  • 1. Data: 2018-06-16 21:18:54
    Temat: Pompa próżniowa
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wspomóżcie radą.
    Potrzebuję pompę próżniową, która będzie wytwarzać dość głęboką próżnię
    - poniżej 0,5 mbara, o niewielkiej wydajności - 10 litrów/minutę
    wystarczy. Do tego konstrukcja pompy ma być taka, aby pompowane medium
    nie miało kontaktu z olejem i aby pompa miała nie tylko podłączenie
    króćca próżni, ale także ma mieć króciec wylotowy. Chodzi o to, że
    odsysane medium ma być w całości zbierane do zbiornika.
    Pompy do serwisu klimatyzacji nie nadają się, gdyż mają wylot do skrzyni
    korbowej, a medium ma kontakt z olejem.
    Znalazłem niemieckie pompy membranowe KNF, które by się mogły nadawać,
    ale ceny są zaporowe.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-06-17 18:26:31
    Temat: Re: Pompa próżniowa
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2018 04:18:55 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > korbowej, a medium ma kontakt z olejem.
    > Znalazłem niemieckie pompy membranowe KNF, które by się mogły nadawać,

    Ja nie wiem skąd taką pompę wziąć, ale zastanawiam się jaką próżnię dałoby kilka
    takich tanich pompek pracujących w szeregu? tiny.pl/gsrc7

  • 3. Data: 2018-06-18 02:27:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-17, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    > Ja nie wiem skąd taką pompę wziąć, ale zastanawiam się jaką próżnię
    > dałoby kilka takich tanich pompek pracujących w szeregu? tiny.pl/gsrc7

    To są chyba takie dość proste membranowe ustrojstwa gdzie zawory
    wejściowe/wyjściowe są sterowane samym przepływem gazu. W takim wypadku
    łączenie w szereg raczej dużo by nie pomogło, bo dla pewnej wartosci
    próżni, te zawory przestawałyby działać.

    Ale jeśli zawory są sterowane np. elektrycznie, to i owszem, powinno pomóc.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-06-18 11:18:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-06-17, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >próżni, te zawory przestawałyby działać.

    >Ale jeśli zawory są sterowane np. elektrycznie, to i owszem, powinno

    Wapie w ta elektryke :-)
    Pompa moglaby byc rotacyjna, ale kat zamocowania silnika i rozmiar
    sugeruje ze faktycznie membranowa.

    Jesli membranowa o stosunkowo niskim podcisnieniu ... to wydaje mi
    sie, ze szeregowe polaczenie moze pomoc.

    Tylko ... przy prozni tu jest tak, ze pierwszy stopien musi sie duzo
    namachac, zeby wyciagnac te resztki gazu, a drugi stopien ma juz gaz
    bardziej sprezony i szybko go przepompowuje.
    Wiec moze nie tyle szereg co kaskada - np dwie takie pompki
    rownolegle, a za nimi trzecia.

    Tak czy inaczej - trzeba by sie doczytac paramerow, i watpie aby to
    byla taka proznia, o ktora OP pytal.

    Dlaczego czynnik nie moze sie kontaktowac z olejem ?
    Bardzo czesto ten olej bedzie, jesli nie bezposredni kontakt, to jakas
    znikoma warstewka na sciankach cylindra.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_compressor

    To ponoc bez oleju chodzi ... ale czy potrafi wysoka proznie zapewnic
    to troche watpie.
    Choc w dwoch stopniach ... moze ...

    J.

  • 5. Data: 2018-06-18 11:30:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.06.2018 o 11:18, J.F. pisze:

    > Dlaczego czynnik nie moze sie kontaktowac z olejem ?
    > Bardzo czesto ten olej bedzie, jesli nie bezposredni kontakt, to jakas
    > znikoma warstewka na sciankach cylindra.
    Już odpowiadam: odpompowywany gaz (powietrze + kilka procent domieszek
    np. metan) zbierany jest do zbiornika i idzie do badania składu w
    laboratorium. Dlatego nie może kontaktować się z olejem, bo zmieniłby
    się skład.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-06-18 12:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >domieszek np. metan) zbierany jest do zbiornika i idzie do badania
    >składu w laboratorium. Dlatego nie może kontaktować się z olejem, bo

    I musi byc az tak dobra proznia ?
    Kontakt z olejem o znanym skladzie zaburzy tak pomiar ?

    Bo moze pompy perystaltyczne Cie ratuja, ale tam sie styka z tworzywem
    wężyka ... no i to chyba nie do wiekszej prozni.

    A czego uzywa konkurencja ? Moze nie ma co wyważac otwartych drzwi :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-06-18 12:23:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-18, Jacek <k...@a...com> wrote:

> [...]
    > np. metan) zbierany jest do zbiornika i idzie do badania składu w
    > laboratorium. Dlatego nie może kontaktować się z olejem, bo zmieniłby

    Te domieszki idą do analizy czy analizowane jest jescze coś innego? Jak
    jest robiona analiza? Mgłę można odfiltrowaća, a olej raczej nie będzie
    miał za dużo części lotnych. W końcu pracuje pod próżnią. Jedyny problem
    to, że to co idzie do analizy może się pewnie rozpuszczać w oleju ale
    też tej mgły nie będzie przecież tak dużo.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-06-18 12:45:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2018 02:27:55 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:

> [...]
    > próżni, te zawory przestawałyby działać.
    >
    > Ale jeśli zawory są sterowane np. elektrycznie, to i owszem, powinno pomóc.

    Trzeba by rozebrać i obejrzeć. Spodziewałbym się kuleczek opadających grawitacyjnie,
    albo klapek zamykających przepływ sprężystością materiału onej klapki (Kubota może).

  • 9. Data: 2018-06-18 13:40:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.06.2018 o 12:19, J.F. pisze:
> [...]
    > wężyka ... no i to chyba nie do wiekszej prozni.
    >
    > A czego uzywa konkurencja ? Moze nie ma co wyważac otwartych drzwi
    Próżnia musi być tak wysoka tylko z jednego powodu, bo ktoś tak wpisał
    do normy i tak to leci już 30 lat.
    Gaz idzie do analizy na chromatografie i najprawdopodobniej nawet
    minimalna ilość oleju zepsuje pomiar.
    Co do konkurencji, to nie wiem, bo firma, która wyprodukowała 30 lat
    temu podobne urządzenie już nie istnieje (a ściślej istnieje pod nową
    nazwą i robi zupełnie co innego). To jednostkowa produkcja, baardzo niszowa.
    Jacek

  • 10. Data: 2018-06-18 14:07:02
    Od: 4...@g...com

    Jak ten gaz idzie do badania? Rurka, w jakims zbiorniku pod niskim cisnieniem, w
    zbiorniku pod cisnieniem atmosferycznym?