eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pacjentka mi gaśnie....
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2016-04-01 13:50:22
    Temat: Pacjentka mi gaśnie....
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    elo,

    pacjentka to 15-letnia Astra G z silnikiem X16SZR. Do tej pory nie
    sprawiająca problemów oprócz właściwego dla tej serii EGR, ale to było
    dawno.

    Niedawno natomiast zaczeły sie problemy polegające na zgłaszaniu błędu
    "Cylinder missfire" po dłuższej jeździe ("dłuższej" czyli "kilka minut
    bez przerwy") na obrotach powyżej 3.8~4k RPM. Błąd zawsze dotyczy tego
    samego cylindra

    Do tego całkiem niedawno doszło sporadyczne gaśnięcie silnika na
    jałowym, ale już bez żadnych błędów w ECU. Tak jakby odciąć paliwo. Na
    początku stawiałem na kiepskie paliwo z pewnej stacji, bo po tankowaniu
    na innej problemy znikały. Teraz dzieje się to niezaleznie od miejsca
    tankowania. Po kilkunastu sekundach można silnik odpalić i jechać znów
    dalej bez problemów.

    Od czego zacząć wymianę bebechów? Kable zapłonowe? Swiece? Cewka?

    a.


  • 2. Data: 2016-04-01 14:19:19
    Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Niedawno natomiast zaczeły sie problemy polegające na zgłaszaniu błędu
    > "Cylinder missfire" po dłuższej jeździe ("dłuższej" czyli "kilka minut
    > bez przerwy") na obrotach powyżej 3.8~4k RPM. Błąd zawsze dotyczy tego
    > samego cylindra

    wtryskiwacz?

    > Do tego całkiem niedawno doszło sporadyczne gaśnięcie silnika na
    > jałowym, ale już bez żadnych błędów w ECU. Tak jakby odciąć paliwo. Na
    > początku stawiałem na kiepskie paliwo z pewnej stacji, bo po tankowaniu
    > na innej problemy znikały. Teraz dzieje się to niezaleznie od miejsca
    > tankowania. Po kilkunastu sekundach można silnik odpalić i jechać znów
    > dalej bez problemów.

    wtryskiwacz? :) lae z drugiej strony pozostałe 3 cylindry powinny
    utrzymać silnik w biegu

    > Od czego zacząć wymianę bebechów? Kable zapłonowe? Swiece? Cewka?

    kable to zawsze w pierwszej kolejności,
    cewka jest takim tworem który nie powinien zmieniać swoich właściwości w
    fuknkcji temperatury wiec raczej nie. jak masz podwójną cewkę to możesz
    zamienić miejscami.

    odczytaj z ecu cisnienie paliwa - moze zwyczajnie za malo paliwa dostaje
    czyli pompa/filtr. Nie pasuje to do temperatury ale do zasyfionego
    filtra już owszem. pompuje smieci w filtrze ktore osiadaja na sitku
    ograniczajac przeplyw paliwa az bedzie go za malo.
    silnik i pompa wyłączone a syfy się zsuwają z sitek.

    tak...sprawdz filtr paliwa.


  • 3. Data: 2016-04-01 17:51:05
    Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:ndln9u$fgp$1@usenet.news.interia.pl...
    > elo,
    >
    > pacjentka to 15-letnia Astra G z silnikiem X16SZR. Do tej pory nie
    > sprawiająca problemów oprócz właściwego dla tej serii EGR, ale to było
    > dawno.
    >
    > Niedawno natomiast zaczeły sie problemy polegające na zgłaszaniu błędu
    > "Cylinder missfire" po dłuższej jeździe ("dłuższej" czyli "kilka minut bez
    > przerwy") na obrotach powyżej 3.8~4k RPM. Błąd zawsze dotyczy tego samego
    > cylindra
    >
    > Do tego całkiem niedawno doszło sporadyczne gaśnięcie silnika na jałowym,
    > ale już bez żadnych błędów w ECU. Tak jakby odciąć paliwo. Na początku
    > stawiałem na kiepskie paliwo z pewnej stacji, bo po tankowaniu na innej
    > problemy znikały. Teraz dzieje się to niezaleznie od miejsca tankowania.
    > Po kilkunastu sekundach można silnik odpalić i jechać znów dalej bez
    > problemów.
    >
    > Od czego zacząć wymianę bebechów? Kable zapłonowe? Swiece? Cewka?
    >

    Zamień kabel WN z kablem z sąsiedniego cylindra i zobacz czy usterka się
    przeniesie. Potem zamień świece.
    Gaśnięcie na jałowym nie pasuje do problemów z jednym cylindrem. Na 3
    działających cylindrach silnik nie powinien zgasnąć.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 4. Data: 2016-04-02 10:29:55
    Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-01 o 14:19, sirapacz pisze:
    >
    >> Niedawno natomiast zaczeły sie problemy polegające na zgłaszaniu błędu
    >> "Cylinder missfire" po dłuższej jeździe ("dłuższej" czyli "kilka minut
    >> bez przerwy") na obrotach powyżej 3.8~4k RPM. Błąd zawsze dotyczy tego
    >> samego cylindra
    >
    > wtryskiwacz?
    >

    Jeśli wtryskiwacz niedomaga, to powinno to też być widoczne po wyglądzie
    świecy. Niekoniecznie tak wyraźnie, jak w zasilaniu gaźnikowym (świeca
    "czarna" lub "biała"), ale jednak świeca powinna wyglądać nieco inaczej,
    niż pozostałe.

    Przerwy na świecach prawidłowe i jednakowe?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 5. Data: 2016-04-02 12:29:15
    Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-02 o 10:29, Adam pisze:
    > W dniu 2016-04-01 o 14:19, sirapacz pisze:
    >>
    >>> Niedawno natomiast zaczeły sie problemy polegające na zgłaszaniu błędu
    >>> "Cylinder missfire" po dłuższej jeździe ("dłuższej" czyli "kilka minut
    >>> bez przerwy") na obrotach powyżej 3.8~4k RPM. Błąd zawsze dotyczy tego
    >>> samego cylindra
    >>
    >> wtryskiwacz?
    >>
    >
    > Jeśli wtryskiwacz niedomaga, to powinno to też być widoczne po wyglądzie
    > świecy. Niekoniecznie tak wyraźnie, jak w zasilaniu gaźnikowym (świeca
    > "czarna" lub "biała"), ale jednak świeca powinna wyglądać nieco inaczej,
    > niż pozostałe.
    >

    tylko problematyczny wtryskiwacz objawiałby się chyba w całym zakresie
    obrotów, nie tylko powyżej 3.5k po dłuższej chwili. jak nie przekraczam
    3.5k to mogę jechać bezproblemowo dowolnie długo (na ile wystarczy
    zdrowia i paliwa:) ), moc odpowiednia jest, dobrze przyspiesza itp.


    a.


  • 6. Data: 2016-04-05 14:13:14
    Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > tylko problematyczny wtryskiwacz objawiałby się chyba w całym zakresie
    > obrotów, nie tylko powyżej 3.5k po dłuższej chwili. jak nie przekraczam
    > 3.5k to mogę jechać bezproblemowo dowolnie długo (na ile wystarczy
    > zdrowia i paliwa:) ), moc odpowiednia jest, dobrze przyspiesza itp.

    wyższe obroty to może (wierzyć mi się nie chce) nie nadąża się zamykać?
    ale wtedy lałby paliwo do cylindra przy wydechu.
    hmmm.... albo przegrzewa się nadmiernie (częstotliwość otwierania i
    zamykania) od cewki (wtryskiwacza) ?

    ale to idąc tylko tropem padniętego wtryskiwacza.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: