  • 11. Data: 2015-03-07 14:48:01
    Temat: Re: Płyta+procesor
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.03.2015 o 15:44, Kamil pisze:
    /.../
    > Jadę od kilku lat na PIV, ale już nie daję rady. Nawet Firefox żre
    > procesor, a filmów z bit rate powyżej 5000 nie da się oglądać. Trzymałem
    > się płyt pod PIV ze względu na AGP i dobre stery od nVidii, oferujące
    > świetną nakładkę video. Mimo, że nie mam dużych wymagań, nie gram, już
    > nie daję rady. Muszę kupić coś nowszego.

    To nie bierz rozwojowego.

  • 12. Data: 2015-03-07 15:06:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-03-07 o 05:29, Kamil pisze:

    > Sorry! XP.

    No to jeśli pod XP to pozostaje zakup końcówki produkcji nierozwojowego
    Socket 1155, np. ASROCK H61M-VG3 (jakbyś chciał jednak postawić za rok
    7-kę to lepiej np. GIGABYTE GA-B75M-D2V za 239zł), jakiś Celeron G1610
    za 138zł i zostaje na pamięć.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2015-03-07 16:59:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irokez n...@w...pl ...

> [...]
    > Socket 1155, np. ASROCK H61M-VG3 (jakbyś chciał jednak postawić za rok
    > 7-kę to lepiej np. GIGABYTE GA-B75M-D2V za 239zł), jakiś Celeron G1610

    a nie lepiej kupic jakis poleasingowy c2d z systemem i przy okazji przejsc
    na win7

  • 14. Data: 2015-03-07 17:38:35
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał:

> [...]
    > np. GIGABYTE GA-B75M-D2V za 239zł), jakiś Celeron G1610 za 138zł i zostaje na

    Dzięki za odpowiedź. Nurtuje mnie jeszcze pytanie jak zwiększy się wydajność w
    stosunku do obecnie posiadanego sprzętu?

    Pzdr

  • 15. Data: 2015-03-07 18:37:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-03-07 o 17:38, Kamil pisze:

    > Dzięki za odpowiedź. Nurtuje mnie jeszcze pytanie jak zwiększy się
    > wydajność w
    > stosunku do obecnie posiadanego sprzętu?

    W porównaniu z P4? żartujesz? Cokolwiek nie złożysz z aktualnej oferty
    będzie lepiej. A nawet starej.
    Procesory Pentium Mobile (również platforma zwana Centrino) robili na
    architekturze P3 bo po prostu były wydajniejsze od P4.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2015-03-07 18:59:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil n...@t...pl ...

    > Dzięki za odpowiedź. Nurtuje mnie jeszcze pytanie jak zwiększy się
    > wydajność w stosunku do obecnie posiadanego sprzętu?

    Wpisz w google "wydajnosc procesorów." - są całe zestaiwenia.
    Akurat pIV to gniot wiec wydajnosc opisowo zmieni sie kosmicznie :)

  • 17. Data: 2015-03-07 19:51:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-03-07 o 18:59, Budzik pisze:
    > Wpisz w google "wydajnosc procesorów." - są całe zestaiwenia.
    > Akurat pIV to gniot wiec wydajnosc opisowo zmieni sie kosmicznie :)

    A tak przyziemnie, to jak przesiadka Rikszy do Porsche 911.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2015-03-10 16:33:25
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał:

    > Wpisz w google "wydajnosc procesorów." - są całe zestaiwenia.

    Przykro mi, ale w sieci nie znalazłem "archeologii". Nawet co wcześniejsze Core
    duo trudno znaleźć. Może jesteś w stanie powiedzieć - jeśli na moim PIV 3,2 GHz
    konwersja filmu 700 MB trwa godzinę, to ile czasu zajmie to na płycie ASROCK
    H61M-VG3, czy GIGABYTE GA-B75M-D2V ze średnim procesorem?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-03-10 17:55:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil k...@t...pl ...

> [...]
    > - jeśli na moim PIV 3,2 GHz konwersja filmu 700 MB trwa godzinę, to
    > ile czasu zajmie to na płycie ASROCK H61M-VG3, czy GIGABYTE

    Hmm, moze rzeczywiscie bedzie ciezko znaleźc porównanie z PIV.

    Może tu:
    http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
    http://www.zjr.republika.pl/ranking_procesorow.htm

    Ale tak ogólnie to nad czym się zastanawiasz?
    Komp z C2D 8600 dyskiem 250GB to koszt 400zł. I to jest komp ktory daje
    rade z biezacymi rzeczami bez najmniejszego problemu.
    A na PiV to chyba nawet "internet" sie zawiesza (w sensie strony :))))

    Mysle, ze ten procek bedzie spokojnie 2-3 x szybszy.

    Czy akurat da taki przyrost na kompresji filmów nie mam pojecia.

  • 20. Data: 2015-03-10 21:01:49
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał:

    > Mysle, ze ten procek bedzie spokojnie 2-3 x szybszy.

    To brzmi sensownie. Natomiast przeraziło mnie (prawie) twierdzenie Irikeza:

    "to jak przesiadka Rikszy do Porsche 911"

    Dwukrotny wzrost wydajności nie powala, jeśli weźmiemy pod uwagę cenę 15 krotnie
    wyższą od mojego obecnego zestawu. Ile by kosztował zestaw 10-15 razy szybszy od
    mojego PIV?

    Dziękuję wszystkim za rady. Dały mi do myślenia.