  • 1. Data: 2019-06-24 10:42:16
    Temat: Pendrive USB 3.1
    Od: ń <...@...n>

    Są nowe pendrajwy sprzedawane jako 3.1, a "stare" 3.0 nieco tanieją.
    Warto szarpać na 3.1 czy jeden piesek?
    Mam na myśli któryś z markowych wyrobów.
    I do tego się zastanawiam, czy w ogóle warto wchodzić w pendrajw skoro SSD tak
    tanieją (szczególnie używane).
    Zastosowanie to nagrywanie z tunera/smarta tv, można zaryzykować używany SSD, ale
    zdecydowanie łatwiej wetknąć pendrajw niż wieszać
    SSD na kabelku i może jeszcze jakiejś obudowie.
    HDD przy takim zastosowaniu niestety szumią i wibrują, odpada.
    Mowa o pojemnościach 128-256 GB, szybkość zrzucania na serwer 20-30% w jedną czy
    drugą stronę ma znaczenie.

  • 2. Data: 2019-06-24 14:52:28
    Temat: Re: Pendrive USB 3.1
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-06-24 o 10:42, ń pisze:
    > Mowa o pojemnościach 128-256 GB

    A po kiego grzyba ci do nagrywania takie "tołstyje"? Nawet szesnastka
    wystarczy aż nadto. A nie ma powodu, aby je trzymać na penie: "je" to
    znaczy kilkanaście filmów. Nagrywasz na 16-ce, i przeNAS-isz!

  • 3. Data: 2019-06-24 17:15:15
    Od: ń <...@...n>

    Mam dwie 128-semki i małe bywają ;-)
    Po prostu zapominasz o tym, żeby przegrać, poza tym gdy siedzą w tunerze to zwykle
    masz więcej funkcji, niż gdy przegrasz na serwer.
    Do tego Smart Samsunga gdy nie ma miejsca na nośniku, to robi niektóre funkcje w
    trybie 'sport' niedostępne.
    I jeszcze wycina takie numery, ze pendrajw 2.0 który był dobry przez rok nagle stał
    się cyt. "nośnik za powolny".
    BTW ze 128GB to mam jeden pendrajw (PNY i jestem zadowolony), a reszta to karty SDHC
    + czytniki i to często lepsze rozwiązanie
    (kartę można np. wziąć do aparatu na dłuższy wyjazd), choć bywają problemy z
    fizycznym zmieszczeniem karty + czytnika, bo jeden
    tuner lubi wzdłuż, drugi w poprzek, a trzeci na przedłużaczu.

    Widzę, że lekko używane SSD 258 GB kosztuje podobnie lub mniej (no jeszcze kabelek
    lub obudowę trzeba doliczyć powiedzmy $8) co
    markowy pendrajw 3.0 256 GB, a prędkość transmisji teoretycznie 30:1 ( w praktyce
    mniejsza różnica bo coś przytnie, w ostatniej
    instancji HDD w NAS-ie).

    Co prawda niektóre pendrajwy i karty mają zaletę: są wodoodporne (wodoszczelne), na
    jakimś spływie jak znalazł (nomen omen).
    Jak z wodoodpornością SSD, w tym na słoną wodę?

    -----