  • 1. Data: 2011-02-21 10:06:22
    Temat: Plasma, a LCD - zuzycie energii.
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Jak czytać dane o zużyciu energii przez telewizory plazmowe i LCD ?
    Chodzi o rozmiar około 42''.
    Mam wrażenie, ze dane katalogowe na stronach sprzedawców są
    nieco "ściemniane".
    THX

  • 2. Data: 2011-02-21 18:56:58
    Temat: Re: Plasma, a LCD - zuzycie energii.
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    THX pisze:
> [...]
    > Chodzi o rozmiar około 42''.
    > Mam wrażenie, ze dane katalogowe na stronach sprzedawców są

    panasonic plazma 42 cale seria cx - zużycie wg jakiejs tam testowej
    normy - 92W maks 150. wystarczy?
    ToMasz

    PS jak nie, to sprawdze licznikeim

  • 3. Data: 2011-02-21 20:20:50
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:ijtdeu$h95$...@i...gazeta.pl,
    THX <j...@g...pl> nastukał:
> [...]
    > Chodzi o rozmiar około 42''.
    > Mam wrażenie, ze dane katalogowe na stronach sprzedawców są

    plazma 50" LG w trybie megaoszcędnym przy normalnym obrazie od 100-140W, w
    zerowej oszcędności (pali gałki oczne jasnością) około 400W

    --
    VSS

  • 4. Data: 2011-02-21 23:09:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-21 11:06 THX napisał(a):

    > Jak czytać dane o zużyciu energii przez telewizory plazmowe i LCD ?
    > Chodzi o rozmiar około 42''.
    > Mam wrażenie, ze dane katalogowe na stronach sprzedawców są
    > nieco "ściemniane".

    Najlepiej przejdź się do sklepu z własnym watomierzem i w praniu
    wyjdzie, który producent ściemnia bardziej. Pobór mocy przez plazmy jest
    bardzo zależny od wyświetlanej zawartości, LCDków prawie w ogóle to nie
    rusza. Dopiero LCDki podświetlane LEDami (i to nie wszystkie!)
    ściemniają je gdy na ekranie są pokazywane ciemne sceny.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2011-02-22 15:05:59
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 21 Lut, 11:06, " THX" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Chodzi o rozmiar około 42''.
    > Mam wrażenie, ze dane katalogowe na stronach sprzedawców są

    plazma panasonic 42g20 (czy jakos tak) w normalnym uzytkowaniu jakies
    110-180W.
    Minimum jakie zauwazylem to okolo 100W. Tryb oszczedny.
    Podczas grania (wylaczone tryby oszczedne) - 130-230W.
    Mam caly czas wlaczona przez miernik wiec od czasu do czasu zerkam z
    ciekawosci.

    W przypadku LCD pobor pradu jest raczej staly.

    Czy plazma zuzywa wiecej energii od LCD? Zalezy co ogladasz. W
    praktyce nawet jesli plazma zuzyje te 20W wiecej to w skali roku
    bedzie dodatkowo 20W*5godzin dziennie*365dni=36kWh=18zl.
    Za te 18zl wole miec dobry obraz :)

  • 6. Data: 2011-02-22 19:21:39
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik " THX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak czytać dane o zużyciu energii przez telewizory plazmowe i LCD ?

    O ile w większości LCD zużycie energii nie zależy od treści obrazu, o tyle w
    plaźmie chwilowy pobór mocy zależy od jasności obrazu. U mnie w 42PV8
    Panasonic moc pobierana waha się od 80W dla czarnej planszy do 270W dla
    całkowicie białej. Kiedyś podłączyłem na początku miernik i TV był w trybie
    kinowym (50% kontrast) i po 3 tygodniach średnio zużył 144W (miernik z
    Lidla).

  • 7. Data: 2011-02-23 11:30:18
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik ptoki napisał:
    [..]
    > Za te 18zl wole miec dobry obraz :)

    Czy plazma ma lepszy obraz? Na pewno jaśniejszy, lepszy poziom czerni,
    ale kiepsko sobie radzą z niską jasnością.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 8. Data: 2011-02-23 13:31:15
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 23 Lut, 12:30, AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> wrote:
    > Użytkownik ptoki napisał:
    > [..]

    > Czy plazma ma lepszy obraz? Na pewno jaśniejszy, lepszy poziom czerni,
    > ale kiepsko sobie radzą z niską jasnością.

    Co masz na mysli?
    Plazma daje relatywnie dobrą czerń. Do tego wyglada tak samo ze
    wszystkich stron.
    No i nie smuzy. LCD co prawda staja sie coraz bardziej responsywne ale
    jednak nadal to widac.
    Ja cenie w plazmie szybkosc reakcji i dobre skalowanie obrazu SD.

  • 9. Data: 2011-02-23 13:54:07
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik ptoki napisał:

    > Co masz na mysli?

    niestabilne ciemne odcienie, pixes w plazmie poniżej bodajże 40%
    jasności jest niestabilny, producenci obchodzą to stosując sztuszki typu PWM

> [...]
    > jednak nadal to widac.
    > Ja cenie w plazmie szybkosc reakcji i dobre skalowanie obrazu SD.

    Audiofile też mają swoje argumenty, większość społeczeństwa nie ma aż
    takich wymogów.

  • 10. Data: 2011-02-23 13:55:39
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A mógłbyś?