  • 1. Data: 2019-07-26 01:59:16
    Temat: Pierwszenstwo na przejsciu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No i pechowca dzis widzialem.
    Policja, koguty, przejscie ... i pogiety rower.
    Bo to tez przejazd dla rowerow byl :-(
    100m od szpitala.

    I tak sie zastanawiam ... ile razy tam przejechalem bez zatrymywania.

    Ech, powinni tego zabronic ... rowerom :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-07-26 09:02:52
    Temat: Re: Pierwszenstwo na przejsciu
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 01:59, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > I tak sie zastanawiam ... ile razy tam przejechalem bez zatrymywania.
    >
    > Ech, powinni tego zabronic ... rowerom :-)

    Jest kilka takich miejsc gdzie ścieżka rowerowa biegnie
    wzdłuż jezdni ale przejście w poprzek jezdni jest tylko dla pieszych,
    a widzę skręcających tam w pełnym gazie rowerzystów prosto pod
    samochody, które spodziewają się tylko obiektów poruszających
    się z prędkością pieszego.

    Mało jeżdżę na rowerze - po mieście praktycznie wcale i tak się zastanawiam
    skąd rowerzysta wie, że jest na przejeździe rowerowym przez jezdnię a
    kiedy jest na zwykłym przejściu i musiałby przeprowadzić rower?

  • 3. Data: 2019-07-26 09:25:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2019 09:02:52 +0200, cef napisał(a):

> [...]
    > skąd rowerzysta wie, że jest na przejeździe rowerowym przez jezdnię a
    > kiedy jest na zwykłym przejściu i musiałby przeprowadzić rower?

    Powinien byc znak "koniec drogi dla rowerow".
    A wtedy rowerzysta powinien zjechac na jezdnie

    Hm, to bylo to miejsce
    https://goo.gl/maps/8ceQiLaKsM9YEVsp9

    Wydaje mi sie, ze teraz jest czerwony pas na jezdni, ale tak na
    zdjeciu ... przejazd czy nie ?

    Znak pionowy dobitny, ale skad ma wiedziec rowerzysta ?

    Tu akurat znak widzi, ale jakby jechal z przeciwnej strony ?

    A na tej bocznej drozce ... jest tam jakis znak od tylu, ale jaki ?
    No i ustawiony po lewej stronie...

    Chyba sie musze przyjrzec przy kolejnej okazji :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-07-26 10:29:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 09:25, J.F. pisze:

> [...]

    To akurat nie jest przejazd. Przejazd jes toznakowany po prostu
    oznakowaniem drogowym.

    A co do meritum - na przejazdach dla rowerzystów należy się
    spodziewać... rowerzystów. I stosować zasadę "widzę, że nie ma przeszkód
    to jadę" (nie mylic z "nie widzę przeszkód to jadę"). Zachowanie
    rowerzystów to oddzielny temat (zwłaszcza tych wojujących), ale na to
    nie masz wpływu - kto mądry to uważa. Ty też bądź mądry;)

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2019-07-26 10:52:39
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-07-26 o 01:59, J.F. pisze:
    > Ech, powinni tego zabronic ... rowerom:-)
    IMO rower na przejeździe powinien mieć takie same prawa jak pieszy na
    przejściu natomiast jeśli droga krzyżuje się z "prawdziwą" drogą dla
    rowerów i rowery miały by tam mieć pierwszeństwo to powinien być po
    prostu znak ustąp pierwszeństwa (i zapewniona odpowiednia widoczność).

    --
    SW3
    ----

  • 6. Data: 2019-07-26 10:55:04
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 09:25, J.F. pisze:

    > Hm, to bylo to miejsce
    > https://goo.gl/maps/8ceQiLaKsM9YEVsp9
    >
    > Wydaje mi sie, ze teraz jest czerwony pas na jezdni, ale tak na
    > zdjeciu ... przejazd czy nie ?

    Przecież znak pionowy oznacza "przejście dla pieszych", a nie "przejście
    dla pieszych i przejazd dla rowerów". W tym miejscu i przy tym
    oznakowaniu rower należy przez jezdnię przeprowadzić.

  • 7. Data: 2019-07-26 11:00:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 10:52, SW3 pisze:

> [...]
    > rowerów i rowery miały by tam mieć pierwszeństwo to powinien być po
    > prostu znak ustąp pierwszeństwa (i zapewniona odpowiednia widoczność).

    Ale jeszcze ci mało znaków? Pierwszeństwo rowerów wynika z zasad
    ogólnych i znaku przejazd dla rowerów. Jak się nie da zrobic
    odpowiedniej widoczności, to należy dodać usąp pierwszeństwa dla rowerów
    i pierwszeństwo na jezdni (ale jako wyjątek). No albo stop - dla DDR
    albo jezdni;)

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-07-26 11:15:51
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 10:29, Shrek pisze:

> [...]
    > rowerzystów to oddzielny temat (zwłaszcza tych wojujących), ale na to
    > nie masz wpływu - kto mądry to uważa. Ty też bądź mądry;)

    Są takie przejazdy, że nawet ja staniesz to nie widać, czy rowerzysta
    jedzie. Bo krzaki, bo ekrany... Tak jest np. na nowej S8 w Nadarzynie -
    musiałbyś poprosić pasażera, żeby wysiadł i patrzył, czy nikt nie jedzie
    na rowerze.
    T.

  • 9. Data: 2019-07-26 11:16:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > I tak sie zastanawiam ... ile razy tam przejechalem bez zatrymywania.
    >
    > Ech, powinni tego zabronic ... rowerom :-)

    Cmentarze są pełne tych, co mieli pierwszenstwo... A zwłaszcza
    rowerzystów i pieszych.
    T.

  • 10. Data: 2019-07-26 11:44:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 11:15, T. pisze:

> [...]
    > jedzie. Bo krzaki, bo ekrany... Tak jest np. na nowej S8 w Nadarzynie -
    > musiałbyś poprosić pasażera, żeby wysiadł i patrzył, czy nikt nie jedzie

    Zgłszać. W warszawie mamy apkę mobilną i co ciekawe nawet coś robia jak
    zgłosisz.

    --
    Shrek