  • 1. Data: 2012-09-09 21:19:26
    Temat: Polerowanie plastikowych reflektorów
    Od: Filip <b...@m...pl>

    Witam,

    bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za
    swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś
    popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

    Pozdrawiam
    Filip

  • 2. Data: 2012-09-09 21:37:23
    Temat: Re: Polerowanie plastikowych reflektorów
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-09-09 21:19, Filip pisze:
> [...]
    > swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś
    > popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

    za gruby papier
    brzydkie reflektory robią sie od obłazacego lakieru (czy innej
    wierzchniej powłoki)
    może bez niej juz nigdy nie będą ładne

    ciekawe co by się stało gdyby zmatowić i napylić dobry bezbarwny?

  • 3. Data: 2012-09-09 22:08:00
    Od: lukz <l...@v...pl>

> [...]
    > swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś
    > popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

    Na youtubie sa filmy pokazujace jak to ludzie robia, poszukaj

  • 4. Data: 2012-09-09 22:18:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Sep 2012 21:19:26 +0200, Filip napisał(a):
    > bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za
    > swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś
    > popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

    Za duzo papieru, za malo pasty polerskiej :-)

    J.

  • 5. Data: 2012-09-09 22:31:43
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-09 21:19, Filip pisze:
    > Witam,
    >
    > bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za
    > swoje i nie jest do końca zadowolony ...]

    To jest lipa, amatorszczyzna i fastryga. Nawet jak by Ci się udało z
    polerką, za pół roku miał byś z powrotem kaszanę i to gorszą.

    Poczytaj fora jak się chwalą doskonałym efektem polerki, a potem biadolą
    że robi się gorzej jak było. A wszystko robili z godnie z instrukcjami
    na YT.

    Oczywiście można to wykonać w domu. Ale jak wszystko wymaga
    doświadczenia i poświęcenia lamp/y.

    Są zawodowcy którzy wykonują to profesjonalnie włącznie z naniesieniem
    warstwy ochronnej. Dla kogoś kto nigdy tego nie robił, a lampy nowe
    trochę szmalu kosztują, to polecam taka opcję.

    Ja dałem do polerki swoje ksenony około dwa lata temu włącznie z
    rozklejeniem i napyleniem nowej powłoki odblaskowej. Do tej pory mam
    kryształki pomimo katowania lamp po myjniach mechanicznych.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 6. Data: 2012-09-09 22:48:44
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Są zawodowcy którzy wykonują to profesjonalnie włącznie z naniesieniem
    > warstwy ochronnej.

    Jakiej warstwy ? Ja robilem sam 1,5 roku temu i na razie sa jak nowe.

    sz.

  • 7. Data: 2012-09-09 22:58:36
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-09 22:48, szufla pisze:
    > Jakiej warstwy ? Ja robilem sam 1,5 roku temu i na razie sa jak nowe.
    Nanoszą po polerce coś na bazie lakieru. Utwardza powierzchnie jak szkło
    i posiada filtr UV
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 8. Data: 2012-09-09 23:09:01
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Nanoszą po polerce coś na bazie lakieru. Utwardza powierzchnie jak szkło
    > i posiada filtr UV

    Obecnie od kilku co najmniej lat wszystkie plastikowe reflektory sa odporne
    na UV i nie powinny zolkniec.
    Jesli taki lakier ma zabezbieczac przed zarysowaniem (w co watpie) a mam na
    to bulic to po 3 latach jesli auto dotrwa, wole sam sobie spolerowac. To
    kwestia 20min.

    sz.

  • 9. Data: 2012-09-09 23:28:34
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-09 23:09, szufla pisze:
    > Obecnie od kilku co najmniej lat wszystkie plastikowe reflektory sa
    > odporne na UV i nie powinny zolkniec.
    A wiesz dla czego są odporne?
    > Jesli taki lakier ma zabezbieczac przed zarysowaniem (w co watpie)
    Dla czego wątpisz?
    > a mam
    > na to bulic to po 3 latach jesli auto dotrwa, wole sam sobie spolerowac.
    > To kwestia 20min.
    Wszystko wymaga kalkulacji.

    Dla jednego opłaci sie nic nie robić, dla innego wypieprzyć reflektory i
    kupić inne na szrocie, dla jeszcze innego odpitolić polerkę lepsza lub
    gorszą, a dla jeszcze jeszcze innego skorzystać z profesjonalnej usługi
    regeneracji i nie tylko szkła.

    Moje lampy Hella używane w idealnym stanie kosztują około 1300zł. Opłaca
    się według Ciebie zregenerować je profesjonalnie za 300 zł?
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 10. Data: 2012-09-09 23:44:02
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Moje lampy Hella używane w idealnym stanie kosztują około 1300zł. Opłaca
    > się według Ciebie zregenerować je profesjonalnie za 300 zł?

    Nie, sam bym sobie zregenerowal, profesjonalnie oczywiscie. Ewentualnie po
    kilku latach powtorzylbym operacje :)
    300zl to pelny bak paliwa :P
    W jedym ze swoich aut klasy niskiej z roku 2004, wypolerowalem reflektory z
    rys bo zolte od UV nie byly i fabrycznie nie bylo tam warstwy
    zabezpieczajacego lakieru, ale to auto na F :)

    sz