-
Data: 2009-04-07 05:49:57
Temat: OpenGL - problem z normalnymi
Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witam!
Coś robię wybitnie nie tak z normalnymi do trójkątów... czy ktoś może
powiedzieć mi, dlaczego jeden trójkąt nie jest oświetlony mimo podania
poprawnej normalnej i włączenia dwustronnego oświetlenia?
procedure TForm2.Timer1Timer(Sender: TObject);
var LightPos : array[0..2] of GLfloat;
LightCol : array[0..3] of GLfloat;
begin
glClearColor(0.0,0.0,0.0,1.0);
SwapBuffers(wglGetCurrentDC);
glViewport(0, 0, self.width, self.height);
// Projekcja
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
glFrustum(-1,1,-1,1,1,20);
glTranslatef(0.0,0.0,-10.0);
// Światło
LightPos[0]:=0.0;
LightPos[1]:=0.0;
LightPos[2]:=0.0;
LightCol[0]:=1.0;
LightCol[1]:=1.0;
LightCol[2]:=1.0;
LightCol[3]:=1.0;
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0,0.0,-10);
glEnable(GL_LIGHTING);
glEnable(GL_LIGHT0);
glLightModeli(GL_LIGHT_MODEL_TWO_SIDE, 1);
glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, @LightPos);
glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, @LightCol);
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0, 0.0, 0.0);
glBegin(GL_TRIANGLES);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(0.0, 2.0, 0.0);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(2.0, 2.0, 0.0);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(2.0, 0.0, 0.0);
glEnd();
glBegin(GL_TRIANGLES);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(0.0, 2.0, 0.0);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(-2.0, 2.0, 0.0);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(-2.0, 0.0, 0.0);
glEnd();
end;
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.09 18:01 arti
- 07.04.09 18:59 Michoo
- 10.04.09 12:15 Wojciech Waga
Najnowsze wątki z tej grupy
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
Najnowsze wątki
- 2025-06-19 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-06-19 Warszawa => IT Business Analyst (projects in the telco sector) <=
- 2025-06-19 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-06-19 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-06-19 Warszawa => Solution Architect <=
- 2025-06-19 Warszawa => Software Solution Architect <=
- 2025-06-19 Zakrzewo => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-06-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-06-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-06-19 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- 2025-06-19 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- 2025-06-18 Poseł KO mecenas Giertych został pouczony o obowiązującym prawie [z SN]
- 2025-06-18 112
- 2025-06-18 Poznań => MLOps Engineer <=
- 2025-06-18 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=