  • 31. Data: 2015-07-03 17:06:01
    Temat: Re: Piec gazowy + UPS.
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-07-03 o 14:52, Gof pisze:

    > Czyli faza do płomienia i pomiar prądu między nią i PE, podłączonym np. do
    > dyszy?
    Coś w tym stylu.

    >Co na to różnicówka? Czy może prąd płynący przez płomień jest na
    > tyle mały, że nie ma to znaczenia?
    Dokładnie, nie ma znaczenia, są rezystory 10M ograniczające prąd.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 32. Data: 2015-07-20 09:50:45
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Coś w tym stylu.

    > Dokładnie, nie ma znaczenia, są rezystory 10M ograniczające prąd.

    Gdyby zrobili dzielnik (faza - 10M - płomień - 10M - zero), to prąd
    płynąłby niezależnie od podłączenia pieca. Czemu tak się nie robi,
    jakie to ma wady?

    faza o---10M---+---10M---o zero

    pomiar

    płomień

    o PE

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 33. Data: 2015-07-20 11:13:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Gdyby zrobili dzielnik (faza - 10M - płomień - 10M - zero), to prąd
    > płynąłby niezależnie od podłączenia pieca. Czemu tak się nie robi,
> [...]

    Wadą dla producenta jest zapewne cena wytworzenia wyższa o cały 1$.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 34. Data: 2015-07-20 17:58:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-07-20 o 09:50, Gof pisze:

    > Gdyby zrobili dzielnik (faza - 10M - płomień - 10M - zero), to prąd
    > płynąłby niezależnie od podłączenia pieca. Czemu tak się nie robi,
    Powód jest banalny, płomień jest masą !!!
    A dlaczego?
    Bo wydobywa się z metalowej dyszy zamontowanej w metalowym zaworze
    zamontowanym w metalowym piecu podłączonym do PE :) rozumiesz?

    > jakie to ma wady?
    Pomyśl sam.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 35. Data: 2015-07-23 11:18:56
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Powód jest banalny, płomień jest masą !!!
    > A dlaczego?
    > Bo wydobywa się z metalowej dyszy zamontowanej w metalowym zaworze
    > zamontowanym w metalowym piecu podłączonym do PE :) rozumiesz?

    Ja rozumiem, ale chyba Ty nie zrozumiałeś mojej propozycji.

    Proponuję rozwiązanie, w którym:

    a) przy podłączeniu fazy do fazy, a zera do zera, prąd płynąłby przez
    pierwszy rezystor do czujnika prądu i przez płomień do masy

    b) przy podłączeniu fazy do zera, a zera do fazy, prąd płynąłby przez
    drugi rezystor do czujnika prądu i przez płomień do masy

    Zresztą są inne rozwiązania, niewrażliwe na pozycję fazy, np. termopara.

  • 36. Data: 2015-07-23 22:09:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-07-23 o 11:18, Gof pisze:

    > Ja rozumiem, ale chyba Ty nie zrozumiałeś mojej propozycji.
    Zrozumiałem, była bez sensu. Napisałeś
    Gdyby zrobili dzielnik (faza - 10M - płomień - 10M - zero)
    czyli na jakim potencjale jest płomień?

    > Proponuję rozwiązanie, w którym:
    >
    > a) przy podłączeniu fazy do fazy, a zera do zera, prąd płynąłby przez
    > pierwszy rezystor do czujnika prądu i przez płomień do masy
    Ok, tak to prawie jest robione.

    > b) przy podłączeniu fazy do zera, a zera do fazy, prąd płynąłby przez
    > drugi rezystor do czujnika prądu i przez płomień do masy
    Wg twojego rysunku nic by nie płyneło bo różnica napięć pomiędzy N i PE
    jest zbyt mała aby ją w tych warunkach wykryć, czyli piec by nie działał
    tak jak obecnie się dzieje.

    > Zresztą są inne rozwiązania, niewrażliwe na pozycję fazy, np. termopara.
    termopara najczęściej służy do sterowania/zasilania zaworu gazowego,
    ale są faktycznie piece które tylko na niej się opierają.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 37. Data: 2015-07-26 15:55:00
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Zrozumiałem, była bez sensu. Napisałeś
    > Gdyby zrobili dzielnik (faza - 10M - płomień - 10M - zero)
    > czyli na jakim potencjale jest płomień?

    Na potencjale 0V.

    Narysuję to w Eagle: http://www.chmurka.net/r/piec.png

    W tym układzie wyjście (OUT) będzie miało 115V, gdy nie ma płomienia, i
    0V, gdy będzie płomień. Niezależnie od tego, czy zamienimy fazę z zerem,
    czy nie. Oczywiście PE musi być podłączony. Dlaczego tak się nie robi?

    > Wg twojego rysunku nic by nie płyneło bo różnica napięć pomiędzy N i PE
    > jest zbyt mała aby ją w tych warunkach wykryć, czyli piec by nie działał
    > tak jak obecnie się dzieje.

    Popatrz na rysunek wyżej. Jeżeli zamienimy L i N, to dlaczego nie popłynie
    prąd przez R2 i płomień, zamiast R1 i płomień?

  • 38. Data: 2015-08-02 20:35:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-07-26 o 15:55, Gof pisze:

    > Na potencjale 0V.
    >
    > Narysuję to w Eagle: http://www.chmurka.net/r/piec.png
    No ok, o tym samym pisałem.

    > W tym układzie wyjście (OUT) będzie miało 115V, gdy nie ma płomienia, i
    > 0V, gdy będzie płomień. Niezależnie od tego, czy zamienimy fazę z zerem,
    > czy nie. Oczywiście PE musi być podłączony. Dlaczego tak się nie robi?
    Robi się tak mam w piecu i u mnie działa.

    > Popatrz na rysunek wyżej. Jeżeli zamienimy L i N, to dlaczego nie popłynie
    > prąd przez R2 i płomień, zamiast R1 i płomień?

    Popłynie, u mnie działa w obie strony, czemu w innych piecach nie działa
    nie wiem, nie naprawiałem więc nie wiem co jest tam wymyślone.

    --
    Pozdr

    Janusz_K