  • 11. Data: 2018-06-18 15:13:45
    Temat: Re: Pompa próżniowa
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 13:40, Jacek pisze:

    > Próżnia musi być tak wysoka tylko z jednego powodu, bo ktoś tak wpisał
    > do normy i tak to leci już 30 lat.
    > Gaz idzie do analizy na chromatografie i najprawdopodobniej nawet
    > minimalna ilość oleju zepsuje pomiar.
    > Co do konkurencji, to nie wiem, bo firma, która wyprodukowała 30 lat
    > temu podobne urządzenie już nie istnieje (a ściślej istnieje pod nową
    > nazwą i robi zupełnie co innego). To jednostkowa produkcja, baardzo
    > niszowa.
    > Jacek

    A nie można zmienić zasady pompowania?
    Zrobić próżnię w zbiorniku transportowym i wtedy podłączyć go do
    zbiornika z czynnikiem badanym?
    Po wyrównaniu ciśnień zamknąć zawór i oddać do badań.
    Może to nawet nie przeczyć procedurze jeśli nie napisali gdzie ta próżnia.

  • 12. Data: 2018-06-18 16:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 18.06.2018 o 12:19, J.F. pisze:

    >Próżnia musi być tak wysoka tylko z jednego powodu, bo ktoś tak
    >wpisał do normy i tak to leci już 30 lat.
    >Gaz idzie do analizy na chromatografie i najprawdopodobniej nawet
    >minimalna ilość oleju zepsuje pomiar.

    Chromatograf powinien rozroznic olej od innych skladnikow.
    Tylko oczywiscie trzeba mu najpierw probke oleju dac, celem zobaczenia
    jakie daje piki.
    Albo i nie - skoro wiesz jakie piki daje to, co chcesz mierzyc.

> [...]
    >temu podobne urządzenie już nie istnieje (a ściślej istnieje pod nową
    >nazwą i robi zupełnie co innego). To jednostkowa produkcja, baardzo

    Skoro jest norma, to chyba nie taka niszowa :-)

    Ale urzadzenie jest, to mozna zobaczyc jaka mialo pompe :)

    J.

  • 13. Data: 2018-06-18 17:57:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.06.2018 o 16:48, J.F. pisze:
    > Skoro jest norma, to chyba nie taka niszowa :-)
    Z tego, co wiem, nie jest to norma w sensie PN/EN tylko laboratorium
    wpisało sobie do księgi jakości taką procedurę i tego się zmienić "nie
    da" aż do aktualizacji za 5 lat.

    > Ale urzadzenie jest, to mozna zobaczyc jaka mialo pompe :)
    Oczywiście, że wiadomo. Jest tam pompa KNF. Nadal można taką kupić, ale
    kwota zakupu przekracza możliwości laboratorium.
    Jacek

  • 14. Data: 2018-06-18 17:59:26
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.06.2018 o 14:07, 4...@g...com pisze:
    > Jak ten gaz idzie do badania?
    Worki Tedlar - takie coś:
    https://pl.vwr.com/store/product/20419819/gas-sampli
    ng-bags-altef
    Jacek

  • 15. Data: 2018-06-18 20:22:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-18 o 17:57, Jacek pisze:

    > Oczywiście, że wiadomo. Jest tam pompa KNF. Nadal można taką kupić, ale
    > kwota zakupu przekracza możliwości laboratorium.
    > Jacek

    To może używaną za kilkaset zł.?
    http://allegro.pl/pompa-membranowa-sucha-prozniowa-k
    nf-pm14813-035-i6784233883.html
    http://allegro.pl/pompa-membranowa-podwojna-knf-ebm-
    papst-prozniowa-i6734410033.html

  • 16. Data: 2018-06-19 13:45:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Oczywiście, że wiadomo. Jest tam pompa KNF. Nadal można taką kupić,
    >ale kwota zakupu przekracza możliwości laboratorium.

    Nawiasem mowiac - google na haslo "diaphragm vacuum pump" sporo
    zwraca.

    Tylko podejrzewam ze ceny podobne.

    J.

  • 17. Data: 2018-06-19 16:49:24
    Od: 4...@g...com

    Jak to w zyciu, szklem dupe trudno obetrzec. Laboratorium, procedury na 5 lat. To i
    koszty musza byc.

  • 18. Data: 2018-06-19 21:23:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 00:57:40 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
    > Z tego, co wiem, nie jest to norma w sensie PN/EN tylko laboratorium
    > wpisało sobie do księgi jakości taką procedurę i tego się zmienić "nie
    > da" aż do aktualizacji za 5 lat.

    Słuszna koncepcja. Po to są te wszystkie Koszałki Opałki w tych wszystkich
    instytutach, laboratoriach, akademiach itd. Żeby potem potrzebowali inżynierów którzy
    ogarną ich bajzel.