  • 1. Data: 2020-04-25 21:17:12
    Temat: Zastój się zrobil
    Od: 4...@g...com

    Pewno budujecie automaty do maseczek.

  • 2. Data: 2020-04-27 07:32:07
    Temat: Re: Zastój się zrobil
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Apr 2020 12:17:12 -0700 (PDT), 4...@g...com
    napisał(a):
    > Pewno budujecie automaty do maseczek.

    A warto ?
    Zanim zrobisz, to minister zniesie nakaz, albo wprowadzi cene
    minimalna :-)

    Co prawda zostaje "reszta swiata", ale Chinczycy beda tansi :-(

    No chyba, zeby tak jakoscia konkurowac, a jest czym :-)

    P.S. Wlasnie protestuje zwiazek diagnostow medycznych, ze rozbudowali
    swoje laboratoria gdy test na covid kosztowal 450zl, a teraz premier
    obnizyl cene do 280zl.

    J.

  • 3. Data: 2020-04-27 16:39:46
    Od: 4...@g...com

    Możliwe że jeszcze z dwa lata będziemy w maseczkach chodzili. A jak by się modą
    przyjęła na stałe i ludzie zakladali by tak jak w krajach azjatyckich jak są
    przeziębieni to maseczki potrzebne dużo dluzej. Teraz rynek jest rozregulowany.
    Spowodował to brak maseczek na początku epidemii. Z rynku będą musieli odpasc różni
    krawcy bo mają zbyt wolną technologie. Sprawdza się przy drogich przybajerowanych,
    chociaż uważam że zlych maseczkach. Przed wirusem 10 tanich maseczek kosztowało 2
    złote. W tej chwili materiał na jedną kosztuje ok 10-12 groszy. Cena minimalna
    mówisz. Jak by była na poziomie złotówki to pokaż mi drugi taki interes co koszt
    materiału to 10% ceny np netto. Przy brutto też wychodzi dobrze.

  • 4. Data: 2020-04-27 17:46:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-27 o 07:32, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > P.S. Wlasnie protestuje zwiazek diagnostow medycznych, ze rozbudowali
    > swoje laboratoria gdy test na covid kosztowal 450zl, a teraz premier

    Jednorazowe maseczki to marnotrawstwo materiału.
    Może jakieś samooczyszczające się ktoś opracuje?

    Wynaleziono ostatnio samodezynfekujące się klamki.
    Można zmodyfikować pomysł i dać przewijane filtry (jak dawniej klisze w
    aparacie).
    Potem dezynfekcja UV i zmiana kierunku przewijania.

    WM

  • 5. Data: 2020-04-27 17:52:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Możliwe że jeszcze z dwa lata będziemy w maseczkach chodzili.

    Ale nie zagwarantujesz nawet 2 tygodni :-)

    P.S. w maseczce nie mozna piwa wypic, ani loda zjesc, wiec gora
    miesiac im daje.
    A upaly ponoc maja byc duze, wiec moze nawet te 2 tyg :-)

    Zreszta co tu gwarantowac - produkcje juz uruchomiles ? :-)

    >A jak by się modą przyjęła na stałe i ludzie zakladali by tak jak w
    >krajach azjatyckich jak są przeziębieni to maseczki potrzebne dużo
    >dluzej.

    Ale nie te ilosci co teraz. Bedzie nadprodukcja.

    >Teraz rynek jest rozregulowany. Spowodował to brak maseczek na
    >początku epidemii.
    >Z rynku będą musieli odpasc różni krawcy bo mają zbyt wolną
    >technologie.

    Pare pomocy i moze dadza rade 100 maseczek na roboczogodzine.

> [...]
    >Jak by była na poziomie złotówki to pokaż mi drugi taki interes co
    >koszt materiału to 10% ceny np netto. Przy brutto też wychodzi

    Mikroprocesory ? Ilez kosztuje tona piasku, nawet najwyzszej jakosci
    :-)
    No i np gazy techniczne ... powietrze jeszcze jest za darmo :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-04-27 22:43:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 16:39, 4...@g...com pisze:
    > W tej chwili materiał na jedną kosztuje ok 10-12 groszy. Cena minimalna mówisz. Jak
    by była na poziomie złotówki to pokaż mi drugi taki interes co koszt materiału to 10%
    ceny np netto. Przy brutto też wychodzi dobrze.

    Rozejrzyj się trochę - materiał tak naprawdę z reguły nie stanowi o cenie.

  • 7. Data: 2020-04-28 17:01:04
    Od: 4...@g...com

    Oczywiście że nie zawsze materiał stanowi o cenie. Dlanaprzykladu taki obraz znanego
    malarza, oczywiście nieżyjącego od dawna, kawałek starego prześcieradła, ramka z
    drewna, trochę farby i kosztuje jakieś chore miliony dolarów. Praktycznie każda
    dzisiejsza drukarka za 200 złotych mogła by ze zdjęcia wydrukować lepiej. Teraz
    materiał na maseczkę z 15 groszy. Średnio wydajny automat zrobi ich 5000 na godzinę.
    Jak ktoś przytuli 10 groszy za maseczke... . Policz proszę ile to wyjdzie na dobę i
    ile miesięcznie. Oczywiście 10 groszy na maseczce to jak nie ma pandemii. Bo jak jest
    to wprowadź poprawkę i zamiast 10 groszy wstaw złotówkę czystego zysku na maseczce.

  • 8. Data: 2020-04-29 09:47:05
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 21:17, 4...@g...com pisze:
    > Pewno budujecie automaty do maseczek.

    Ja chodze w tej jednej, którą miałem w moim miniwarsztacie domowym.
    Nawet stylowo wygląda.

  • 9. Data: 2020-04-29 11:17:15
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-29 o 09:47, robot pisze:

    > Ja chodze w tej jednej, którą miałem w moim miniwarsztacie domowym.
    > Nawet stylowo wygląda.

    Ona jest pewnie przeciwpyłowa?
    Wirusów nie powstrzyma, najwyżej ograniczy promień rażenia podczas
    kichania i kaszlu.

    WM

  • 10. Data: 2020-04-29 21:36:55
    Od: 4...@g...com

    Z dostępnych masek wirusy zatrzyma jedynie maska pgaz z odpowiednim filtrem. Żadna
    maska nie zatrzyma i nie zatrzymywaniu ma służyć. Maski służą właśnie ograniczeniu
    pola rażenia. A jeśli rażący i potencjalnie rażony mają maski, nawet byle jakie, to
    prawdopodobieństwo zarażenia robi się niezwykle małe. I o to z maskami chodzi.
    Zresztą to nie muszą być maski, mogą być szaliki itp. ponieważ robienie testów nic
    nie daje, co widać po statystykach, to jedynym wyjściem jest uznanie wszystkich za
    zarazonych i dlatego wszyscy mają mieć maski jak są poza domem. Jakieś ułatwienia w
    miejscach pracy zrobili ale nie na zasadzie zakazu noszenia maski w fabryce przy
    linii montażowej.