  • 11. Data: 2011-09-29 12:15:06
    Temat: Re: Pomocy. Mnie już ręce opadły.
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A ja nie bez powodu zapytałem, czy zostawiałeś kompa bez baterii i
    > zasilania na dobę...

    Rozwin temat.
    Ide po chipsy.

  • 12. Data: 2011-09-29 12:16:44
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > przekonać sie o tym :D Miałem do czynienia z płytami, które "nie słuchały
    > się" resetowania CMOS.

    W ogole nie zerowaly ustawien biosu czy zerowaly "ale nie do konca"?

  • 13. Data: 2011-09-29 12:46:31
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Q pisze:

    > W ogole nie zerowaly ustawien biosu czy zerowaly "ale nie do konca"?

    "Nie do końca"

    Pzdr, OMSON

  • 14. Data: 2011-09-29 13:39:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    A więc tak.
    Odpaliłem linuxa z płyty i już wszystko wiem.
    hdparm wskazał że aktualny tryb pracy to DMA więc sprzetowo OK.
    Wróciłem do BIOSa i co zrobiłem? Przestawiłem tryb pracy kontrolera z
    NON_RAID na RAID ale tym razem dodatkowo jeszcze raz zaktualizowałem
    sterownik SATA.
    Po ponownym uruchomieniu już jest OK, w informacjach o dysku program
    zarządzający RAID wskazuje że DMA jest włączony.
    Komputer smiga.
    Wróciłem na próbę do ustawienia NON_RAID, przeładowałem sterowniki i dupa
    blada PIO.
    Pozostaje więc pytanie, dlaczego w trybie NON_RAID XP nie chce ustawic
    kanału IDE w DMA.
    Jakaś niedoróba sterownika czy co?

    Marek

  • 15. Data: 2011-09-29 15:56:32
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Pozostaje więc pytanie, dlaczego w trybie NON_RAID XP nie chce ustawic
    > kanału IDE w DMA.
    > Jakaś niedoróba sterownika czy co?

    Moze byc nawet zjebany BIOS.
    Sam tak kiedys mialem - wgralem najnowszy BIOS
    na plyte Asusa (M2N-E SLI) i co?
    I komp przestal widziec ACPI, zaczal dziwnie dzialac,
    czesto dochodzilo do zwioch, resetow, itd.
    Zaczalem schodzic z wersja BIOSu w dol,
    az znowu XP zacznie widziec ACPI (stery juz byly)
    i zacznie chodzic stabilnie. I udalo sie.
    BIOS byl zjebany. Masakra. Wstyd dla Asusa.

  • 16. Data: 2011-09-29 20:22:53
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message
    > Płyta Asrock 775 dual 880 Pro.

    Chip VIA - i dalej juz problemu nie szukaj.

    Dobrze ze juz southmostkow nie produkuja.

  • 17. Data: 2011-09-30 08:27:52
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-09-29 11:38, 4CX250 pisze:
    [....]

    Na przyszłość spróbuj tego zanim zaczniesz demolować komputer;)
    http://winhlp.com/tools/resetdma.vbs

    Przeklejasz to do notatnika i zapisujesz z końcówką *.VBS. Skrypt
    wykonujesz.

  • 18. Data: 2011-09-30 10:02:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://winhlp.com/tools/resetdma.vbs
    >
    > Przeklejasz to do notatnika i zapisujesz z końcówką *.VBS. Skrypt

    To co robi ten skrypt, robiłem już wcześniej odręcznie w regedicie i
    niestety ale nie pomagało.

    Np.: ValueName3 = "ResetErrorCountersOnSuccess" Ustawiałem DWORD=1

    Marek

  • 19. Data: 2011-09-30 10:04:20
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Na przyszłość spróbuj tego zanim zaczniesz demolować komputer;)
    > http://winhlp.com/tools/resetdma.vbs

    Masz cos podobnego do wymuszania AHCI (z IDE)?
    Nieraz by sie przydalo.

  • 20. Data: 2011-09-30 14:35:19
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-09-30 12:04, Q pisze:
    > Masz cos podobnego do wymuszania AHCI (z IDE)?
    > Nieraz by sie przydalo.

    Niestety nie mam:(