  • 1. Data: 2019-10-28 20:40:23
    Temat: Idzie dobre :-)
    Od: p...@g...com

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-rafal-tr
    zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
    -pieszych-1327844

  • 2. Data: 2019-10-28 20:50:36
    Temat: Re: Idzie dobre :-)
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-rafal-tr
    zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
    -pieszych-1327844

    Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.
    Wojtek

  • 3. Data: 2019-10-28 21:11:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-28 o 20:50, wowa pisze:
    zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
    -pieszych-1327844

    > Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.
    > Wojtek

    Czyli nic
    https://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/61127
    5,wypadek-sad-policja-kierowca.html?fbclid=IwAR2QDX3
    K-szyIhseuGyybPWPmdEuH1yd7P2Ohk3-RkrR6zOCkjyBdNZ3-rI

  • 4. Data: 2019-10-28 21:58:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z gównami dal już sobie radę?

  • 5. Data: 2019-10-28 22:02:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 20:50, wowa pisze:

    > Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.

    Ja bym tego tak nie ujął, bo na przykład co złego widzisz w doświetlaniu
    przejść i przejściach aktywnych?

    A co do karania - przejrzyj sobie wątki ostatnie. Widać niektórych
    inaczej jak pałą nie przekonasz. Trudno. Choć wydaje mi się, że akurat
    te przypadki nie są reprezenttatywne dla warszawy. Nauczyliśmy się w
    dekadę jeździć na suwak, damy radę i nauczuć się wzajemnego szacunku na
    przejściach. A niektórym trza pomóc.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2019-10-28 22:41:51
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-10-28 o 20:40, p...@g...com pisze:
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-rafal-tr
    zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
    -pieszych-1327844

    "Prezydent Trzaskowski zamierza też apelować do rządu o wprowadzenie
    przepisów dotyczących bezwzględnego pierwszeństwa pieszych.
    Zasada, że pieszy ma pierwszeństwo jeszcze przed wejściem na przejście,
    obowiązuje w krajach skandynawskich i w większości państw Europy
    Zachodniej (we Francji, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Austrii, Niemczech)."

    Ten co go BMW przejechało miał pierwszeństwo, czy mu to pomogło?

  • 7. Data: 2019-10-28 23:04:37
    Od: Kviat

    W dniu 28.10.2019 o 22:02, Shrek pisze:

> [...]
    > te przypadki nie są reprezenttatywne dla warszawy. Nauczyliśmy się w
    > dekadę jeździć na suwak, damy radę i nauczuć się wzajemnego szacunku na

    Dokładnie tak.

    https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/piraci-na-p
    olskich-drogach-jak-poprawic-bezpieczenstwo,980885.h
    tml

    "We Francji sobie poradzili
    Doświadczenia innych państw pokazują jednak, że to, co jest skuteczne i
    rzeczywiście działa na kierowców, to nieuchronna i wysoka kara za
    wykroczenia. Taka kara działa również na Polaków za granicą. -
    Przejeżdżając granicę rzeczywiście od razu noga z gazu i nagle z
    kierowcy, który jest często brawurowy i nie do końca przestrzega
    przepisów, stajemy się karni i poukładani - mówi Michał Kościuszko,
    kierowca rajdowy.
    W Polsce maksymalny mandat za prędkość to 500 złotych. W Niemczech, na
    Słowacji i na Litwie kary są minimum ponad czterokrotnie wyższe, a nie
    wszędzie zarabia się więcej niż w Polsce.
    We Francji wiele lat temu wprowadzono zasadę "zero tolerancji" dla
    piratów drogowych. Jeśli ktoś przekroczy we Francji prędkość o 50 km/h
    to kierowcy zostaje zabrane nie tylko prawo jazdy, ale również zostanie
    mu zarekwirowany samochód. Będzie musiał też chodzić na drogie kursy
    przygotowawcze i otrzyma mandat w wysokości 1500 euro. Dla recydywistów
    przewidziano kary zwielokrotnione. To zadziałało, bo liczba wypadków i
    ofiar śmiertelnych drastycznie spadła."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2019-10-28 23:06:10
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-28 22:02, Shrek wrote:

> [...]
    > te przypadki nie są reprezenttatywne dla warszawy. Nauczyliśmy się w
    > dekadę jeździć na suwak, damy radę i nauczuć się wzajemnego szacunku na

    Dobre sobie - wzajemnego szacunku. Obecne przepisy jakoś mają równoważyć
    szacunek pieszych i pojazdów.
    A zmiany idą tylko w jednym kierunku - zero szacunku ze strony pieszych
    dla ruchu i pojazdów.

    A wszystko rozbija się przecież o fizyczną niemożliwość utrzymania
    skupienia i uwagi ze strony kierowcy w stopniu zapewniającym
    bezpieczeństwo pieszemu, kiedy ten nie ma żadnych obowiązków i może
    zrobić cokolwiek. Wg mnie od zawsze o to chodziło.

    No bo można dorzucić dowolnie dużą liczbę nowych nakazów/obowiązków na
    kierowców. Tylko cóż z tego skoro nawet obecnie statystyczny kierujący
    nie widzi pewnie z połowy znaków. To jest droga do zaszczucia jednej
    grupy przez chęć zrobienia dobrze innej grupie.

    Ot taka idiokracja mas.

    --
    mk4

  • 9. Data: 2019-10-28 23:12:57
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-28 23:04, Kviat wrote:

> [...]
    > kierowcy, który jest często brawurowy i nie do końca przestrzega
    > przepisów, stajemy się karni i poukładani - mówi Michał Kościuszko,

    Takie brednie chyba piszą ci, którzy za granice nie jeżdżą. Zresztą jest
    to przekaz pod konkretną tezę, która ktoś usiłuje lansować.

    A to są brednie pierwszego sortu. Za granica jest tak samo - jak
    wiadomo, że "można" to jada - wcale nie tak zgodnie z przepisami.
    Dotyczy to zarówno localsow jak i naszych. Kluczem jest słowo - wiadomo,
    że "można". Czyli wszystko sprowadza się do tego, czy jedziemy daną
    trasą pierwszy raz czy któryś z rzedu. A ze za granica wiekszosc jedzie
    dana trasa jeden raz (albo tak rzadko ja powtarza, ze to jest w sumie
    ten jeden i pierwszy raz) to zjawisko wydaje sie jasne. Jednak zawsze
    znajda sie tacy, którzy wszystko obroca do gory nogami tylko po to aby
    pasowalo do z gory zalozonej tezy.

    --
    mk4

  • 10. Data: 2019-10-28 23:15:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-28 o 22:06 +0000, mk4 napisał:
    > A wszystko rozbija się przecież o fizyczną niemożliwość utrzymania
    > skupienia i uwagi ze strony kierowcy w stopniu zapewniającym
    > bezpieczeństwo pieszemu

    To że ty nie potrafisz, nie znaczy że się nie da. Jeśli nie umiesz
    skupić się na drodze prowadząc samochód, to jeździj autobusem.

    > No bo można dorzucić dowolnie dużą liczbę nowych nakazów/obowiązków
    > na kierowców. Tylko cóż z tego skoro nawet obecnie statystyczny
    > kierujący nie widzi pewnie z połowy znaków.

    Pomyśl także o wizycie u okulisty.

    Mateusz