  • 1. Data: 2016-04-12 22:08:50
    Temat: Pomyłka przy kupnie OC
    Od: m...@g...com

    Cześć, kupowałem niedawno ubezpieczenie OC przez internet (AXA) i na pytanie o
    poprzednie zniżki podałem 60% (kupował współwłaściciel, nie ja). Dostałem dzisiaj
    starą umowę od współwłaściciela i i okazało się, że były to jednak zniżki 40%.
    Słowem niechcący okłamałem ubezpieczyciela. Wprawdzie przy wyliczaniu składki prosił
    o imię, nazwisko i PESEL zarówno moje jak i współwłaściciela by sprawdzić w UFG.
    Rozumiem, że skoro zgodzili się wystawić OC to zweryfikowali sobie co trzeba i nie
    muszę się martwić?
    Czy mogą być konsekwencje takiej pomyłki?

  • 2. Data: 2016-04-12 22:30:12
    Temat: Re: Pomyłka przy kupnie OC
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Rozumiem, że skoro zgodzili się wystawić OC to zweryfikowali sobie co
    >trzeba i nie muszę się martwić?
    >Czy mogą być konsekwencje takiej pomyłki?

    Gdyby się dopatrzyli (np. w przypadku szkody) to mogą chcieć dopłaty do
    kwoty adekwatnej dla zniżek. W praktyce nie słyszałem o takim przypadku.

    Wiwo

  • 3. Data: 2016-04-14 11:16:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-12 o 22:08, m...@g...com pisze:
    > Cześć, kupowałem niedawno ubezpieczenie OC przez internet (AXA) i na pytanie o
    poprzednie zniżki podałem 60% (kupował współwłaściciel, nie ja).

    No to kupowałeś, nie kupowałeś, zdecyduj się.

> [...]
    muszę się martwić?
    > Czy mogą być konsekwencje takiej pomyłki?

    Mogli sprawdzić, mogli zadowolić się oświadczeniem. Nie wiemy jaką tu
    umowę zawarłeś i pod czym się podpisałeś.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-04-14 11:57:07
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-12 o 22:30, Wiwo pisze:

> [...]
    >
    > Gdyby się dopatrzyli (np. w przypadku szkody) to mogą chcieć dopłaty do
    > kwoty adekwatnej dla zniżek. W praktyce nie słyszałem o takim przypadku.

    Mniej więcej tak ALE mogą też odmówić wypłaty z powodu podania
    nieprawdziwych danych.
    Najlepiej rozwiązać taką umowę i zawrzeć nową poprawną, ja miałem kiedyś
    dwie polisy OC bo ubezpieczyciel się pomylił i poszło z błędem, tego
    samego dnia miałem nową polisę i tamtą anulowałem co trwało 2 tygodnie i
    multum do załatwiania ale się dało.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-04-14 21:43:43
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mniej więcej tak ALE mogą też odmówić wypłaty z powodu podania
    > nieprawdziwych danych.

    Nie mogą. Patrz Ustawa.

    Wiwo

  • 6. Data: 2016-04-14 21:59:36
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-14 o 21:43, Wiwo pisze:

    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mogą. Patrz Ustawa.

    wypłaty odmówić nie mogą, ale mogą chcieć odzyskać tą kasę od
    właściciela błędnej polisy

    a.

  • 7. Data: 2016-04-14 23:19:09
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > wypłaty odmówić nie mogą, ale mogą chcieć odzyskać tą kasę od właściciela
    > błędnej polisy

    Mogą się domagać co najwyżej różnicy w cenie polisy. Żeby domagać się
    regresu muszą być spełnione warunki. Patrz Ustawa.

    Wiwo

  • 8. Data: 2016-04-14 23:36:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości

    >Mogą się domagać co najwyżej różnicy w cenie polisy. Żeby domagać się
    >regresu muszą być spełnione warunki. Patrz Ustawa.

    Hm, tam jest napisane "przysluguje prawo ...", a nie "tylko gdy ..."

    Zas taki przypadek opisany w KC jest ...

    J.

  • 9. Data: 2016-04-15 00:02:51
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 14 kwietnia 2016 11:16:30 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    poprzednie zniżki podałem 60% (kupował współwłaściciel, nie ja).
    > No to kupowałeś, nie kupowałeś, zdecyduj się.

    Jak kupowałem kilka dni temu, natomiast poprzednie, rok temu, kupował współwłaściciel
    i był przekonany (tak też mi powiedział), że naliczono 60% zniżek.

    Standardową, https://www.axadirect.pl/www/uploads/pdf/owu.pdf, $ 8.8 wskazuje, że
    Wiwo ma racje?

  • 10. Data: 2016-04-15 08:25:36
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-14 o 21:43, Wiwo pisze:

    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mogą. Patrz Ustawa.

    Ok, kiedyś w regulaminach podawali że mogą ale skoro masz pewność to ja
    się nie będę spierał, pewnie tak jest.

    A co z podwójnym ubezpieczeniem w tym samym czasie bo jak pisałem miałem
    w tym samym czasie 2 x OC/AC i w pierwszym miesiącu miałem włamanie do
    auta przez amatora stereo, teraz z której polisy ubezpieczyciel ma
    wypłacić odszkodowanie bo przez miesiąc są obie ważne? stara która
    wygasa po miesiącu z powodu błędu ubezpieczyciela z nowej która będzie
    kontynuowana czy obu bo w końcu obie są ważne?

    Dodam że wypłacili mi z tej która wygasła choć osobiście im to mówiłem,
    pisałem że ta polisa jest nieważna.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl