  • 1. Data: 2014-07-10 17:32:49
    Temat: Płatne sms nr 60568 na karcie sim z internetem mobilnym
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dzisiaj dostałem rachunek za internet mobilny (T-mobile) gdzie widnieje
    kwota 80 zł za sms premium z nr 60568. Zastanawiam się jak możliwe jest
    zapisanie się na jakiś sms płatny/premium przy internecie mobilnym,
    gdzie karta sim jest w modemie usb, który wpięty jest do routera
    (OpenWRT). Rozumiem, że być może jakiś użytkownik za routerem wszedł na
    jakąś stronę i coś kliknął ale przecież zrobił to z tabletu lub laptopa
    w którym żadnej karty ani modemu nie było. Była on jedynie tylko w
    modemie wpiętym do routera. O ile mi wiadomo raczej nie możliwe jest
    (aczkolwiek mogę się mylić) uzyskanie nr karty sim od internetu
    mobilnego w takim przypadku.
    Wyciągnąłem kartę sim z modemu/routera i włożyłem do telefonu. Po chwili
    przyszły 4 smsy od nadawcy WIN z linkiem do ściągnięcia jakiegoś mp3.
    Linki wyglądają tak:

    sonxxie.com / content / 06_Know_Your_Enemy.mp3 albo 06_Heavy_Cross.mp3

    na bilingu wygląda to tak:
    "SMS WIN 60568 M"
    więc się zgadza. Pytanie tylko jak to możliwe, że otrzymywanie tych
    smsów zostało włączone?

    Xenocide

  • 2. Data: 2014-07-10 20:47:47
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-10 17:32, xbartx pisze:

> [...]
    >
    > na bilingu wygląda to tak:
    > "SMS WIN 60568 M"
    > więc się zgadza. Pytanie tylko jak to możliwe, że otrzymywanie tych

    http://forumprawne.org/nowe-technologie/398266-smsy-
    premium-sim-w-routerze-operator-domaga-sie-oplaty-za
    -niedostarczone-smsy.html

    jakis scum, operator ma najwyrazniej to gdzies. Wyłącz uslugi premium.

    --
    @foe_pl

  • 3. Data: 2014-07-11 06:55:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > http://forumprawne.org/nowe-technologie/398266-smsy-
    premium-sim-w-routerze-operator-domaga-sie-oplaty-za
    -niedostarczone-smsy.html

    > jakis scum, operator ma najwyrazniej to gdzies. Wyłącz uslugi premium.

    I złóż zawiadomienie o oszustwie. Bo tego SMS-a nie mogło być, a operator
    musi o tym wiedzieć.

  • 4. Data: 2014-07-11 19:17:44
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-07-11 06:55, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    -niedostarczone-smsy.html

    > I złóż zawiadomienie o oszustwie. Bo tego SMS-a nie mogło być, a

    nie są tacy głupi. Formalnie T-mobile nie oferuje sms premium. Nie
    znajdziesz na ich stronie regulaminu, bo wg nich to nie oni to oferują
    tylko inne firmy - oni tylko udostepniaja narzędzie. Po prostu udają, ze
    nie są stroną.

    --
    @foe_pl

  • 5. Data: 2014-07-11 21:15:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > znajdziesz na ich stronie regulaminu, bo wg nich to nie oni to oferują
    > tylko inne firmy - oni tylko udostepniaja narzędzie. Po prostu udają, ze

    Ale jakaś firma obciążenie wysyła przecież. Ja nie pisałem, by ścigać
    T-Mobile.

    Inna sprawa, że konsekwencją takiego zawiadomienia powinna być reklamacja
    faktury u operatora z dołączonym zaświadczeniem o zawiadomieniu o
    przestępstwie. Jesli nawet w konsekencji postępowanie zakończyłonby sie
    niewykryciem sparwcy, to otwiera się roszczenie cywilne do operatora, który
    czerpie korzyść z cudzego przestęstwo. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się,
    że to powinno wstudzić zapały operatorów na takie łatwe pieniądze.

  • 6. Data: 2014-07-11 22:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości
> [...]
    >raczej nie możliwe jest (aczkolwiek mogę się mylić) uzyskanie nr
    >karty sim od internetu mobilnego w takim przypadku.

    Hm, co by zlego nie napisac o takich naciagaczach, to raczej nie
    aktywuja uslug bez zatwierdzenia ze strony klienta.
    Raczej naciagaja na, niekoniecznie calkiem swiadome, wlaczenie
    samodzielne.

    Wymaga to wyslania lub podania hasla z odebranego SMS.

    OpenWRT z tego co widze potrafi obsluzyc SMS - moze ktos Ci sie wlamal
    do routera, albo nie ustawiles hasla ?
    Czy wrecz jakis gateway zainstalowales/zezwoliles ?

    To chyba nie jest jedyna mozliwosc
    http://h-wrt.com/en/doc/gsm

    Poznanie numeru wlasnego ... najprosciej wyslac sms, nie masz jakiegos
    na billingu ?
    A moze logi routera obejrzec ?

    Hm, numer prowadzi do Mobilteka, a oni
    http://www.mobiltek.pl/rozwiazania/uslugi-sms-mms/bi
    lling-mt/

    -przez WAP Opt-in (tzw. WAP billing) - użytkownik korzystający z
    internetu mobilnego, rejestruje się do subskrypcji przez kliknięcie w
    odpowiedni link (nie jest wymagane wysłanie SMSa ani wprowadzanie
    PINu), metoda dostępna w sieciach: Orange, Play, Plus i T-Mobile

    W zasadzie to jest jeszcze mozliwosc ze jakis zlosliwiec wpisal losowe
    haslo i przypadkiem trafil.
    A nie wsadzales karty wczesniej do jakiegos telefonu ?

    Albo ze z powodu calkiem niecelowego bledu ich serwer cos zle
    zarejestrowal. Czy np cos sie pomylilo miedzy roznymi krajami.

    Mozliwosci jak widac sporo ... chyba czas sobie wyrobic nawyk
    blokowania wszelkich uslug platnych na wszystkich kartach ...

    J.

  • 7. Data: 2014-07-13 08:40:58
    Od: DanW <m...@g...pl>

    > Mozliwosci jak widac sporo ... chyba czas sobie wyrobic nawyk blokowania
    > wszelkich uslug platnych na wszystkich kartach ...
    >
    > J.

    To jedyna skuteczna metoda. Niestety operator będzie szedł w zaparte, a
    Ty nie będziesz w stanie udowodnić tego, że nie włożyłeś karty SIM do
    jakiegoś telefonu i sam nie aktywowałeś tego.

    Widziałem takie strony, rzekomo można namierzyć nr telefonu. Oczywiście
    to oszustwo ale tam się wpisuje własny numer, a później przychodzą SMS
    Premium. Co się stanie jeśli wpiszemy tam inny numer telefonu? można w
    ten sposób narazić kogoś na koszty?
    Pozdrawiam Dan

  • 8. Data: 2014-07-13 10:38:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 08:40:58 +0200, DanW napisał(a):

    > To jedyna skuteczna metoda. Niestety operator będzie szedł w zaparte, a
    > Ty nie będziesz w stanie udowodnić tego, że nie włożyłeś karty SIM do
    > jakiegoś telefonu i sam nie aktywowałeś tego.

    Ogolnie - duzo rzeczy moze byc aktywowane poza operatorem, i zazwyczaj
    jest.
    Ale operator wcale o klientow nie dba i bardzo chetnie umywa rece - co
    sie dziwic, w koncu ma z tego 50% czy wiecej :-)

> [...]
    > to oszustwo ale tam się wpisuje własny numer, a później przychodzą SMS
    > Premium. Co się stanie jeśli wpiszemy tam inny numer telefonu? można w

    Zazwyczaj jest tak, ze najpierw przychodzi sms z jednorazowym haslem
    do wpisania na stronie. Sprawa o tyle czysta, ze jak ktos taki
    dostanie, to nawet nie wie gdzie go wpisac, wiec przypadkiem nie
    aktywuje.

    Ale tez operator nie ma nad tym kontroli, wiec uslugodawca moze
    wlaczyc samodzielnie i twierdzic ze potwierdzenie otrzymal.

    J.

  • 9. Data: 2014-07-14 21:54:41
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 13.07.2014 10:38, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Ale tez operator nie ma nad tym kontroli, wiec uslugodawca moze
    > wlaczyc samodzielnie i twierdzic ze potwierdzenie otrzymal.

    Ten mój internet mobilny był używany tylko w routerze i nigdzie więcej.
    Kartę SIM włożyłem do telefonu tylko raz jak ostatnio dostałem biling z
    tymi SMSami. Nie ma możliwości aby sms z hasłem został odebrany na
    routerze. Dostęp do router jest z zewnątrz zablokowany a soft w miarę na
    bieżąco aktualizowany, także ciężko mi powiedzieć jak to możliwe, że
    akurat ten mój nr został gdzieś tam zapisany jakoś tam. Zobaczymy co
    powie operator.

    Xenocide