  • 1. Data: 2009-11-11 18:57:46
    Temat: Podłączenie telewizora do komputera (VGA-S-VIDEO-EURO)
    Od: "Piotr K." <i...@g...com>

    Witam wszystkich,

    to moj pierwszy post na tym forum, wiec bardzo prosze o wyrozumiałość w
    mojej wypowiedzi bedą jakies niescisłosci,

    jakis czas temu kupiłem laptopa HP, nie zwróciłem uwagi ze nie ma w nim
    wyjscia s-video (co oczywiscie nie byłoby wyznacznikiem czy jego wyborze)

    potrzebuje podłączyc go do telewizora, leciwego juz mocno ELEMISA, który z
    tyłu posiada jedynie wejscie antenowe oraz jedno złacze EURO,

    na poprzednim laptopie wszystko smigało jak nalezy, mam kabel s-video ->
    euro,
    na allegro znalazłem kabele-przejsciówke z VGA->S-video +RCA mysłalem ze
    wystarczy włozyc jeden kabel w drugi i tym zestawem połączyc komputer (VGA)
    z telewizorem (EURO) i bedzie działało jak trzeba, tymczasem na telewizorze
    pojawiają sie jedynie jakies pasy oraz "śnieg"

    przy jakis operacjach na komputerze widac ze COŚ zmienia sie na ekranie
    telewizora,

    czy cos nie tak jest z nowym kablem VGA-S-Video czy moze potrzebuje czegos
    jeszcze? jakiegos programu?

    z gory dziekuje za pomoc,
    p.s.
    widziałem kilka podobnych wątków na elektrodzie, ale jednak mowa w nich jest
    głownie o nowszych telewizorach LCD, ponadto nie znalazłem w nich nic co by
    mi pomogło,

    ten kabel-przejsciówka to cos takiego:
    http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/778/91
    /00/778910081

  • 2. Data: 2009-11-11 19:08:22
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Piotr K." <i...@g...com> wrote in message
    > Witam wszystkich,
    >
    > to moj pierwszy post na tym forum, wiec bardzo prosze o wyrozumiałość w
    > mojej wypowiedzi bedą jakies niescisłosci,

    Pierwszy post, pierwsze zdanie, pierwsza wpadka... To nie jest "forum"

    > czy cos nie tak jest z nowym kablem VGA-S-Video czy moze potrzebuje czegos
    > jeszcze? jakiegos programu?

    masz do tego jakas instrukcje?
    probowales ustawic 640x480?

    p.s. znalazlem podobny kabel na allegro i tam pisza ze "Kabel przeznaczony
    do urządzeń i kart graficznych z funkcją TV OUT"
    wiec moze dzialac tylko z takimi kartami.

    c.

  • 3. Data: 2009-11-11 19:17:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr K." <i...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > telewizora,
    >
    > czy cos nie tak jest z nowym kablem VGA-S-Video czy moze potrzebuje czegos

    Musiałbyś zapewne uzyskać sygnał s-video na wyjściu vga.
    Co raczej się nie uda z kompa.
    Udaje się za np. na dvd Manty.
    I do niej i podobnych przypadków jest taka przelotka zapewne.

  • 4. Data: 2009-11-11 19:38:28
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Pierwszy post, pierwsze zdanie, pierwsza wpadka... To nie jest "forum"

    forum:
    1. <miejsce publicznych wystąpień>
    2. <spotkanie poświęcone omawianiu spraw z określonej dziedziny; też: grupa
    ludzi biorących udział w takim spotkaniu>

    Coś się nie zgadza Cezar? :-)

  • 5. Data: 2009-11-11 19:46:08
    Od: "Piotr K." <i...@g...com>

    To w jakim celu są takie przejsciówki?

  • 6. Data: 2009-11-11 19:51:41
    Od: "Piotr K." <i...@g...com>

> [...]
    > do urządzeń i kart graficznych z funkcją TV OUT"
    > wiec moze dzialac tylko z takimi kartami.

    Jasne, wiem ze to nie forum...:) moj bład,

    instrukcji do kabla nie mam, ustawiałem wszystkie rozdzielczosci,

    co w takim razie znaczy TV-OUT? czy to nie jest to zwykłe gniazdo
    monitorowe??

    pozdr. Piotrek

    p.s.
    dawno nie korzystałem z grup, odpowiada sie pod postem? prawda?

  • 7. Data: 2009-11-11 20:47:07
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > To w jakim celu są takie przejsciówki?

    A to pytanie do sprzedawcy raczej. :-)
    Żeby z sygnału RGB + synchronizacja zrobić sygnał S-Video (luminancja +
    sygnał chrominancji PAL lub NTSC) potrzeba jakiegoś układu elektronicznego
    (np. AD725). Nie wiem, może "siedzi" tam we wtyczce taki scalak, ale skąd ma
    zasilanie? Może pobiera ze złącza VGA, ale cena za kabelek 5zł chyba
    wyklucza taką możliwość, choć Chińczycy potrafią ciąć koszty. :-)
    Może są jakieś karty graficzne, które podają na którymś pinie(-ach) na
    złączu VGA sygnały Composite Video lub S-Video.
    A nie masz w TV wejścia RGB?
    Bo tak chyba łatwiej i jakość zdecydowanie lepsza będzie.
    http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

  • 8. Data: 2009-11-11 22:02:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr K." <i...@g...com> napisał w wiadomości
    > To w jakim celu są takie przejsciówki?

    A nie łaska przeczytać całego posta?

  • 9. Data: 2009-11-11 22:45:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    nom pisze:

> [...]
    > Żeby z sygnału RGB + synchronizacja zrobić sygnał S-Video (luminancja +
    > sygnał chrominancji PAL lub NTSC) potrzeba jakiegoś układu

    Nic nie potrzeba. Łącząc jedno z wyjść RGB z wejściem antenowym da się
    wygenerować sygnał telewizyjny w paśmie VHF i to w systemie DVB-T.
    Całkowicie programowo. Tym bardziej można wygenerować S-Video, Composite
    i EKG słonia na dokładkę.

    Przy paśmie przenoszenia dobrych kart SVGA to nawet radiostację FM na
    paśmie OIRT da się postawić.

  • 10. Data: 2009-11-12 18:37:27
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Piotr K. <i...@g...com> wrote:
> [...]

    > potrzebuje podłączyc go do telewizora, leciwego juz mocno ELEMISA, który z
    > tyłu posiada jedynie wejscie antenowe oraz jedno złacze EURO,

    Ja w tym celu kupiłem takie coś:

    w tym właśnie sklepie z darmową wysyłką do Polski.

    Działa od roku bezawaryjnie.

    --
    gs