  • 1. Data: 2011-06-22 09:49:39
    Temat: Odp: Re: Obiektyw do Canona APS-C
    Od: Tomasz Mnich <t...@g...com>

    Podam przykład. Ujęcie PODOBNE do tego: http://pl.fotolia.com/id/6445980
    Jeśli wypełnię kadr to odległość pomiędzy aparatem, a obiektem wynosi około metra.
    Potrzebuję uzyskać ostrość na całej głębokości gazety.
    Nawet używając f22 nie uzyskuję oczekiwanej ostrości na brzegach.
    Użyłem kalkulatora ostrości i na tej podstawie doszedłem do wniosku,że z szerszym
    obiektywem uzyskam pożądany efekt. Głębia przy szerszym kącie i podobnej odległości
    znacznie się zwiększa, nawet biorąc pod uwagę mniejszą odległość dla wypełnionego
    kadru.

    TM

  • 2. Data: 2011-06-22 10:03:30
    Temat: Re: Odp: Re: Obiektyw do Canona APS-C
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Jun., 11:49, Tomasz Mnich <t...@g...com> wrote:
> [...]
    znacznie się zwiększa, nawet biorąc pod uwagę mniejszą odległość dla wypełnionego

    z odleglosci 1 metra rzeczywiscie na 35 mm GO bedzie wieksza.

    ale zwroc uwage, ze na tym zdjeciu odleglosc jest nastawiona za blisko
    - gdzies na krawedz przednia czasopisma , a moze nawet nieco
    wczesniej.
    Jesli masz czas i nie robisz takich zdjec w ilosci masowych mozesz
    bardzo ladnie i skutecznie obejsc problem tym co posiadasz. zrobc dwa
    zdjecia jedno ostra na pierwsza polowe czasoisma , drugioe zdjecie na
    druga polowe.
    jesli robisz ze statywu to mozna te zdjecia idealnie na siebie nalozyc
    wymazujac nieostra czesc zdjecia gornego , odslaniajac dolna.