  • 1. Data: 2010-01-13 20:40:29
    Temat: Polecam Bo WARTO
    Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm>

    http://moto.wp.pl/kat,1023309,title,Badanie-alkomate
    m-to-zaden-dowod,wid,11855364,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2010-01-13 21:31:24
    Temat: Re: Polecam Bo WARTO
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Zmotoryzowany pisze:
    > http://moto.wp.pl/kat,1023309,title,Badanie-alkomate
    m-to-zaden-dowod,wid,11855364,wiadomosc.html

    Oczyiwscie ze badanie alkomatem nie jest zadnym dowodem.

    Jak w badaniu alkomatem jest wynik pozytywny to policjanci zwijaja
    goscia i wioza na badanie krwi.

    Cos sie pismakom popierzylo.

    szwagier

  • 3. Data: 2010-01-14 11:45:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szwagier" <k...@p...fm>
> [...]
    >
    > Jak w badaniu alkomatem jest wynik pozytywny to policjanci
    > zwijaja goscia i wioza na badanie krwi. Cos sie pismakom

    Jestes pewien ?
    Obecny stan prawny jakby tego nie wymagal.

    J.

  • 4. Data: 2010-01-14 14:45:02
    Od: "szwagier" <k...@p...fm>

    > Jestes pewien ?
    > Obecny stan prawny jakby tego nie wymagal.

    Pewny nie jestem, ale jak kilka lat temu wjechal mi w kufer gosc, to
    najpierw dmuchal w alkomat, wyszlo ze ma promile wiec pojechali na badanie
    krwi (przy czym alkomat byl formalnoscia, bo widac bylo ze gosc jest
    napruty).

    szwagier

  • 5. Data: 2010-01-16 21:10:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 11:45:30 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jestes pewien ?
    > Obecny stan prawny jakby tego nie wymagal.

    Ale sprawna papuga zwsze wybroni, bo alkomat nie mierzy zawartoścvi
    alkoholu, tylko ilość cząstek palnych i to przelicza na alkohol.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 6. Data: 2010-01-17 11:33:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Jan 2010 21:10:54 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Ale sprawna papuga zwsze wybroni, bo alkomat nie mierzy zawartoścvi
    >alkoholu, tylko ilość cząstek palnych i to przelicza na alkohol.

    A sad sugestie papugi odrzuci, bo urzadzenie ma atest z Urzedu Miar ze
    zmierzyl zawartosc alkolu. Jakby sad uznal, to potem musialby uznac i
    nastepne takie bez lapowki :-)

    Te policyjne dziala chyba w IR, i m.in. dlatego takie drogie, ale tez
    bardziej selektywne.

    Zwracam zas uwage ze wedle KK
    § 16. Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi, gdy:
    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do
    stężenia przekraczającego tę wartość lub
    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25
    mg albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.

    mozna miec 0.49 promila i 0.26mg/l .. i zostac skazanym

    Zas PoRD jako podstawowy sposob wymienia juz pomiar w powietrzu,
    kierowca zas moze zadac badania krwi, ale tylko jesli uczestniczyl
    wypadek z rannymi lub zabitymi.
    I to zaledwie ma prawo żądać - ustawa nie mowi ze żądanie należy
    zaspokoić :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-01-17 18:58:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 11:33:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > A sad sugestie papugi odrzuci, bo urzadzenie ma atest z Urzedu Miar ze
    > zmierzyl zawartosc alkolu. Jakby sad uznal, to potem musialby uznac i
    > nastepne takie bez lapowki :-)

    Sąd wiele rzeczy może. Jednak można łatwo pokazać, że miernik ten może
    pokazać stężenie alkoholu w powietrzu, w którym tego alkoholu nie ma.

  • 8. Data: 2010-01-17 19:12:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jan 2010 18:58:57 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Sąd wiele rzeczy może. Jednak można łatwo pokazać, że miernik ten może
    >pokazać stężenie alkoholu w powietrzu, w którym tego alkoholu nie ma.

    No coz - jesli papuga potrafi doprowadzic do badania tej sztuki
    alkomatu i zademonstrowac ze zle dziala, to moze i sad sie przychyli
    .. ale watpie, zawsze mozna sie powolac na "lub srodka dzialajacego
    podobnie do alkoholu" :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-01-17 19:42:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:12:04 +0100, J.F. napisał(a):

    > No coz - jesli papuga potrafi doprowadzic do badania tej sztuki
    > alkomatu i zademonstrowac ze zle dziala, to moze i sad sie przychyli

    Papuga może powołać biegłego.

  • 10. Data: 2010-01-17 20:05:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jan 2010 19:42:20 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Papuga może powołać biegłego.

    Papuga moze powolac, ale jeszcze musi mu policja udostepnic ten
    alkomat. A to juz od dobrej woli sadu zalezy. A i tak sad moze jego
    opinie zlekcewazyc.

    W kraju jest jednak 180 tys przylapanych po pijaku, nawet zakladajac
    ze 90% nie zalezy czy zostana skazani, to jakos sady nie maja problemu
    ze skazywaniem reszty. No chyba ze sie wlasnie zaczelo i wspanialy
    sposob jednego bieglego zaczal sie upowszechniac.

    J.