  • 211. Data: 2012-04-13 13:48:11
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-13 00:46, yabba pisze:
    > Ale jak co tydzień sprzedasz jedną nową książkę, to już będziesz
    > traktowany jako prowadzący księgarnię internetową. :)

    W sumie jest to logiczne, i trudno coś takiemu rozumowaniu zarzucić, w
    normalnym państwie taki handlarz założyłby sobie działalność i handlował
    ile chce. Ale nie u nas, bo już taki jeden z drugim "najmądrzejszy z
    głupich" stwierdzi, ze co to za biznes, że jak co miesiąc handlarzyna z
    kafla nie umie wyskoczyć, to jest dupa.

    Ot, taka mentalność osób, które chyba żadną realną pracą się w życiu nie
    zhańbiły (jeśli są młode, to jeszcze jest szansa, że wyjdą na ludzi,
    gorzej jeśli to jakiś stary pryk o mentalności urzędniczyny, na niego
    nie ma już ratunku).

    --
    Liwiusz

  • 212. Data: 2012-04-13 15:13:56
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2012 15:10:15 +0200, Skrypëk napisał(a):

    > Dopóty pracownik zmuszany do założenia DG nie pójdzie z tym do sądu pracy.

    Jeżeli człowiek był poprzednio na etacie, zwolnili go i po założeniu DG
    robi ponownie to samo - to oczywiście. Podpada to pod samozatrudnienie i
    sąd pracy będzie właściwym... Tylko do czego to doprawadzi? Wyrokiem sądu
    można człowieka przywrócić do pracu - to go zwolnią przy pierwszej
    nadarzającej okazji.

    --
    Franc

  • 213. Data: 2012-04-13 15:33:07
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 13 Kwi, 00:46, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:2a6be169-24d3-401f-8e95-c9d18c1f29ab@
    dc2g2000vbb.googlegroups.com...

> [...]
    > szerokim łukiem jak i podatki z odsetkami. Może wiek emerytalny
    > obniżą ?
    >
    > Akcja z Allegro była już zaraz po utworzeniu Allegro. Ludzie handlowali bez
    > zarejestrowanej działalności i US zaczął wyłapywać tych, którzy sprzedawali
    > po więcej niż kilka sztuk towaru.
    > Jeśli raz na tydzień sprzedasz buty, piłkę, sweter, rower, szachy, kubek,
    > książkę i nie będa one wszystkie fabrycznie nowe, to nikt się nie przyczepi.
    > Ale jak co tydzień sprzedasz jedną nową książkę, to już będziesz traktowany
    > jako prowadzący księgarnię internetową. :)

    Chodzi tutaj o "nową" w sensie ustaw podatkowych czyli 6 miesięcy od
    końca miesiąca w którym była kupiona i każdą odsprzedaż nie tylko na
    allegro. Takich transakcji w roku w Polsce jest miliony. Interpretować
    można sobie jak stary pryk o mentalności urzędniczyny że tak się nie
    da, ustawodawca jest zły i nieprecyzyjny, urzędnicy wszelkiej maści
    napastliwi i w ogóle wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Moim zdaniem
    wystarczy trochę rozumu.

  • 214. Data: 2012-04-14 15:15:02
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4f821a57$0$29634$c3e8da3$1...@n...astraweb.com
    =?iso-8859-2?Q?Skryp=EBk?= <?kryp?k@pűbli?en?my.pl> wrote:

    > No chyba na tym kapitalizm polega - jak firma za mało zarabia by się
    > utrzymać, to upada - czyż nie?
    Znaczy - albo zarabiac 3000 albo byc bezrobotnym?

    > Jak masz zamiar zarabiać sto złotych miesięcznie, to nie opłaca ci się
    > zakładać firmy. Nawet przy braku składek koszty operacyjne będą większe.

    Jakie 100, skoro mowilismy o 1000-2000?

    > Jak żona cię utrzymuje, to przestań udawać przedsiębiorcę, bo to śmieszne
    > jedynie jest.

    Nie: przedsiebiorce, ale prowadzacego DG.
    Czepiasz sie.

    TA

  • 215. Data: 2012-04-16 12:01:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >sądu
    >można człowieka przywrócić do pracu - to go zwolnią przy pierwszej

    No i tu jest kwestia czy ten pracownik jest im potrzebny czy nie.

    Jak potrzebny, to nadal bedzie pracowal, tylko jak im pipa kare
    przywali, to sie oducza zwalniac na "smieciowe umowy".

    Jak niepotrzebny ... to pewnie i tak dlugo nie popracuje ...

    J.

  • 216. Data: 2012-04-16 12:32:16
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-16, o godz. 12:01:13
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > No i tu jest kwestia czy ten pracownik jest im potrzebny czy nie.
    >
    > Jak potrzebny, to nadal bedzie pracowal, tylko jak im pipa kare
    > przywali, to sie oducza zwalniac na "smieciowe umowy".

    Idealista :-)
    PIP-a stwierdzi że nie ma podstaw do wszczynania postępowania bo teraz
    to jest współpraca między dwoma firmami. PIP koncentruje się poza tym
    na warunkach i bezpieczeństwie pracy a nie na prawnych aspektach
    stosunku pracy. Może sprawdzić czy mop jest atestowany i pracownik ma
    rękawiczki i kalosze. Ewentualnie pozostaje Sąd Pracy tylko efekt jest
    taki sam. Nie wiem czy wiesz ale od lat tak funkcjonuje 90% pracowników
    TVP wypchniętych z posady w spółce na "współpracę". I jakoś PIP tych
    kar nie wali a i spraw w sądzie nie wygrywają.

    Zdrówko

  • 217. Data: 2012-04-16 14:10:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > to sie oducza zwalniac na "smieciowe umowy".
    >
    > Jak niepotrzebny ... to pewnie i tak dlugo nie popracuje ...

    Sprzątacz jest im potrzebny, ale w ramach reorganizacji firmy likwidują
    stanowisko i szukają firm zewnetrznych. Wolno im.

    PIP nie jest od kontrolowania zwalniania i umów z pracownikiem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 218. Data: 2012-04-16 17:13:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    Dnia 2012-04-16, o godz. 12:01:13 "J.F"

    >Idealista :-)
    >PIP-a stwierdzi że nie ma podstaw do wszczynania postępowania bo
    >teraz
    >to jest współpraca między dwoma firmami.

    Tak mi sie naiwnie wydawalo, ze skoro trabili ze zabronione, to i kara
    jakas jest.
    A kto jest bardziej predestynowany do sprawdzania umow o prace niz
    PIPa ?

    A moze i nie naiwnie
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/sa
    mozatrudnienie;pod;lupa;pip-u,33,0,160289.html

    Ale to juz dawno bylo, moze sie zmienilo.

    >PIP koncentruje się poza tym
    >na warunkach i bezpieczeństwie pracy a nie na prawnych aspektach
    >stosunku pracy. Może sprawdzić czy mop jest atestowany i pracownik ma
    >rękawiczki i kalosze.

    Ano, moze
    http://praca.gazetaprawna.pl/wywiady/97116,pip_spraw
    dza_w_jakich_warunkach_pracuja_samozatrudnieni.html

> [...]
    >TVP wypchniętych z posady w spółce na "współpracę". I jakoś PIP tych
    >kar nie wali a i spraw w sądzie nie wygrywają.

    Na samozatrudnieniu, czy przeszli do innej spolki ?

    Byli wczesniej na etacie, czy luzno zwiazani.
    No i czy wypchnieto ich przed wejsciem w zycie przepisow zakazujacych,
    czy po ?

    http://www.vgkonline.abc.com.pl/pytania/prawo-pracy/
    rozne-grupy-pracownikow/samozatrudnienie/na-jakich-z
    asadach-od-1-stycznia-2007-r-bedzie-mozna-realizowac
    -uslugi-po-przez-samozatrudnienie/49592

    http://www.vgkonline.abc.com.pl/pytania/prawo-pracy/
    rozne-grupy-pracownikow/samozatrudnienie

    Tu dostep platny, ale pytania cos sugeruja i niektorym radzilbym
    sprawdzic obecny stan prawny, bo moze nie tylko pracodawca podpada juz
    pod kary rozne :-)

    J.

  • 219. Data: 2012-04-17 09:17:58
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-16, o godz. 17:13:32
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Na samozatrudnieniu, czy przeszli do innej spolki ?

    Na samozatrudnienie.

    > Byli wczesniej na etacie, czy luzno zwiazani.

    Etatowi. Taka sytuacja to norma w ośrodkach regionalnych.

    > No i czy wypchnieto ich przed wejsciem w zycie przepisow
    > zakazujacych, czy po ?

    Różnie - zależnie jaka opcja akurat capnęła TV. ;-)

    Zdrówko