  • 1. Data: 2017-01-02 22:31:04
    Temat: Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Proszę Grupowiczów ze sporym stażem w IT o poradę. :) Gdyż reanimuję
    złomka. Proszę też o nie dawanie porad typu ,,za dwie stówy kup coś na
    i3", czy ,,ojezu, toż to Sis, najgorsze gówno jakie było, gorsze nawet
    od Via, kup Amigę". :) Mam powody, bo ożywić tę płytę i tyle.

    Złomek to płyta Foxconn diabli wiedzą która, gdyż modele wypisane są
    cztery a zakreślony żaden. Do wyboru:

    661FX7MI
    661GX7MI
    648FX7MI
    648C7MI

    Coś mi świta, jak jeszcze działał, że to będzie GX, bo ma wbudowany
    port VGA. Obecnie do wymiany są kondzioły, co nie jest problemem, za
    to jeśli chodzi o dobór odpowiedniego procesora to już mi się wiedza
    kończy. :(

    Według specyfikacji? płyta obsługuje procki Pentium4 Prescott. W
    szrocie na Allegro nie do końca wiem, który mógłby na tym pójść. Taki
    jest całkiem fajny?, bo ma 2 GB cache, ale to nie Prescott, tylko już
    Cedar Mill. Czy może jednak na tej płycie pójdzie? Jak nie, to może
    pójdzie coś nazwane ,,Prescott 2M"? Na przykład taki?.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 2. Data: 2017-01-02 22:41:00
    Temat: Re: Pentium4 Prescott & Foxconn Sis 661FX
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 02.01.2017 21:31:04 niejaki Marsjanin napisał:> Według
> [...]
    > szrocie na Allegro nie do końca wiem, który mógłby na tym pójść. Taki
    > jest całkiem fajny?, bo ma 2 GB cache, ale to nie Prescott, tylko już

    cedar mill jest zgodny z preskotem - różni się technologią wykonania a tym
    samym mniejszym poborem mocy
    w swoich 2 komputerach wymieniłem prescoty na cedar mille

    --
    http://42.pl/u/y68
    Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

  • 3. Data: 2017-01-03 09:14:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Jan 2017 21:31:04 -0000 (UTC), Marsjanin napisał(a):

    > Obecnie do wymiany są kondzioły, co nie jest problemem,

    Ciekawi mnie które i ile :) i jaką technikę wymiany stosujesz. I jeśli
    pamiętasz, to jakie objawy padnięcia miała ta płyta, bo bywa że
    wszystkie podejrzane elektrolity wymienisz a płyta i tak nie zadziała.
    Co do procków to mnie pytaj raczej o AMD, choć w tym przypadku mam
    wrażenie że pójdzie wszystko co się nazywa P4.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-01-09 01:19:20
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Mon, 02 Jan 2017 22:41:00 +0100, p0li napisał(a):

    > cedar mill jest zgodny z preskotem - różni się technologią wykonania
    > a tym samym mniejszym poborem mocy w swoich 2 komputerach wymieniłem
    > prescoty na cedar mille

    Poszedłszy za Twa poradą zakupiłem mocnego P4 podwajając jego wartość
    usługą transportową. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Dam znać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 5. Data: 2017-01-09 01:35:48
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Tue, 03 Jan 2017 09:14:31 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > jeśli pamiętasz, to jakie objawy padnięcia miała ta płyta, bo bywa
    > że wszystkie podejrzane elektrolity wymienisz a płyta i tak nie

    Objawy były ciekawe. Płyta wstawała najpierw po kilkudziesięciu
    sekundach po wciśnięciu przycisku, potem czas ten urósł do kilkunastu
    minut. Poza tym wyły cewki. Jednak kopmputer, gdy już się uruchomił,
    działał stabilnie. W końcu przestał. :)

    Już kiedyś były do wymiany cztery i zostały wymienione. Trzy 3300/6,3V
    przy procku i jeden 1000/6,3V przy AGP. Nie wymieniłem wszystkich -
    wbrew sztuce elektronicznej, ale to spowodowane było ich zasobami na
    już. W szufladzie po prostu były takie trzy i tamtych małych więcej,
    ale potrzeba by było jeszcze więcej, więc wymieniłem tylko opuchliznę.
    Zemściło się to po jakimś roku, może z okładem, właśnie teraz. Do
    wymiany są pozostałe w tej sekcji (procek), kolejna sekcja koło procka
    ale na wyższe napięcie oraz szereg małych pizdryków wokół AGP i mostu.

    Wziąłem się na sposób. Kondzie obecnie są mniejsze niż z tamtych
    czasów. Nie chcąc ryzykować stosowania większej pojemności (w praktyce
    nieraz dawało to radę), kupiłem kondzie na większe napięcie. Zamiast
    6,3V będzie 10V. Ten parametr akurat może być dowolnie większy,
    tyle, że rośnie wtedy fizycznie kondensator. Tutaj z racji zmiany
    technologicznej przez lata, będą i tak takie same albo nawet ciut
    mniejsze od oryginałów. Tylko 1500/16V będą takie same, bo sprzedawca
    nie miał ani 1600/16V, ani 1800/16V, ani 1500/25V, ale one akurat
    padły ostatnie.

    Pewności nie mam, czy to będzie miało znaczący wpływ na ich odporność
    na typowe ,,zużycie", ale sądząc po ww. trzech wymienionych - i owszem.
    Owe trzy są nietknięte, natomiast w sekcji mostu i AGP, jeden
    wymieniony rok temu spuchł po roku wraz z oryginalnymi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 6. Data: 2017-01-17 09:00:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale jak już postawisz, to co na tym robisz?
    ;-))
    PS. Co ja się nakląłem na SiS ;-))

    -----

  • 7. Data: 2017-01-19 14:18:22
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Tue, 17 Jan 2017 09:00:53 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Ale jak już postawisz, to co na tym robisz?
    > ;-))
    > PS. Co ja się nakląłem na SiS ;-))

    Mam mało miejsca na biurku, w sumie to ogólnie mało miejsca w
    mieszkanku, mam też bardzo fajny tuner DVB-T na PCI. Ma działać TV jak
    wyżej, youtube, i filmy z dysku. Koniec żądań. :) Myślę, że da radę, o
    ile tylko to P4 pójdzie. Póki co dorwała mnie grypa i trzy dni
    wstawałem tylko, by odleżyn nie dostać, więc wszelkie prace leżą
    odłogiem. Ale przyjdzie czas na ich wznowienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin