  • 1. Data: 2020-04-19 20:19:45
    Temat: Plastelinowe coś do oblepienia termopar
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest sobie termopara K. Mierzę temperaturę małego detalu metalowego w
    granicach 30<->300C.

    Detal się nie rusza. Nie ma otworów wiec chciałbym ją "przylepić" do
    powierzchni na kilka minut w celu pomiaru temperatury.

    Obecnie używam taśmy kaptonowej. Widziałem jednak na jakimś filmie jak
    ktoś mocował termoparę (taką małą, z multimetru) czymś w rodzaju
    plasteliny która ponoć świetnie przewodzi ciepło i nie fałszuje wyników
    na gołych drutach termopary.

    Co to mogło być?

    Powinno być plastyczne w temperaturze pokojowej. Potem bez znaczenia,
    choć jak będzie dalej plastyczne to super. Niestety nie zanotowałem co
    to był a film wiec nie mam jak podeprzeć się wizualnie. Szare było i
    wyglądało jak poxilina ;)

  • 2. Data: 2020-04-20 22:20:49
    Temat: Re: Plastelinowe coś do oblepienia termopar
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-19 o 20:19, heby pisze:
> [...]
    > choć jak będzie dalej plastyczne to super. Niestety nie zanotowałem co
    > to był a film wiec nie mam jak podeprzeć się wizualnie. Szare było i

    Może jakaś pasta termoprzewodząca, używana często pod procesory w PC?
    Niektóre lepsze (= skuteczniejsze) są bardzo gęste, właśnie jak plastelina.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-04-20 22:40:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/04/2020 22:20, Adam wrote:
    > Może jakaś pasta termoprzewodząca, używana często pod procesory w PC?
    > Niektóre lepsze (= skuteczniejsze) są bardzo gęste, właśnie jak plastelina.

    Starałem się takiej użyć, ale ona gęsta robi się dopiero jak wyschnie.
    Nowa przypomina bardziej pastę do zębów.

    Nie wykluczone że są inne/lepsze ale to w ogóle ciężka zabawa finansowo :D

  • 4. Data: 2020-04-20 22:47:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 05:40:49 UTC+9 użytkownik heby napisał:

    > Starałem się takiej użyć, ale ona gęsta robi się dopiero jak wyschnie.
    > Nowa przypomina bardziej pastę do zębów.
    >
    > Nie wykluczone że są inne/lepsze ale to w ogóle ciężka zabawa finansowo :D

    http://www.tglobaltechnology.com/wp-content/uploads/
    2018/05/TG-PP-10.pdf

  • 5. Data: 2020-04-21 10:47:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-20, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Może jakaś pasta termoprzewodząca, używana często pod procesory w PC?
    > Niektóre lepsze (= skuteczniejsze) są bardzo gęste, właśnie jak plastelina.

    Eeeee.... mam wątpliwości co do ideii, że taki termoprzewodzący glut miałby
    nie fałszować wyników. To już chyba prędzej termoizolacyjny, przyjmując, że TC
    pozostanie w kontakcie z metalem.

    --
    Marcin