  • 1. Data: 2011-01-10 12:44:17
    Temat: Play - zrywanie połączeń [Trzcianka]
    Od: Adrian <a...@g...pl>

    Witam

    Mieszkam w Trzciance koło Piły i mam telefon w Play - abo: Firmowa 100.
    Nie ukrywam, że ta sieć mi bardzo odpowiadała, ale do czasu :(
    Od około 2 miesięcy dokończenie rozmowy telefonicznej poprzez tę sieć,
    to dramat. Jasne, czasami się udaje, ale ostatnio w większości
    przypadków jest problem.
    Połączenia są zrywane, w czasie rozmowy nagle pojawia się brak zasięgu i
    następuje koniec połączenia, mimo że cały czas jestem w zasięgu tej
    sieci. Zasięg oczywiście znika wprawdzie na chwilę, ale ma to miejsce
    dość często.
    Nie wiem czy tak jest cały czas, bo jak nie rozmawiam, to na telefon nie
    patrze :P

    Początkowo sądziłem, że to wina aparatu, ale go zmieniłem lecz zrywanie
    połączeń nadal miało miejsce.
    Zmieniałem ustawienia w telefonie - sieć z 900MHz na 1800MHz (tylko),
    też nie pomogło.
    Ustawiałem wybór sieci ręcznie i też nic, nadal zrywało połączenia.

    Ostatnio byłem w Opolu i tam połączenia Play - Era (połączenie Opole -
    Trzcianka) odbyło się bez problemów, połączenie do Koszalina (Play -
    Era) również odbyło się bez przeszkód, ale już po zestawieniu połączenia
    Opole - Trzcianka (Play - Play) rozmowa została przerwana.
    Czyżby tylko połączenia w sieci Play charakteryzowały się takimi problemami?

    Wiem, że nie tylko ja mam takie kłopoty z Play i że już kilka osób (moi
    znajomi) zgłaszali te usterki poprzez Play24, ale ani na moje
    zgłoszenia, ani na zgłoszenia znajomych Play jeszcze nie odpowiedział.

    Pytanko, co robić?
    Skrajna opcja to podziękować Play i rozwiązać z nimi umowę, argumentując
    to tymi zrywanymi rozmowami i nie wywiązywaniem się przez nich z umowy.
    Wprawdzie ich oferta pod względem rozmów (bynajmniej dla mnie) jest
    najlepsza, lecz mimo to ich ignorancja na zgłoszenia i działanie sieci
    (Play) powoduje, że skłonny jestem rozwiązać z nimi umowę.

    Z kolei, zastanawiam się czy nie zgłosić tego do UKE, tego że połączenia
    są zrywane i nie można przeprowadzić (i dokończyć) rozmowy.
    UKE przyjmuje takie zgłoszenia?

    Pozdrawiam
    Adrian

  • 2. Data: 2011-01-10 18:33:38
    Temat: Re: Play - zrywanie połączeń [Trzcianka]
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Adrian <a...@g...pl> dared to write:
    > Witam

    /.../
    > Z kolei, zastanawiam się czy nie zgłosić tego do UKE, tego że połączenia
    > są zrywane i nie można przeprowadzić (i dokończyć) rozmowy.
    > UKE przyjmuje takie zgłoszenia?

    Operatorzy zobowiązani są zapewnić na całym obszarze pokrycia minimalną wymaganą
    jakość usług. O ile dobrze pamiętam, coś ok. 1% rozmów może być nieprawidłowych
    (przerwanych, błąd połączenia itp.). Jeżeli wartości te są przekroczone, może to
    zainteresować UKE, które może przeprowadzić testy i ewentualnie interweniować u
    operatora. Przygotuj się, że to potrwa (miesiące, lata).

    k.

  • 3. Data: 2011-01-10 21:19:00
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adrian" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Zmieniałem ustawienia w telefonie - sieć z 900MHz na 1800MHz (tylko), też
    > nie pomogło.
    > Ustawiałem wybór sieci ręcznie i też nic, nadal zrywało połączenia.

    Ustawiłeś na sztywno na Plusa ?

  • 4. Data: 2011-01-10 22:15:52
    Od: Adrian <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-10 22:19, tl pisze:

    > Użytkownik "Adrian" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ustawiłeś na sztywno na Plusa ?

    Nie, jeszcze nie, przyznam, że przeszło mi to przez myśl po tym jak
    napisałem posta tu na grupie, ale nie testowałem tego.

    Zaraz to ustawię i zobaczymy jak będzie się Play zachowywał.

    Pozdrawiam
    Adrian

  • 5. Data: 2011-01-10 22:50:30
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Nie, jeszcze nie, przyznam, że przeszło mi to przez myśl po tym jak
    > napisałem posta tu na grupie, ale nie testowałem tego.
    >
    > Zaraz to ustawię i zobaczymy jak będzie się Play zachowywał.

    sprawdz 4 opcje i wybierz ta, ktora ma najlepszy sygnal:
    - umts play
    - gsm play
    - gsm plus
    - umts plus

  • 6. Data: 2011-01-10 23:16:54
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "tl" <t...@p...gazeta.pl> napisał
    > Ustawiłeś na sztywno na Plusa ?

    To za chwilę będzie miał problem z sms-ami. Pół dnia cisza a nagle
    wszystkie jednocześnie. Było tutaj o tym przynajmniej kilka razy...

    --
    Maciek.

  • 7. Data: 2011-01-11 09:17:43
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "tl" <t...@p...gazeta.pl> napisał
    >
    > To za chwilę będzie miał problem z sms-ami. Pół dnia cisza a nagle
    > wszystkie jednocześnie. Było tutaj o tym przynajmniej kilka razy...

    Niekoniecznie, moja rodzina nie ma problemu. Wszystkim ustawiłem na gsm
    plusa.

  • 8. Data: 2011-01-11 12:59:58
    Od: Marek <b...@e...com>

    A czy zgłaszałeś problem w ogóle do BOK? Jest dziadowski w tej sieci
    jednakże jeśli jest usterka, to powinno się ją zgłosić mimo wszystko.
    Być może nadajnik szwankuje. Zdarza się, że niektórymi zgłoszeniami
    zajmą się na serio.

  • 9. Data: 2011-01-11 17:01:43
    Od: Adrian <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-11 13:59, Marek pisze:
> [...]
    > jednakże jeśli jest usterka, to powinno się ją zgłosić mimo wszystko.
    > Być może nadajnik szwankuje. Zdarza się, że niektórymi zgłoszeniami

    Zgłaszałem, dwa razy, ale przyznaje, że nie telefonicznie, bo ...
    obawiam się że zerwie mi rozmowę. Naprawdę z tymi rozmowami to loteria.
    Zgłosiłem przez Play24 i ... zero odzewu, ani na pierwsze ani na drugie
    zgłoszenie.
    Przełączyłem się na Plusa, testuje to od rana, na razie jest OK :]
    zobaczymy jak będzie dalej.
    - A.

  • 10. Data: 2011-01-12 17:32:28
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2011-01-11 18:01, Adrian pisze:
    > Zgłaszałem, dwa razy, ale przyznaje, że nie telefonicznie, bo ...
    > obawiam się że zerwie mi rozmowę.

    No i dobrze, że nie telefonicznie bo wtedy masz ślad po zgłoszeniu. Mogą
    teoretycznie do miesiąca analizować zgłoszenie. Interweniuj jeśli
    miesiąc minął. Pewnie dostaniesz odpowiedź szablonową "zbadaliśmy temat
    i nie znaleźliśmy problemu" - czyli wydaje Ci się, że zrywa rozmowy.
    Przynajmniej takie odpowiedzi ja dostałem w innym przypadku.

    > Przełączyłem się na Plusa, testuje to od rana, na razie jest OK :]
    > zobaczymy jak będzie dalej.

    A to oznacza, że jesteś na skraju zasięgu Playa. Identyczny problem ma
    mój kolega jak się dowiedziałem. Telefon traci zasięg gdy wiatr źle
    powieje. Gdy ustawisz Plus - powinno pomóc. Telefon pokazuje zasięg fal
    GSM - ale niekoniecznie danej sieci.

    Jeżdżąc tą samą trasą i gadając prawie codziennie - zrywa mi rozmowy
    zawsze w tym samym miejscu (las, brak zasięgu nadajnika). Co ciekawe -
    zimą to zrywanie występuje znacznie rzadziej. W takich newralgicznych
    miejscach sygnał może pływać. Przypuszczam, że w tym rzecz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek