
    > Strasznie g?osne te stare laptopowe HDD 6GB, nie to co nowe 160GB :) Ale
    > jak znalaz?, dobrze z.e nie wykosi?em go z szafy.

    A nie wygodniej bylo to zrobic na VMWare, mam DOS i Win98 pod reka, nie trzeba dysku
    przekladac ani komputers restartowac. A i XP sie przydaje do sprawdzenia podejrzanych
    programow zanim zainstaluje na "prawdziwy" komputer. No i ciszej jest :)

    Tomek

  • 7. Data: 2009-05-13 15:36:58
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Uzytkownik "Tom" <T...@n...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > trzeba dysku przekladac ani komputers restartowac. A i XP sie przydaje do
    > sprawdzenia podejrzanych programow zanim zainstaluje na "prawdziwy"

    No wlasnie nie wiem jak to wlasciwie zadziala.

    Jezeli z jakichs powodów - pewnie specyficzna obsluga portów - nie dziala na
    XP to dlaczego mialoby to dzialac na Win98 emulowanycm w XP.

    Ale moze przetestuje w wolnej chwili.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2009-05-13 20:51:24
    Od: Tom <T...@n...com>

    Irokez wrote:

    > Jezeli z jakichs powodów - pewnie specyficzna obsluga portów - nie
    > dziala na XP to dlaczego mialoby to dzialac na Win98 emulowanycm w XP.
    >
    > Ale moze przetestuje w wolnej chwili.

    Mam stary programator epromow w pracy z oprogramowaniem DOSowym, uzywa port
    rownolegly. Nie dziala pod Win2000 i wyzej, w DOSie virtualnym smiga bardzo dobrze.

    Tomek

  • 9. Data: 2009-06-20 18:37:13
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > Mam stary programator epromow w pracy z oprogramowaniem DOSowym, uzywa
    > port rownolegly. Nie dziala pod Win2000 i wyzej, w DOSie virtualnym smiga
    > bardzo dobrze.

    Spróbowalem z wirtualnym vmware, windows 98 dziala katastrofalnie wolno.
    Kompletnie nie nadaje sie do niczego, nawet pisania w notatniku, sterowniki
    grafiki nie chcialy sie zainstalowac na tym wirtualnym czyms (stwierdzily ze
    nie ma jej). Moze to potrzebuje 16 jadrowego procka? Ja mam tylko P4M 1.8, a
    nowe laptopy x-jajowe nie maja portu LPT.
    Wywalilem ten wynalazek i zrobilem partycje 6GB na moim dysku 160GB oraz
    bootloader GAG'iem. Dziala swietnie.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez