-
Data: 2016-11-18 15:51:32
Temat: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)
--------------
Od stycznia tego roku straż miejska i straż gminna nie mogą
przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli dużą
ulgę, ponieważ - jak się powszechnie uważa - głównym celem stosowania
fotoradarów przez te służby było ,,zarabianie" pieniędzy. Tylko w 2015 r.
dzięki zdjęciom z fotoradarów wystawiono 750 tys. mandatów na sumę ponad
130 mln zł. Czy jednak zmiana przepisów nie odbiła się negatywnie na
naszym bezpieczeństwie?
,,Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1
stycznia tego roku działały fotoradary straży miejskiej. Niestety wyniki
wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców
przekraczało dozwoloną prędkość. W przypadku ok. połowy osób było to
przekroczenie o 10 km/h lub więcej" - mówi w wywiadzie dla agencji
informacyjnej infoWire.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego.
W jednym ze sprawdzanych miejsc - w alei Niepodległości na wysokości
gmachu Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie - w ciągu doby
dozwoloną prędkość przekroczyło ok. 30 tys. kierowców. Tymczasem w
trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru straż miejska
wystawiała dziennie mniej więcej 80 mandatów.
Łącznie zlikwidowano prawie 400 stacjonarnych fotoradarów używanych
przez straż miejską i straż gminną. I może nie byłoby w tym nic złego,
gdyby zastąpiono je kontrolami policyjnymi. Niestety nie stały się one
jednak częstsze. Powoduje to, że kierowcy łamiący przepisy czują się
bardziej bezkarne i jeszcze częściej naruszają prawo. Brakuje prewencji,
którą fotoradary zapewniały. ,,Ich używanie było najefektywniejszą i
stosunkowo tanią metodą na zmianę zachowań kierowców" - uważa ekspertka.
Warto przy tym zauważyć, że zlikwidowane fotoradary w większości
przypadków stały tam, gdzie były potrzebne. Ich lokalizację uzgadniano z
policją i Inspekcją Transportu Drogowego. ,,Skoro fotoradary zostały
zabrane, powinno się pojawić coś w zamian. Mija już prawie rok, a w tych
miejscach nie ma żadnych kontroli lub są one sporadyczne. Dlatego też w
okolicach dochodzi do ciężkich wypadków, których przedtem nie było" -
zauważa rozmówczyni. Czy stacjonarne fotoradary straży miejskiej i
straży gminnej należy zatem przywrócić?
Źródło:
http://infowire.pl/generic/release/331052/polscy-kie
rowcy-kpia-sobie-z-ograniczen-predkosci/?ref=bulleti
n
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.16 15:54 Maciek
- 18.11.16 16:07 Nikt
- 18.11.16 16:13 Shrek
- 18.11.16 16:50 J.F.
- 18.11.16 17:02 Artur Miller
- 18.11.16 19:52 Marek
- 19.11.16 09:05 Shrek
- 23.11.16 17:50 t-1
- 23.11.16 17:58 Shrek
- 23.11.16 19:07 J.F.
- 23.11.16 19:21 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=