  • 1. Data: 2019-10-30 02:45:21
    Temat: Pontevedra pierwszym miastem z limitem prędkości 10 km/godz.
    Od: j...@j...org

    https://www.bankier.pl/moto/pontevedra-pierwszym-mia
    stem-z-limitem-predkosci-10-km-godz-5481/

    Władze liczącej 80 tys. mieszkańców Pontevedry w północno-zachodniej Hiszpanii
    zatwierdziły
    przepisy ograniczające maksymalną prędkość jazdy w śródmieściu do 10 kilometrów na
    godzinę.
    To pierwsze miasto w Hiszpanii z tak niskim limitem prędkości.

    Proces trwa od dziesięciu lat i przynosi wymierne efekty:

    Pierwsze ograniczenia prędkości w Pontevedrze wprowadzone zostały w 2009 r. W ciągu
    kolejnych
    10 lat liczbę wypadków drogowych na obszarze miejskim objętym limitami prędkości
    udało się
    zredukować o 90 proc. - obliczył ratusz.

    I z innych ciekawostek:

    W poniedziałek kierownictwo DGT (Dyrekcja Dróg Hiszpanii) zaprezentowało dane
    dotyczące
    liczby wypadków na trasach, na których w styczniu br. obniżono limit prędkości ze
    100 do 90
    km na godzinę. Ze statystyk wynika, że po wprowadzonej redukcji liczba wypadków
    drogowych
    zmalała tam o 9 proc.

  • 2. Data: 2019-10-30 04:51:25
    Temat: Re: Pontevedra. Bilbao, 30 km/h.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik <j...@j...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    prędkości ze 100 do 90
    km na godzinę. Ze statystyk wynika, że po wprowadzonej redukcji liczba

    W Bilbao (Hiszpania) ograniczono dopuszczalną prędkość do 30 km/h
    praktycznie w całym mieście. Słyszałem w radiu.

    Wszystko dlatego, że jest paru debili za kierownicą
    i trochę świętych krów - pieszych na jezdni.

  • 3. Data: 2019-10-30 05:21:21
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 30, 2019 at 12:52:04 PM UTC+9, BronkL wrote:
> [...]
    > praktycznie w całym mieście. Słyszałem w radiu.
    >
    > Wszystko dlatego, że jest paru debili za kierownicą
    > i trochę świętych krów - pieszych na jezdni.

    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/588318
    ,policja-wypadki-zabici-2018-ranni-kierowca-prawo-ja
    zdy-pieszy-samochod-motocyklista.html

    Z najnowszych wstępnych danych KGP wynika, że w 2018 roku doszło do 31 410 wypadków

    drogowych (to o 1350 mniej niż rok wcześniej). Lwią część, bo ponad 27 tys. zdarzeń
    mają na
    sumieniu kierowcy. Piesi również nie są bez winy - oni byli sprawcami w ponad 2
    tys.
    przypadków. Statystyki policji mówią o 2838 osobach zabitych w 2018 roku - w
    odniesieniu do
    danych sprzed dwóch lat to o siedmiu ludzi więcej.

    Czyli mamy wynik 27 (debile) : 2 (święte krowy).

  • 4. Data: 2019-10-30 07:43:37
    Temat: Re: Pontevedra. Mało wiarygodne.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik <j...@j...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    w odniesieniu do
    > danych sprzed dwóch lat to o siedmiu ludzi więcej.

    > Czyli mamy wynik 27 (debile) : 2 (święte krowy).

    Te dane Policji są mało wiarygodne; udowodniła to Najwyższa Izba
    Kontroli w swoim raporcie.
    Policjantowi najłatwiej podać jako przyczynę wypadku, nadmierną prędkość,
    czyli wina kierowcy.

  • 5. Data: 2019-10-30 07:47:37
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 30, 2019 at 3:44:11 PM UTC+9, BronkL wrote:
> [...]
    > w odniesieniu do

    > Te dane Policji są mało wiarygodne; udowodniła to Najwyższa Izba

    Link?

    > Policjantowi najłatwiej podać jako przyczynę wypadku, nadmierną prędkość,
    > czyli wina kierowcy.

    Sugerujesz nadmierną prędkość pieszych?

  • 6. Data: 2019-10-30 08:40:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-30 o 02:45, j...@j...org pisze:
> [...]
    ze 100 do 90
    > km na godzinę. Ze statystyk wynika, że po wprowadzonej redukcji liczba wypadków

    Zamach na wolność i demokrację. Autorytarna opresja. Dane zmanipulowane.

  • 7. Data: 2019-10-30 08:40:52
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-10-30 o 05:21, j...@j...org pisze:

> [...]
    odniesieniu do
    > danych sprzed dwóch lat to o siedmiu ludzi więcej.
    >

    > Czyli mamy wynik 27 (debile) : 2 (święte krowy).

    Te 2k świętych krów trzeba porównywać do całkowitej liczby wypadków z
    udziałem pieszych, a nie do całego ogółu wypadków. Wtedy się okaże ile %
    świętych krów łazi po drogach.

  • 8. Data: 2019-10-30 08:43:46
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 30, 2019 at 4:40:41 PM UTC+9, Poldek wrote:
    stem-z-limitem-predkosci-10-km-godz-5481/

    > Zamach na wolność i demokrację. Autorytarna opresja. Dane zmanipulowane.

    Ano. Jak żyć?!

  • 9. Data: 2019-10-30 08:46:16
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 30, 2019 at 4:41:25 PM UTC+9, spider wrote:

> [...]
    >
    > Te 2k świętych krów trzeba porównywać do całkowitej liczby wypadków z
    > udziałem pieszych, a nie do całego ogółu wypadków. Wtedy się okaże ile %

    Tzn. jak burak w BWM z cegłą w głowie zamiast mózgu, jadący 130 km/h w mieście,
    przejedzie kogoś na pasach - to wina "świętej krowy"? Dobrze cię zrozumiałem?

  • 10. Data: 2019-10-30 08:56:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    ze 100 do 90
    > km na godzinę. Ze statystyk wynika, że po wprowadzonej redukcji liczba wypadków

    Następnym krokiem będzie aby przed każdym jadącym pojazdem biegł
    człowiek z chorągwią.

    Chyba mam deja vu.