  • 1. Data: 2021-09-29 19:13:24
    Temat: Podnośnik koszowy - obwód awaryjny
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Podnośnik koszowy samojezdny Genie - normalnie ma akumulatory 48V,
    silniki i pompę hydrauliki na 48V. Jaki jest sens zastosowania
    dodatkowego agregatu hydraulicznego zasilanego 24V z połowy baterii?
    Dodatkowo z połowy baterii zasilane są wszystkie styczniki i zawory
    również w układzie podstawowym.
    Efekt jest taki, że połówka baterii jest zasiarczona a druga wygotowana.
    Czy ktoś może mnie oświecić czym kierował się projektant?
    Może ktoś pokojarzył, że obwody bezpieczeństwa to 24V?

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2021-09-29 19:48:26
    Temat: Re: Podnośnik koszowy - obwód awaryjny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2021 19:13:24 +0200, Mirek wrote:
    > Podnośnik koszowy samojezdny Genie - normalnie ma akumulatory 48V,
    > silniki i pompę hydrauliki na 48V. Jaki jest sens zastosowania
    > dodatkowego agregatu hydraulicznego zasilanego 24V z połowy baterii?

    A pracuje ten agregat normalnie, czy nie pracuje ?

> [...]
    > Czy ktoś może mnie oświecić czym kierował się projektant?
    > Może ktoś pokojarzył, że obwody bezpieczeństwa to 24V?

    Pewnie o osprzet na 48V trudniej.
    A jak sie kiepsko znal na elektryce, to nieszczescie latwiej.

    Ale moze to sterowanie tak duzo nie bierze, albo przewidziano
    rownolegle ladowanie ... lub ktos zgubil oryginalna ladowarke ..

    J.

  • 3. Data: 2021-09-29 19:49:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

> [...]
    > Czy ktoś może mnie oświecić czym kierował się projektant?
    > Może ktoś pokojarzył, że obwody bezpieczeństwa to 24V?

    Można zrobić dynamiczny balanser, przepompowujący energię z górnego
    akumulatora do dolnego. Banalna sprawa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2021-09-29 21:16:00
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.09.2021 19:48, J.F wrote:

    > A pracuje ten agregat normalnie, czy nie pracuje ?

    Pracuje aż za normalnie. Jest o połowę mniejszy, ale prędkość
    podnoszenia / opuszczania podobna, tylko dźwięk inny.

    > Ale moze to sterowanie tak duzo nie bierze,

    nie ważne ile bierze - to tylko odsuwa efekt w czasie.

    > albo przewidziano
    > rownolegle ladowanie ... lub ktos zgubil oryginalna ladowarke ..

    Ładowarka sieciowa jest na pokładzie - ładuje całą baterię 48V.
    Jest też silnik spalinowy z alternatorem 48V 100A.
    Żadnego równoległego ładowania nie ma, ani możliwości zamiany miejscami
    baterii.

    Już pal licho sterowanie z 24 - względy ekonomiczne i polepszenie
    sprzedaży akumulatorów, ale obwód bezpieczeństwa nie daje mi spokoju.
    Przecież to ma za zadanie sprowadzić ludzi na ziemię w sytuacji
    awaryjnej - po co rezygnować z połowy (resztek) energii?

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2021-09-29 21:21:21
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.09.2021 19:49, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Można zrobić dynamiczny balanser, przepompowujący energię z górnego
    > akumulatora do dolnego. Banalna sprawa.

    Na jednym kluczu?

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2021-09-29 21:41:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2021 21:16:00 +0200, Mirek wrote:

    > Pracuje aż za normalnie. Jest o połowę mniejszy, ale prędkość
    > podnoszenia / opuszczania podobna, tylko dźwięk inny.

    chodzi mi o to, czy on w czasie normalnej pracy podnosnika pracuje,
    czy czeka na awarie i na codzien to pradu nie bierze.

    > nie ważne ile bierze - to tylko odsuwa efekt w czasie.

    Jak pobor pradu niewielki, to moze sie to jakos wyrownuje w czasie
    ladowania.

> [...]
    > Przecież to ma za zadanie sprowadzić ludzi na ziemię w sytuacji
    > awaryjnej - po co rezygnować z połowy (resztek) energii?

    Do sprowadzenia to tam duzo energii chyba nie trzeba - uchylic zawory
    i sam opadnie :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-09-29 22:03:37
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.09.2021 21:41, J.F wrote:

    > chodzi mi o to, czy on w czasie normalnej pracy podnosnika pracuje,
    > czy czeka na awarie i na codzien to pradu nie bierze.

    Normalnie czeka na awarię, ale jest nadużywany przez niedbałą obsługę.

    > Jak pobor pradu niewielki, to moze sie to jakos wyrownuje w czasie
    > ladowania.

    No jak widać się nie wyrównuje. Dawniej tak podłączali radia w
    ciężarówkach, ale tylko służbowych, bo jak ktoś miał własną i dbał o
    akumulatory, to nie robił takiej głupoty.

    > Do sprowadzenia to tam duzo energii chyba nie trzeba - uchylic zawory
    > i sam opadnie :-)

    To nie jest prosta nożycówka, że sama opadnie. Prądy przy podnoszeniu i
    opuszczaniu są podobne.
    Po za tym, można się tak wymanewrować, że bez wcześniejszego
    podniesienia czy podjechania nie ma jak zjechać na dół.

    I tu kolejna ciekawostka: pulpit na dole maszyny nie umożliwia jazdy (na
    kołach), więc jakby ktoś zaniemógł u góry, a nie dało się opuścić bez
    przejechania to i tak mamy problem.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2021-09-30 10:45:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > Na jednym kluczu?

    Znamy kierunek nadmiernego przepływu energii - wystarczy prosty
    flyback + prosty wzmacniacz różnicowy do wykrywania niesymetrii.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2021-09-30 12:38:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Znamy kierunek nadmiernego przepływu energii - wystarczy prosty
    > flyback + prosty wzmacniacz różnicowy do wykrywania niesymetrii.

    Tyle że to powinien zrobić producent mający świadomość nierównego
    rozładowywania akumulatorów.
    A tak w ogóle to wystarczyłby balncer do ładowania i sygnalizacja
    dolnego aku że jest rozładowane.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-10-01 09:38:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Sep 2021 12:38:39 +0200, Janusz wrote:

    > Tyle że to powinien zrobić producent mający świadomość nierównego
    > rozładowywania akumulatorów.

    Zasadniczo tak powinien zrobic.

    > A tak w ogóle to wystarczyłby balncer do ładowania i sygnalizacja
    > dolnego aku że jest rozładowane.

    A rodzaj akumulatorow w dokumentacji podal?
    Bo tak czytam przy jednym typie ... gas recombination ...
    moze balancer przy ladowaniu niepotrzebny, o ile uklady sterowania
    nieduzo pradu biora ...

    J.