  • 41. Data: 2024-03-16 09:40:32
    Temat: Re: Pierwszy
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.03.2024 o 18:44, Shrek pisze:

    > Zerowy - już oddali. Falsestart - niespodzianka - nie ma przepisów
    > wykonawczych... nie to żebym był jakoś bardzo zaskoczony...
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,308
    00745,policjanci-skonfiskowali-pojazd-pijanemu-kiero
    wcy-nastepnego.html#s=BoxOpImg4

    Bo Policja generalnie nie ma swoich parkingów do zatrzymanych
    samochodów, podobnie zresztą inne służby. W mojej okolicy bardzo dobrze
    z przechowywania zajętych samochodów przez Policję, Straż Graniczną
    czy Służbę Celno-Skarbową żyją sobie prywatne firmy.
    Samochody sobie stoją, niektóre nawet kilkanaście lat, a faktury co
    miesiąc są opłacane przez podatników.

    Ogólnie ten przepis z rekwirowaniem pojazdów pijanym kierowcą jest do
    bani. Samochody powinny być rekwirowane na jakiś czas lub całkiem tym,
    którzy mocno przeginają z prędkością czy dopuszczają się recydywy,
    kwestia do dogrania.
    Natomiast najebany kierowca powinien od razu zostać posadzony na rok,
    dwa do więzienia czy zamkniętego ośrodka, w którym byłby przymusowo
    leczony. Takie działanie w 100% wyeliminuje go na jakiś czas z drogi,
    niewykluczone, że wyleczyło by go z alkoholizmu. A zabranie pojazdu
    czemu ma służyć, jak on sobie jutro kupi jakiegoś strucla za 2000 zł i
    nadal będzie mógł jeździć najebany.

  • 42. Data: 2024-03-16 09:46:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2024 o 09:40, nadir pisze:

    > Natomiast najebany kierowca powinien od razu zostać posadzony na rok,
    > dwa do więzienia czy zamkniętego ośrodka, w którym byłby przymusowo
    > leczony.

    Najebany tak. Ale do niedawna 66% "pianych kierowców" za odrą byłoby
    trzeźwych. (połowę stanowili rowerzyści, z pozostałych niemal niemal
    połowa miała mniej niż 0,5 co jest standardem w cywilizowanej europie).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2024-03-16 10:03:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.03.2024 o 09:46, Shrek pisze:

    > Najebany tak. Ale do niedawna 66% "pianych kierowców" za odrą byłoby
    > trzeźwych. (połowę stanowili rowerzyści, z pozostałych niemal niemal
    > połowa miała mniej niż 0,5 co jest standardem w cywilizowanej europie).

    To jest akurat oddzielny temat i nie musisz mi go tłumaczyć, mieszkam
    nad tą Odrą i mam tych "pijaków" na wyciągnięcie ręki.
    Ale przy obecnym przepisie samochody nie są rekwirowane przy 0,5
    promila, a zdaje się od 1,5 w górę. Więc teoretycznie i "nazista" się
    załapie.
    Ale przepis powinien wyglądać inaczej. Za każde 0,1 promila powyżej
    granicy, powiedzmy 0,8 promila, jeden miesiąc obligatoryjnej odsiadki. I
    nie ma amnestii dla koloratek czy immunitetów poselskich. Pół roku i
    pijanych kierowców na polskich drogach nie będzie praktycznie wcale, a
    to co jest teraz to kolejne pudrowanie syfu.

  • 44. Data: 2024-03-16 11:16:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Ogólnie ten przepis z rekwirowaniem pojazdów pijanym kierowcą jest do
    > bani. Samochody powinny być rekwirowane na jakiś czas

    No ale na jaki? Aż wytrzeźwieje?

    > lub całkiem tym,
    > którzy mocno przeginają z prędkością

    Ile by trzeba było jechać by było mocno a nie proste przekroczenie
    prędkości bo droga pozwala?

    > czy dopuszczają się recydywy,

    Recydywa nie jest uzasadnieniem dla pospolitej kradzieży. Karanie przy
    recydywie alkoholowej ma sens bo wskazuje, że to nie zwykły wybryk
    delikwenta tylko ma prawdziwy problem. No ale to się te problemy inaczej
    leczy niż kradzieżą.

    > kwestia do dogrania.
    > Natomiast najebany kierowca powinien od razu zostać posadzony na rok,
    > dwa do więzienia czy zamkniętego ośrodka, w którym byłby przymusowo
    > leczony.

    Jak wyżej, ma sens, ale przy recydywie.

> [...]
    > niewykluczone, że wyleczyło by go z alkoholizmu. A zabranie pojazdu
    > czemu ma służyć, jak on sobie jutro kupi jakiegoś strucla za 2000 zł i

    Nie musi kupować, on go po prostu pożyczy. Albo kolejny swój samochód
    weźmie. Kompletnie odrealniony przepis ze znamionami mentalności
    złodzieja tylko.

  • 45. Data: 2024-03-16 11:17:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.03.2024 o 10:03, nadir pisze:

> [...]
    > pijanych kierowców na polskich drogach nie będzie praktycznie wcale, a
    > to co jest teraz to kolejne pudrowanie syfu.

    Jakie tam 'pudrowanie syfu'?! To pospolita kradzież.

  • 46. Data: 2024-03-16 11:35:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest akurat oddzielny temat i nie musisz mi go tłumaczyć, mieszkam
    > nad tą Odrą i mam tych "pijaków" na wyciągnięcie ręki.

    Ok - tylko tak dla ustalenia terminu "najebany kierowca", bo u nas
    często się okazuje że najebanym kierowcą był kierowca roweru po dwóch
    piwach.

    > Ale przepis powinien wyglądać inaczej. Za każde 0,1 promila powyżej
    > granicy, powiedzmy 0,8 promila, jeden miesiąc obligatoryjnej odsiadki.

    W sumie za - ale ja bym proponował od 1 w górę. Ale to już kosmetyka.

    > Pół roku i
    > pijanych kierowców na polskich drogach nie będzie praktycznie wcale, a
    > to co jest teraz to kolejne pudrowanie syfu.

    Ponoć mimo niskiego progu wejścia w interes z najebanymi kierowcami
    statystyki mamy... lepsze od europejskich.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2024-03-16 14:10:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.03.2024 o 11:35, Shrek pisze:

    > Ok - tylko tak dla ustalenia terminu "najebany kierowca"

    A to już kwestia ustalenia, czy zostajemy przy obecnych widełkach i 0,5
    promila to już "najebany" czy dopiero od 0,8 promila, można tu jakiś
    konsensus wypracować.

    > bo u nas
    > często się okazuje że najebanym kierowcą był kierowca roweru po dwóch
    > piwach.

    Już od jakiegoś czasu rowerzysta nie jest kierowcą. Co nie zmienia
    faktu, że gdy spowoduje wypadek czy kolizję na drodze to, powinien
    odpowiadać jak każdy inny kierowca, czyli odszkodowania i zadośćuczynienia.

    > W sumie za - ale ja bym proponował od 1 w górę. Ale to już kosmetyka.

    Za każde 0,1 promila - jeden miesiąc, przekroczyłeś o 1,0 promila masz
    10 miesięcy do odsiadki. Rekordziści mogli by dobić do kilku lat.

    > Ponoć mimo niskiego progu wejścia w interes z najebanymi kierowcami
    > statystyki mamy... lepsze od europejskich.

    Ja tam w te policyjne statystyki średnio wierzę, przy obecnych brakach
    kadrowych, to może się okazać, że sprawdzalność i wykrywalność też mamy
    lepsze od reszty Europy. W ogóle jesteśmy debeściaki.

  • 48. Data: 2024-03-16 14:16:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.03.2024 o 14:10, nadir pisze:

    > Owszem.
    > Ale rozwiązaniem może być np blokada alkoholowa w aucie :-)

    To sobie nadmucha z kompresora.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2024-03-19 12:38:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 09:59:02 +0100, Cavallino wrote:
> [...]

    Wychodzi na to, ze ktoś o tym myśli

    https://www.onet.pl/motoryzacja/brd24pl/skandal-z-ko
    nfiskata-policja-zabrala-auto-prokurator-oddal/zpnet
    26,30bc1058

    "W Krotoszynie policja zabrała pojazd kierowcy, ale następnego dnia
    już go oddała "osobie zaufanej". Tak zdecydował prokurator - bo nie
    wiadomo, kto miałby płacić za parking strzeżony i jak długo."

    J.