  • 1. Data: 2009-04-30 23:03:08
    Temat: Odtwarzacz CD mp3 brumm od silnika
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Witam!
    Wpadł mi w ręce przenośny odtwarzacz Grunding Mistixx CD/ MP3/WMA z roku
    gdzies 2004. Miał klopoty z wyszukiwaniem utworów na płycie. Rozebrałem go i
    wyczysciłem soczewke lasera oraz serwomechanizm. Potem posmarowałem co
    trzeba smarem teflonowym. Odtwarzacz przestał miec klopoty z wyszukiwaniem
    utworów.
    Ale za to zauwazyłem, ze podczas odtwarzania płyt słychać przydzwiek (brumm)
    od silnika. Ten niechciany dzwiek jest najbardziej słyszalny przy zciszeniu
    na zero (elektronicznym) i przy niewielkim wysterowaniu. Zapewne cały czas
    towarzyszy dzwiekowi z płyty ale przy duzym wysterowaniu tego za bardzo nie
    słychac. ten przydzwiek jest słyszalny zwlaszcza przy odtwarzaniu płyty
    nagranej w mp3 a o wiele ciszej gdy gra płyta CD nieskompresowana.
    I tak sie zastanawiam czy ten typ juz tak ma (miał), czy to może ja jakos
    inaczej poprowadziłem kable wewnatrz od silnika?
    I czy warto z tym wojowac? Czy w ogole mozna coś z tym zrobić?
    Moze jakieś sugestie? Moze ktos sie spotkał z czyms takim i wie jak to
    wyeliminowac? Na co zwrócić uwage?
    Odtwarzacz chodzi jak "burza" tylko ten przydzwiek wkurza na maxa.
    Bedę wdzieczny za opinie na ten temat.

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2009-05-01 01:40:08
    Temat: Re: Odtwarzacz CD mp3 brumm od silnika
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "sofu" :
    > Odtwarzacz chodzi jak "burza" tylko ten przydzwiek wkurza na maxa.
    > Bedę wdzieczny za opinie na ten temat.

    w wielu odtwarzaczach MP3 nie tylko CD "oszczędnie" zaprojektowano
    tor zasilania -- odsprzęganie odpowiednimi kondensatorami;
    tu masz ideę jak to poprawić:
    http://forum.mp3store.pl/index.php?showtopic=48024

    --
    pzdr.