  • 11. Data: 2023-12-25 23:17:26
    Temat: Re: Odtwarzacz YAMPP - wzory PCB
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, December 19, 2023 at 1:39:08 p.m. UTC-6, Atlantis wrote:

> [...]
    > Jedno powstało na Raspberry Pi Zero, inne na PIC32MZ z zewnętrznym
    > układem PHY (okazuje się, że można zrobić poprawnie działający
    > FastEthernet na płytce wykonanej termotransferem, w domowych warunkach).
    > Do tego przydaje się smartwatch, który może sterować odtwarzaniem.
    > Funkcję taką posiada też większość słuchawek/głośników bluetooth. W
    > nowych samochodach można sparować telefon z wbudowanym zestawem
    > bluetooth i sterować odtwarzaniem za pomocą manetki przy kierownicy. :)
    > Do tego coraz rzadziej słucha się faktycznych plików MP3 w czasach

    A widzisz, mnie coraz bardziej dreczy wszechobecnosc streamow i komplikacji.
    Jade autem. Nie che zegarka macac zeby kolejna piosenke mi gralo. Nie chce cudowac z
    kolejnym playerem zeby mi w tym moim aucie gralo.
    Poprzedni telefon mial jack-a. Aktualnie nie mialem wyboru wielkiego. Albo jack albo
    sensowny aparat w telefonie. Jednak foty czesciej robie.

    Ja chce cos co bedzie dzialac samo, wg mojego pomyslu i da sie sterowac latwo.

    I naprawde nie potrzebuje duzo. Starczy rsync lokacji gdzie ja sobie wrzuce jakies
    pliki, granie przez jack/fm i pamietanie gdzie skonczylo sie granie.

    No, pare dodatkowych pierdoletow tez fajne ale zeby zrobic to co napisalem to musze
    sie nacertolic z fonem, autem, jakimis apkami co mi je czasem gugiel podmienia (jak
    wymienilem fona to wgral mi nowsza wersje ktora niektore funkcje ma zepsute).

    A ja lubie sobie skopiowac linka z youtube, wkleic w skrypt zeby mi sie audio
    sciagnelo i wgralo do folderka do grania w aucie. Ot tak, tak prosto jak wlaczenie
    radia fm w kuchni...

  • 12. Data: 2023-12-26 15:02:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.12.2023 o 23:07, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
    sens. Niby moglbym miec to samo w telefonie ale jak mam uruchomiona nawigacje to
> [...]
    >
    > -rozmyslnie zablokowanie screen mirrorongu.
    > -niby sa wtyczki co to robia ale sie wieszaja i sypia
    > -a no i touch screen nie dziala w tych wtyczkach czyli trza klikac nadal na
    telefonie
    > -w sumie to dziala dla guglowej nawigacji i jakis maudio playerow
    > -inne nawigacje sie sypia i wywalaja jak maja dzialac przez to cudo
    > -playery audio tez dzialaja gowniano bo czesto nie pamietaja gdzie skonczyly grac
    ostatnim razem.

    > testowalem w chevrolecie, fordzie i kiji.
    >
    > Wole se zrobic sam bo mi w sumie samo granie audio starczy.

    Ja o tym że to twoje to jakieś CarAudio a Ty chyba o Android Auto. Bo
    piszesz, że ten sprzętowy odtwarzacz mp3 do samochodu chcesz.

  • 13. Data: 2023-12-26 15:30:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.12.2023 o 23:17, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    pliki, granie przez jack/fm i pamietanie gdzie skonczylo sie granie.

    No brakuje mi w jednym samochodzie, który ma system audio,
    synchronizacji zawartości karty pamięci. Albo mi się tylko wydaje, że
    brakuje. Bo pewnie da się z powodzeniem użyć tego audio do grania wprost
    ze smartfona. Tylko jakoś tak nie spróbowałem i nie wiem jakie by się
    problemy pojawiły. Być może to proste sterowanie, które poruszasz byłoby
    problemem. No ale to jest problem sterowania odtwarzaczem, który może
    sobie być w smartfonie. I właśnie Android Auto chyba tą kwestią zajmuje
    się by dało się ten smartfon współdzielić. Wiele samochodów może
    naprzemiennie korzystać z jednego smartfona, nie muszą mieć odtwarzaczy,
    które właściwie niczego nie wnoszą.

> [...]
    wymienilem fona to wgral mi nowsza wersje ktora niektore funkcje ma zepsute).

    Ile tych apek masz do samochodu, że jest to jakaś kwestia?

    > A ja lubie sobie skopiowac linka z youtube, wkleic w skrypt zeby mi sie audio
    sciagnelo i wgralo do folderka do grania w aucie. Ot tak, tak prosto jak wlaczenie
    radia fm w kuchni...

    No ale to jak wyżej, nie całkiem widzę sens kopiowania odtwarzacza w
    samochodzie.

    W jednym pojeździe brakuje mi systemu audialnego i tak się zastanawiam
    sprowokowany twoimi artykułami co właściwie chciałbym w nim mieć gdybym
    miał pochylić się nad tym.

  • 14. Data: 2023-12-27 16:54:35
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, December 26, 2023 at 8:02:52 a.m. UTC-6, io wrote:

> [...]
    > Ja o tym że to twoje to jakieś CarAudio a Ty chyba o Android Auto. Bo
    > piszesz, że ten sprzętowy odtwarzacz mp3 do samochodu chcesz.

    Mam jus takie cwansze radio z ficzerami - chinczyk tani - ale tam nie ma jak wgrywac
    mp3 przez wifi albo ogolnie jakos latwiej niz wyjmowac karte i w domu recznie wrzucac
    aktualny repertuar.
    A chcialbym wgrywac czesto bo niektore stacje nie maja takiego zasiegu zeby pokryc
    wszedzie gdzie jezdze. Wiec to ma byc namiastka radia on demand.

    A car audio to mi sie pomylilo z tym aplowym car play czy jak to tam sie zwie.
    Podobne gowno jak androidowe car audio

  • 15. Data: 2023-12-27 17:05:39
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, December 26, 2023 at 8:30:18 a.m. UTC-6, io wrote:

> [...]
    > się by dało się ten smartfon współdzielić. Wiele samochodów może
    > naprzemiennie korzystać z jednego smartfona, nie muszą mieć odtwarzaczy,

    Ja mam aktualnie tak ze na kompie mi sie caly czas zgrywaja dwie stacje radiowe plus
    mam mechanizm gdzie zapisuje w pliku linke do youtuba a skrypt mi to sciaga do
    katalogu.
    To mam synchronizowane z innym kompem i czesciowo z telefonem.

    To od biedy da sie podpiac w aucie albo jackiem (starszy fon) albo po jakims BT czy
    innym car play. Ale to dziala w kratke i trzeba dlubac zamiast po prostu wsiasc i
    zaczac jechac.

    Z playerow na androida obadaj foobar-a - brzydki jak noc ale pamieta gdzie sie
    ostatnio zatrzymalo granie.

    Do synchronizacji uzywam foldersync na androidzie. Daje sie od biedy ponaginac zeby
    robil co trzeba ale nadal, dlubanina czasem.

> [...]
    (jak wymienilem fona to wgral mi nowsza wersje ktora niektore funkcje ma zepsute).
    > Ile tych apek masz do samochodu, że jest to jakaś kwestia?

    W sumie dwie, ale zeby je wybrac to przelecialem tyle ze chyba tego playera mp3 bym w
    tym czasie zrobil w polowie.

    I to nie apki sa problemem, to fakt ze fon czasem sie z danym autem nie umi latwo
    dogadac i trzeba jednak minute czy dwie poklikac.
    No i jak sie gra muzyke i ma nawigacje a potem ktos zadzwoni to sie to cale misternie
    ustawione granie i nawigowanie rozlazi i znowu, pac, pac, pac trzeba spowrotem
    przeklikac. Niby tylko 5 pacniec ale jednak co chwila od nowa...

> [...]
    radia fm w kuchni...
    > No ale to jak wyżej, nie całkiem widzę sens kopiowania odtwarzacza w

    Jakby mi radio z auta moglo sciagnac mp3 z domowego serwera jak jestem pod domem i
    gralo po kolei piosenki to bym nie cudowal.
    Fon w uchwyt, navi w fonie a muzyka z car audio.
    Ale jak wszystko z fona albo mp3 wgrywane do pena/karty w radiu to sie robi
    cudowanie.

    BTW. Sa calkiem fajne kombajny radiowe - ale drogie, mimo ze chinskie. Maja bajery po
    uszy. Navigacje, androida, kamery cofania, dashcamy itp.
    Ale tez nie umieja tego co bym chcial bez odrobiny dlubania. I kosztuja chyba kolo
    2-3kpln...

    > W jednym pojeździe brakuje mi systemu audialnego i tak się zastanawiam
    > sprowokowany twoimi artykułami co właściwie chciałbym w nim mieć gdybym
    > miał pochylić się nad tym.

    Dumaj dumaj.

    Ja juz nawet myslalem zeby sobie zamiast tego mojego mp3 grajka wziasc maly prosty
    androidowy fon i tylko wgrac tam player i foldersynca. Bylo by prawie to co chce.

  • 16. Data: 2023-12-27 20:48:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 27.12.2023 o 16:54, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    wszedzie gdzie jezdze. Wiec to ma byc namiastka radia on demand.

    No, to właśnie to, czego mi dzisiaj brak w jednym z samochodów. Tylko ja
    sobie teraz myślę, że jednak powinienem zacząć używać smartfon. W innych
    samochodach też mi on zadziała.

    > A car audio to mi sie pomylilo z tym aplowym car play czy jak to tam sie zwie.
    Podobne gowno jak androidowe car audio

    No rozumiem ale ... podajesz argumenty, które da się rozwiązać
    odpowiednim oprogramowaniem na smartfona. Poza tym z jednej strony
    piszesz o samym audio a z drugiej o audio i wideo i nawigacji. W temacie
    samego audio to proste jest.

  • 17. Data: 2023-12-28 05:26:49
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, December 27, 2023 at 1:49:04 p.m. UTC-6, io wrote:

> [...]
    > odpowiednim oprogramowaniem na smartfona. Poza tym z jednej strony
    > piszesz o samym audio a z drugiej o audio i wideo i nawigacji. W temacie

    Nawigacje chce miec w fonie. Dziala ok i wraca zazwyczaj do nawigowania po
    zakonczeniu rozmowy.

    Ale audio chce miec osobno. Po pierwsze zeby mi sie nie mieszalo jak nawi dziala albo
    rozmowy sa albo zebym nie musial co chwila sie podpinac jakimis cudami do konkretnego
    auta.
    W tym moim szpeju bede mial jacka i nadajnik fm z rds. To sie latwo spina z autem -
    kazdym.

    Startuje w 10 sekund, itp.

    Dodatkowy fon jednak musi cudowac bo albo BT albo jakies auxy - kable itp. No i
    sterowanie caloscia to jednak trzeba oko oderwac.

    Wiem, jakbym sie uparl to na osobnym fonie to to audio jakos ogarne. Ale wole po
    swojemu.