  • 91. Data: 2023-12-17 12:27:51
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zobaczmy ostatnie 10k postów z samego pme (wszystkich), a spośród nich te
    > z Google'a, posortowane wg From. Na szybko jednolinijkowcem bo nie ma co
    > się bardziej rozpisywać.
    >
    > [news@kvm ~]$ for token in $(bin/tdx-util ...
    > From: kilokitu <k...@o...pl>
    >
    > Niektórych będzie brakowało. Ale mam nadzieję, że oni sobie poradzą. W
    > razie czego chmurka stoi otworem.
    >
    > http://news.chmurka.net/register.php

    Masz interfejs łebowy? :-)

    > Ale serwer ogólnie działa. Lepsze to niż nic.

    Powiem tak, to ja korzystam z tego serwera a nie Ty.

  • 92. Data: 2023-12-17 12:31:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.12.2023 o 10:42, heby pisze:

    > A serio: może od '96 coś nowego pojawiło się w temacie? i dlaczego o tym
    > ma decydować moderator a nie społeczność?

    Czy może wykazać się moderator jak nie zamknięciem tematu :-)

  • 93. Data: 2023-12-17 12:48:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Niekiedy czyli kiedy? :)

    Ilekroć nie masz czytnika zapewniającego komunikację online.

    > Pamiętam talka i ntalka, miałem jednego geeka, z którym na tym pisaliśmy.
    > No da się, fajnie. I widać, jak się pojawiają literki, i jak są kasowane,
    > bo się ktoś pomylił. Ale nadal nie widzę, jaką miałoby to dawać korzyść
    > wzgłędem lokalnej edycji wiadomości i wysłania jej po napisaniu. Może
    > jedynie jak ktoś pisze elaboraty i musisz czekać bezczynnie, aż napisze,
    > a potem czytać, a on czeka bezczynnie, aż ty odpiszesz. Ale znów, czasem
    > jest to łatwiejsze, bo możesz się skupić na tym, co piszesz. Poza tym w
    > takiej sytuacji łatwiej jest mi po prostu zadzwonić, a nie pisać. Po coś
> [...]

    Telefon w komunikatorze? Weź przestań, komunikator zastępuje telefon, to
    jest kolejny etap w rozwoju. Komunikatory tylkopisane są przestarzałe,
    pisanie może uzupełniać naturalną komunikację głosową i może mieć różne
    opcje jak przesyłanie dopiero po skomponowaniu, zresztą i głosowa tak
    bywała realizowana, ale istotą sprawy jest komunikacja na żywo czyli
    właśnie to widzenie literek, słyszenie głosek kiedy tylko zaistnieją.
    Zwyczajowe przesyłanie całych sentencji jest jakąś zaszłością z którą po
    prostu da się żyć, ale masz np informowanie o pisaniu by nie siedzieć i
    nie czekać jak kołek co wiele nie zmienia bo w tym czasie można po
    prostu widzieć co ktoś pisze. Z tym pisaniem jest mniej więcej to samo
    co z wątkowaniem w różnych miejscach.

  • 94. Data: 2023-12-17 13:50:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > przeglądarce. Dzięki temu zabawa kończyła się wraz z wyłączeinem lub
    > odłożeniem komputera. Nie wyobrażam sobie mieć tego cholerstwa w telefonie
    > i być jak tresowany pies, od powiadomienia do powiadomienia. Idziesz do
    > kibla, przeglądasz gówniane tiktoki. Prowadzisz, dostajesz powiadomienie,
    > musisz przeczytać, bo już tak jesteś wytresowany. Nie mówię o tobie, ale w
    > ogólności o tym, jak to działa. Jak ja prowadzę i telefon mi pika to
    > trudno, telefon poczeka. Jak coś pilnego to się dzwoni, jak nie pilnego to
    > niech pika. Zobaczę jak będę mógł a nie musiał. Ale to już chyba jest

    I co, FB nie mogłeś tak używać? Nie dało się wyłączyć powiadomień? Albo
    załączyć trybu 'don't disturb'?

    > Poza tym używanie telefonu, z tą jego żałosną klawiaturką ekranową, do
    > pisania czegokolwiek dłuższego niż "kup po drodze smalec", to jest jakaś
    > dramatyczna pomyłka. Do pisania służą wygodne klawiatury, a nie to gówno.
    > Jasne, swype trochę ratuje sytuację, może ratuje ją też dyktowanie (ja mam
    > to powyłączane, podobnie tych gównianych asystentów, nie będzie mnie
    > telefon słuchał za moją zgodą, i tak nie wiem czy nie słucha bez niej),
    > ale to nadal nie jest wygodny, duży ekran i wygodna klawiatura.

    Przecież to jest kwestia tylko tego, że nie włożysz do kieszeni dużej
    klawiatury i dużego monitora. Możesz je podłączać bezprzewodowo do
    małego smartfona.

    > Nie żeby laptopy były najlepsze do wszystkiego. Nie są. Po to mam
    > smartfona, po to mam tablet, po to mam czytnik ebooków. Bo każde świetnie
    > nadaje się do czegoś innego. Ale jednak staram się używać narzędzi do
    > tego, do czego są najlepsze.

    To są funkcjonalności. Można zoptymalizować sprzęt do tego i owego, ale
    wydzielanie ich nie ma większego sensu, to wszystko mogłoby komunikować
    się między sobą.

    > Zobacz na tego posta. Nie jest długi. Wyobrażasz sobie dziubanie go na
    > klawiaturce ekranowej? No szlag by mnie trafił, telefon wylądowałby na
    > ścianie. A jednak są ludzie, którzy z jakiegoś powodu sobie to robią.

    Gdzie tak robią? Piszę to na tablecie, którego 11-calowy rozmiar
    umożliwia używanie zwykle bez podłączania zewnętrznego monitora,
    klawiaturę ma cienką, przylepianą magnetycznie, zabezpieczającą ekran.
    Mógłbym używać smartfona gdyby było na niego używane przeze mnie
    oprogramowanie, wtedy stacjonarnie podłączałbym klawiaturę i monitor.

    > Kiedyś jeszcze były telefony z klawiaturami QWERTY, trzymałem się ich tak
    > długo jak się dało. Dało się na nich pisać trochę dłuższe teksty, choć
    > nadal nie było to wygodne. Zabrali. Do kliknięcia "lubię to" klawiatura
    > nie jest potrzebna. Mam w plecaku pełnowymiarową, cienką klawiaturę QWERTY
    > na Bluetooth. Czasem korzystam, jak naprawdę muszę napisać na telefonie
    > coś dłuższego (rzadko, ale się zdarza, szczególnie jak się jeździ z kotami
    > do weterynarza w godzinach pracy i ktoś akurat czegoś chce).

    No i git. Można wybierać co komu pasuje. Mam komunikator z Meshtasticiem
    na ESP32 z LoRa z klawiaturą QWERTY, ale zwykle i tak korzystam z apki
    na smartfonie łączącej się z tym komunikatorem bo sama apka ma większe
    możliwości. Klawiatura nie jest używana i nie widzę w tym większej
    wartości póki mowa o sterowaniu smartfonem. Ma znaczenie kiedy chcę
    zabrać ze sobą tylko ten komunikator. Z drugiej strony optymalniejsze
    byłyby plecki do smartfona by mieć tę niezależną komunikację LoRa na
    relatywnie duże odległości bezpośrednio plus pracę w mesh. Ale to
    wszystko nie jest właśnie dobrze wymienne było się złożyć sensownie.

  • 95. Data: 2023-12-17 13:53:00
    Temat: Re: Google Groups zostaną zlikwidowane a Threads integruje się z fediwersum
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    339?helpref=uf_permalink&parent_cms_id=1799802949698
    21

    > Co to jest Threads?
    >
    > Co to jest fediverse?
    >
    > Czy da się to zlinkować z nntp?
    >
    > Jeśli odpowiedź na ostatnie brzmi "tak" to może poszukam odpowiedzi na dwa
    > poprzednie pytania :)

    Zawsze się da, pytanie po co.

  • 96. Data: 2023-12-17 14:30:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Ale czy nie tylko w naszym małym zakątku Usenetu?

    Nie chodzi mi o wojny między użytkownikami. A więc nie. Poza tym on
    wcale nie taki mały.

    > Ja idę pod prąd.

    Mój szacunek. Ja jednak chciałem przyjrzeć się zjawisku jako całości,
    a nie poszczególnym wyjątkom.

    > Dramatyczna głupota ze względu i na prywatność, i po prostu robienie
    > sobie krzywdy.

    Nie oceniam ludzi. Z tych mediów korzystają miliardy, głownie scrolując
    otrzymane wiadomości. Technicznie rozwiązano to dobrze. A jak ktoś już
    zdecyduje się pokazać wyczyny swojego pieska na tik-toku, to też sobie
    radzi.

    > Zobacz na tego posta. Nie jest długi. Wyobrażasz sobie dziubanie go na
    > klawiaturce ekranowej? No szlag by mnie trafił, telefon wylądowałby na
    > ścianie. A jednak są ludzie, którzy z jakiegoś powodu sobie to robią.

    I tak dłuższy niż średnia. Za to napisany porządnie, myśli poukładane
    w akapity, z przyjemnością się czyta. To zasługa (poza Autorem rzecz
    jasna) "apki do Usenetu", czyli tina.

    Jarek

    --
    Dookoła krążą sobie różne prądy,
    Na te prądy różne różnych są poglądy,

  • 97. Data: 2023-12-17 19:17:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Masz interfejs łebowy? :-)

    Do rejestracji tak, newsy tylko przez nntp (+ możliwość pobrania posta
    po Message-ID przez www).

    > Powiem tak, to ja korzystam z tego serwera a nie Ty.

    Czyli są z nim jakieś problemy?

    Pomyśleć, że gdyby pewne zrządzenie losu zrządziło się 18 lat temu
    inaczej, niż się zrządziło, to pewnie ja bym teraz pracował w ICM i pewnie
    siłą rzeczy bym nim adminował. Ale dobrze się stało, że jednak nie.

    --
    - Kto powiedzial: "Ostroznosci nigdy za wiele!"?
    - Ziec zamykajac na klodke trumne z tesciowa.

  • 98. Data: 2023-12-17 22:36:37
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Zgadza sie, identyczny poglad przedstawiaja muzłumanie. Po co męczyc
    > cokolwiek, skoro Koran jest wiedza ostateczną i są tam odpowiedzi na
    > wszystkie pytania?

    Nie porównuj wiedzy (choćby przestarzałej) do mitów i baśni.

    > A serio: może od '96 coś nowego pojawiło się w temacie?

    Może :) Dlatego warto odświeżyć stary temat, ale przynajmniej się z nim
    zapoznać. Myślę, że jeśli ktoś powie "czytałem ten-i-ten temat, nie chcę
    go podbijać, bo i tak nie ma w nim odpowiedzi na moje pytanie", to nikt
    nie będzie krzyczał.

    Inna sprawa, że ja nie jestem zwolennikiem przesadnej moderacji.

    > i dlaczego o tym ma decydować moderator a nie społeczność?

    Otóż to.

    > Ogólnie te wszelakie "fora phpbb" cierpia na patowolność słowa.

    Zależy które. Jak admin ma więcej niż dwie szare komórki, to nie cierpią.
    Popatrz na Elektrodę, tam chyba pół szarej komórki, przynajmniej wśród
    cenzorów błędnie nazywanych moderatorami, już nie zostało. Jest tylko ego.
    Nie żeby nie było tak zawsze.

    > Ale spokojnie, facebook też. Okazuje się że napisanie na czacie grupowym
    > FB słów "to chyba kiepsko bedzie działać" powoduje skasowanie
    > wiadomości, ponieważ "narusza standardy społecznosci".

    Co to jest czat grupowy? Jakaś konferencja? Czat podpięty do grupy (coś
    takiego wprowadzali akurat jak odchodziłem)? Moderuje to automat? Można tę
    automoderację wyłączyć?

    --
    Mój doktor twierdzi, ze jestem paranoikiem. Co prawda nie powiedział mi
    tego, ale wiem, ze tak myśli.

  • 99. Data: 2023-12-17 22:37:09
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Czy może wykazać się moderator jak nie zamknięciem tematu :-)

    Może być pomocny, wskazać właściwy temat, podpowiedzieć rozwiązanie... ale
    musiałby być kompetentny a przynajmniej myślący. A z tym bywa różnie.

    --
    Za oknem wisi kobieta, trzyma się kurczowo parapetu i
    wrzeszczy! Mezczyzna stoi w

  • 100. Data: 2023-12-17 22:39:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Pewnie jest, bo skoro jest to co by ono miało robić jak nie właśnie to.

    Pewnie jest. I pewnie niedostępne dla zwykłego użytkownika.

    > Ale skoro upierasz się przy parsowaniu HTML to chyba nie ma większych
    > przeszkód.

    Nie upieram się, po prostu nie sądzę, żeby była alternatywa.

    > Jeśli to rozwiązanie takie super jest to chyba ktoś powinien pomóc :-)

    A kto mówi że jest super? NNTP jest niszowe. To nie jest w interesie
    Facebooka, czy tam Mety, czy jak to się teraz nazywa, tylko w interesie
    użytkownika.

    > Co złego w dzieleniu życia przy komputerze z innymi?

    Złego nic. Gdy czujesz, że tracisz nad tym kontrolę, to już jednak coś.

    > Se załączysz kiedy będziesz chciał a jak będziesz chciał sam w jaskini
    > siedzieć to wyłączysz.

    To nie tak. Wchodzi FOMO, gdy życie toczy się bez ciebie, wchodzi
    prokrastynacja, gdy masz coś do zrobienia w robocie, nie chce ci się, więc
    mimo woli klikasz na FB, żeby dostać ten niewielki strzał dopaminy, a gdy
    już siedzisz, to ciężko się oderwać, bo zawsze coś nowego wyskoczy.

    FB jako platforma jest bardzo toksyczna.

    --
    Idą dwie mrówki przez pustynię.
    Jedna niesie lufcik i mówi: