    From: ń <...@...n>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive USB 3.1
    Date: Mon, 24 Jun 2019 17:15:15 +0200

    Mam dwie 128-semki i małe bywają ;-)
    Po prostu zapominasz o tym, żeby przegrać, poza tym gdy siedzą w tunerze to zwykle
    masz więcej funkcji, niż gdy przegrasz na serwer.
    Do tego Smart Samsunga gdy nie ma miejsca na nośniku, to robi niektóre funkcje w
    trybie 'sport' niedostępne.
    I jeszcze wycina takie numery, ze pendrajw 2.0 który był dobry przez rok nagle stał
    się cyt. "nośnik za powolny".
    BTW ze 128GB to mam jeden pendrajw (PNY i jestem zadowolony), a reszta to karty SDHC
    + czytniki i to często lepsze rozwiązanie
    (kartę można np. wziąć do aparatu na dłuższy wyjazd), choć bywają problemy z
    fizycznym zmieszczeniem karty + czytnika, bo jeden
    tuner lubi wzdłuż, drugi w poprzek, a trzeci na przedłużaczu.

    Widzę, że lekko używane SSD 258 GB kosztuje podobnie lub mniej (no jeszcze kabelek
    lub obudowę trzeba doliczyć powiedzmy $8) co
    markowy pendrajw 3.0 256 GB, a prędkość transmisji teoretycznie 30:1 ( w praktyce
    mniejsza różnica bo coś przytnie, w ostatniej
    instancji HDD w NAS-ie).

    Co prawda niektóre pendrajwy i karty mają zaletę: są wodoodporne (wodoszczelne), na
    jakimś spływie jak znalazł (nomen omen).
    Jak z wodoodpornością SSD, w tym na słoną wodę?

    -----