  • 1. Data: 2011-06-22 08:40:21
    Temat: Obiektyw do Canona APS-C
    Od: "TM" <s...@a...pl>

    Potrzebuję obiektywu do zdjęć w namiocie bezcieniowym dla Canona ASP-C
    Mam niestety dość ograniczone środki. Zależy mi naj najlepszej jakości zdjęć
    (ostrość) i dość dużej użytecznej głębi ostrości.
    Fotografowane obiekty mają z reguły wielkość od 10 do 40 cm.
    Kupiłem Canona EF 50mm/1.8 II i niestety nie do końca spełnia on moje
    wymagania :(
    Ma zbyt wąski kąt widzenia, rozdzielczość mogłaby być lepsza i w wymaganej
    odległości fotografowania głębia ostrości jest niewielka.
    Po małym doszkoleniu się na forach i przejrzeniu testów obiektywów na
    optycznych.pl doszedłem do wniosku, że lepszy dla mnie byłby obiektyw o
    ogniskowej 28, 30 lub 35mm. Biorąc pod uwagę skromny budżet najbardziej
    obiecująco wygląda Canon EF 35 mm f/2.0
    Zdecydowaną większość zdjęć robię na Live View i pożądany jest AF, ze
    względu na to, że nie siedzę przy aparacie i wszystko ustawiam zdalnie.
    Jednakże od biedy mógłbym z tego zrezygnować.

    Może jesteście mi w stanie polecić obiektyw, który lepiej spełni moje
    wymagania nie rujnując kieszeni?
    Może coś przez przejściówkę?

    TM

  • 2. Data: 2011-06-22 08:55:20
    Temat: Re: Obiektyw do Canona APS-C
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "TM" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > względu na to, że nie siedzę przy aparacie i wszystko ustawiam zdalnie.
    > Jednakże od biedy mógłbym z tego zrezygnować.

    Jak potrzebujesz większej głębi ostrości to po co Ci f/2.0? Probowałeś
    Canona na f/8.0? Zarówno ostrość jak i głębia będzie lepsza/większa.

  • 3. Data: 2011-06-22 09:05:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Jun., 10:40, "TM" <s...@a...pl> wrote:
    > Potrzebuj obiektywu do zdj w namiocie bezcieniowym dla Canona ASP-C
    >
    > Mo e jeste cie mi w stanie poleci obiektyw, kt ry lepiej spe ni moje
    > wymagania nie rujnuj c kieszeni?
    > Mo e co przez przej ci wk ?
    >
    > TM

    ten obiektyw , ktory uzywasz rysuje b ostro.
    jesli masz problemy z rozdzielczoscia to przyczyna lezy gdzies
    indziej. Byc moze zle nastawiasz ostrosc ( uzywasz AF? - do macro
    stosuje sie nasatwe reczna) a byc moze tracisz rozdzielczosc gdzies po
    drodze w trakcie obrobki.

    dla odleglosci mniejszych od 1/2 odleglosci hiperfokalnej obiektywu o
    krotszej ogniskowej glebia ostrosci zalezy wylacznie od skali
    odwzorowania. Dla tej samej matrycy dostaniesz wiec taka sama GO na 35
    mm i na 50 mm jesli robisz macro .

    jesli obiektyw 50 mm jest za waski to nalezy zwiekszyc odleglosc - to
    ulatwia fotografownie.

    sadze, ze przyczyna Twoich problemow nie lezy w obiektywie.

  • 4. Data: 2011-06-22 09:34:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > dla odleglosci mniejszych od 1/2 odleglosci hiperfokalnej obiektywu o
    > krotszej ogniskowej  glebia ostrosci zalezy wylacznie od skali
    > odwzorowania.

    .. i przyslony.

  • 5. Data: 2011-06-22 17:57:18
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    On 22 Cze, 10:40, "TM" <s...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Jednakże od biedy mógłbym z tego zrezygnować.
    >
    > Może jesteście mi w stanie polecić obiektyw, który lepiej spełni moje

    Jak będę miał chwilę to sprawdzę to na 50 mm w studio. Ale jakoś nie
    mogę się oprzeć wrażeniu, że problem nie leży w obiektywie tylko w
    Twoim braku doświadczenia... Większość swoich zdjęć robię 50-tkami...
    I jak do tej pory nigdy mi nie zabrakło głębi ostrości... I nie mówię
    tu tylko o zdjęciach modowych - packshoty też się czasem zdarzą...
    Co do obiektywów szerokich - to nie jest dobre rozwiązanie - zupełnie
    inna perspektywa, zniekształcenia geometryczne itd. Przy czym szerokie
    często są mniej ostre...
    Zabawa w photoshopie to półśrodek, który nie przyniesie pożądanych
    efektów...
    Generalnie, zrobiłbym to tak, najpierw doświetlił lampami studyjnymi
    ustawił przysłonę gdzieś w okolicach 20 - trochę odszedł z aparatem od
    obiektu - i ostrość wycelował w środek gazety. Jak na moje wyczucie -
    powinno zadziałać... Przynajmniej w przypadku gazety. Jeśli to nie
    zadziała, spróbuj zwykłym kitem - z większą przysłoną... Kit wbrew
    pozorom przy odrobinie umiejętności daje ostre zdjęcia...

    pozdrawiam
    Bernard Wybierała
    www.bwstudio.com.pl