  • 1. Data: 2020-04-23 16:28:21
    Temat: PC przemysłowy
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Jest sobie PC przemysłowy, a jego przemysłowość objawia się tym
    że ma 2 zasilacze, mogące pracować niezależnie. Czy w takiej sytuacji
    jest dopuszczalne / sensowne zasilanie tych 2 zasilaczy z *różnych* faz
    sieci ? Czasem zdarza się że zasilanie pada na *jednej* fazie.

    UPS chwilowo nie jest rozwiązaniem, chyba że taki co pożyje 48 h.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2020-04-23 16:57:43
    Temat: Re: PC przemysłowy
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 16:28, PeJot pisze:
> [...]
    > sieci ? Czasem zdarza się że zasilanie pada na *jednej* fazie.
    >
    > UPS chwilowo nie jest rozwiązaniem, chyba że taki co pożyje 48 h.

    To chyba oczywiste, że 2 fazy będą lepsze.
    I jeszcze z możliwością przepięcia na trzecią, gdy nie grozi jej
    przeciążenie.
    Dlaczego miała by być wykorzystana jedna?
    W zasilaczu, strona pierwotna jest odizolowana galwanicznie od wtórnej.

    Dawno, dawno temu, mówiło się o zasilaniu różnych komputerów z jednej
    fazy, ale było to w epoce Ethernetu na koncentryku.

  • 3. Data: 2020-04-23 17:38:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 16:57, t-1 pisze:

    > To chyba oczywiste, że 2 fazy będą lepsze.

    To wiadomo, ale czy te 2 PSU są do tego zaprojektowane ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2020-04-23 19:58:27
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 23-04-2020 o 17:38, PeJot pisze:

    > To wiadomo, ale czy te 2 PSU są do tego zaprojektowane ?

    W przypadku sprzętów dwuzasilaczowych (routery, serwery, rejestratory
    CCTV) bardzo często są podłączone jednym zasilaczem do sieci, a drugim
    do UPS-a. Fazy i neutralne są wtedy zupełnie różne i nic się nie dzieje.

    yabba

  • 5. Data: 2020-04-23 20:00:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/04/2020 17:38, PeJot wrote:
    > To wiadomo, ale czy te 2 PSU są do tego zaprojektowane ?

    A co mówi instrukcja?

    Na jednym z serwerów, nie pamietam już produenta, był wielki czerwony
    napis aby nie podpinać pod różne fazy ani pod różne UPSy. Tak, miał 2,
    hostwap, zasialcze. Redundancja była tylko na wypadek awarii zasilacza.

    Przyczyna zakazu nieznana. Nawet nie mam pomysłu.

  • 6. Data: 2020-04-23 20:20:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > A co mówi instrukcja?

    Bardzo rozsądne pytanie.

> [...]
    > hostwap, zasialcze. Redundancja była tylko na wypadek awarii zasilacza.
    >
    > Przyczyna zakazu nieznana. Nawet nie mam pomysłu.

    Ja pamiętam taki, Compaq on był, co miał aż trzy zasilacze. Były tam też
    trzy literki, R, S, T bodajże, co mi sugerowało, że powinno się trzy fazy
    podłączyć. Ale instrukcji do tego nie miałem, bo to klamot z demobilu.
    Różnie jak widać bywa.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2020-04-23 20:25:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 17:38, PeJot pisze:

    > To wiadomo, ale czy te 2 PSU są do tego zaprojektowane ?

    Jak mają 2 oddzielne kable zasilające to powinny być zaprojektowane tak,
    aby je zasilać nie tylko z różnych faz ale i z różnych podstacji
    energetycznych czy nawet elektrowni.

    Z drugiej strony, skąd mam wiedzieć jakiego wynalazku używasz?
    Właściwie powinienem odpowiedzieć "najpierw przeczytaj pieprzoną instrukcję"

  • 8. Data: 2020-04-23 20:40:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 23.04.2020 o 20:00, heby pisze:

    > A co mówi instrukcja?

    Jakby była dostępna, to bym tu nie pytał.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2020-04-23 20:42:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Ja pamiętam taki, Compaq on był, co miał aż trzy zasilacze. Były tam też
    > trzy literki, R, S, T bodajże, co mi sugerowało, że powinno się trzy fazy
    > podłączyć. Ale instrukcji do tego nie miałem, bo to klamot z demobilu.

    R, S, T to już zdaje się kilkadziesiąt lat się *nie* używa. Może raczej
    L1, L2, L3 ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2020-04-23 20:50:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > R, S, T to już zdaje się kilkadziesiąt lat się *nie* używa. Może raczej
    > L1, L2, L3 ?

    To było jakieś dwadzieścia lat temu -- nie wiem, czy łapie się to do pojęcia
    "kilkadziesiąt". Być może było tam L1, L2, L3, w każdym razie kojarzyło mi
    się z prądem trójfazowym. Natomiast R, S, T widziałem w czymś młodszym niż
    dwadzieścia lat.

    --
    Jarek