  • 1. Data: 2011-12-10 09:20:37
    Temat: Porównanie różnych języków
    Od: Edek <e...@g...com>

    Tak jakby wymagało to metodycznej analizy:

    http://arstechnica.com/business/news/2011/12/bad-cod
    e-plagues-it-applications-especially-java-ones.ars

    Nie znam szczegółów, ciekawiłoby mnie przede wszystkim,
    ile z tych projeków powstawało w trybie Agile: intuicyjnie
    powiedziałbym, że w Javie najczęściej występuje Agile,
    którego jednym z głównych założeń jest niwelowanie
    "technical debt" - potrzeba matką wynalazku?

    Edek

  • 2. Data: 2011-12-10 10:34:34
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Dec 10, 9:20 am, Edek <e...@g...com> wrote:
> [...]
    > którego jednym z głównych założeń jest niwelowanie
    > "technical debt" - potrzeba matką wynalazku?

    Takie porownania sa bez sensu. Nie uwzgledniaja roznych zastosowan
    (biblioteka numeryczna w C++ nie bedzie miala problemow z security, bo
    jedynie przezuwa i wypluwa liczby), nie uwzgledniaja tego, ze czas
    pracy roznych programistow ma rozna wartosc (podejrzewam, ze specow od
    Cobola jest juz tak malo, ze beda chcieli wiecej niz $75/h).

    RW

  • 3. Data: 2011-12-10 12:24:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 10/12/2011 10:34, Roman W wrote:

> [...]
    > pracy roznych programistow ma rozna wartosc (podejrzewam, ze specow od
    > Cobola jest juz tak malo, ze beda chcieli wiecej niz $75/h).

    Samego raportu nie widziałem, bo po pierwsze trzeba się rejestrować, a
    po drugie pewnie i tak TL;DR, ale należałoby stwierdzić, czy korygują te
    dane względem tego co piszesz, jak i też innych rzeczy.

    Choćby doświadczenie programisty: na pewno nawet w obrębie tego samego
    języka programista z 2-letnim doświadczeniem i programista z 30-letnim
    doświadczeniem będą popełniali błędy z różną częstotliwością, a jeśli
    porównamy rozkłady i zobaczymy jaki odsetek programistów dla Javy i
    Cobola ma mnie lub więcej niż dwa, pięć, dziesięć czy trydzieści lat
    doświadczenia, to... no właśnie.

    Kolejna sprawa to wiek samego kodu - jeśli weźmiemy jakiś system bankowy
    napisany w czymkolwiek, który powstał w latach 70-tych czy 80-tych i co
    najmniej od 15 lat ma stabilne ficzery, a wysiłek idzie w dużej mierze w
    robienie go bardziej niezawodnym i bezpiecznym, to nie jest dziwne, że
    jest bardziej niezawodny czy bezpieczny niż system podobnej wielkości,
    który zaczął powstawać półtora roku temu. Będzie to raczej prawdą
    niezależnie od zastosowanych języków. I tak dalej i tak dalej.

    Ktoś może podrzucić linka, gdzie można będzie ściągnąć raport bez
    rejestracji?

  • 4. Data: 2011-12-10 12:54:13
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Dec 10, 12:24 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > który zaczął powstawać półtora roku temu. Będzie to raczej prawdą
    > niezależnie od zastosowanych języków. I tak dalej i tak dalej.

    Male szanse, zeby system bankowy napisany w latach 70-tych czy 80-tych
    nie przeszedl od tej pory wielu zmian. Zmiany w regulacjach, nowe
    produkty, itd.

    Moje osobiste obserwacje z systemami uzywanymi w duzych bankach (na
    przykladzie Murex) sa takie, ze one sie rozwijaja organicznie i nowe
    funkcjonalnosci sa czesto wrecz dopychane kolanem. Nikt nie ma czasu
    porzadkowac kodu, bo klienci (wewnetrzni badz zewnetrzni) naciskaja na
    nowe produkty. Grupa rozwijajaca dany kawalek kodu musi miec spory
    autorytet zeby przeforsowac decyzje "nie dodajemy nowych
    funkcjonalnosci przez pare miesiecy tylko refaktoryzujemy" bez
    spotkania sie z wielkim oporem. A programisci w bankach sa dobrze
    platni, ale na ogol nie maja wielkiego autorytetu.

    RW

  • 5. Data: 2011-12-10 15:22:29
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 10/12/2011 12:54, Roman W wrote:

    > Male szanse, zeby system bankowy napisany w latach 70-tych czy 80-tych
    > nie przeszedl od tej pory wielu zmian. Zmiany w regulacjach, nowe
    > produkty, itd.

    Jasne, ale wydaje mi się, że proporcje będą jednak inne.

> [...]
    > spotkania sie z wielkim oporem. A programisci w bankach sa dobrze
    > platni, ale na ogol nie maja wielkiego autorytetu.

    Ja, przyznam też nie jestem fanem podejścia "parę miesięcy
    refaktoryzujemy", znaczy w banku nie pracowałem, ale tak w ogóle wydaje
    się mało praktyczne. Według mnie sensowniej refaktoryzację powiązać ze
    zmianami funkcjonalnymi.

    Z drugiej strony pozwalanie na zapuszczanie kodu pod pretekstem
    oszczędności czasu to kompletne marnotrawstwo - potem doprowadza się do
    tego, że prosta zmiana czy bugfiz zamiast pół dnia zajmuje tydzień.
    Niestety znam takie przykłady z autopsji, z czego wynika że nie tylko w
    bankach ten problem się pojawia. Może w bankach jest gorzej, bo jest
    presja na krótkie terminy, ale z mojego doświadczenia wynika, że to
    często jest wina nie tylko presji, ale samych programistów.

    A ten Murex to jak guglnąłem to jest robiony przez jakąś firmę, a nie
    przez programistów pracujących w banku, czy źle patrzę?

  • 6. Data: 2011-12-10 16:36:05
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 10 Dec 2011 10:20:37 +0100, Edek <e...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >którego jednym z głównych założeń jest niwelowanie
    >"technical debt" - potrzeba matką wynalazku?

    Agile: Code first think later. Rzeczywiscie, potrzeba jest matka
    wynalazku.

    Wyzszy stopien Agile (Agiel advanced): Code first

    A.L.

  • 7. Data: 2011-12-10 17:24:49
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 10/12/2011 16:36, A.L. wrote:
> [...]
    > wynalazku.
    >
    > Wyzszy stopien Agile (Agiel advanced): Code first

    Lepiej najpierw pomyśleć, potem jeszcze pomyśleć, potem wyprodukować
    mnóstwo papierków, w końcu napisać kod, którego połowa nie działa w
    ogóle, a druga połowa robi nie to, co trzeba.

  • 8. Data: 2011-12-10 17:41:45
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-10 18:24, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Lepiej najpierw pomyśleć, potem jeszcze pomyśleć,

    Jeszcze nikomu to nie zaszkodziło;)

    > mnóstwo papierków, w końcu napisać kod, którego połowa nie działa w
    > ogóle, a druga połowa robi nie to, co trzeba.

    Jak ta same ekipa bez myślenia z palca napisze ten kod, to
    będzie lepiej?

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2011-12-10 17:46:34
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 10 Dec 2011 17:24:49 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Lepiej najpierw pomyśleć, potem jeszcze pomyśleć, potem wyprodukować
    >mnóstwo papierków, w końcu napisać kod, którego połowa nie działa w
    >ogóle, a druga połowa robi nie to, co trzeba.

    Drogi Kolego, ja juz keidys Kolege pytalem czy Kolega to student czy
    hobbysta. Bo na zawodowca to Kolega mi nei wyglada...

    A.L.

  • 10. Data: 2011-12-10 17:59:36
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 10/12/2011 17:46, A.L. wrote:

    > Drogi Kolego, ja juz keidys Kolege pytalem czy Kolega to student czy
    > hobbysta. Bo na zawodowca to Kolega mi nei wyglada...

    Czy to nie Kolega przypadkiem miał zasadę wrzucania do killfajla za
    dyskutowanie na temat swojej skromnej osoby?